Pagina 1 van 3

K8 uit 1996

Geplaatst: 14 jul 2006, 12:22
door axys
Kan een k8 motor uit 1996 in een mx-3 van 1992 gehangen worden, zonder dat er iets anders vervangen moet worden???
Want de mijne moet gemaakt worden en nu wil ik kijken wat het goedkoopste is, vandaar deze vraag.

Geplaatst: 14 jul 2006, 12:45
door hyperman
moet alleen even kijken misschien dat er een verschil is tussen ODBI en ODBII maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst: 14 jul 2006, 17:04
door axys
Als er verder niet meer bij komt kijken dan alleen oude motor eruit en nieuwe erin, dan is dat een goede optie voor mij. In mijn auto zit een ODBI dacht ik. Ik weet niet wat een blok uit 96 heeft.
Als iemand me daarmee kan helpen. :)

Geplaatst: 14 jul 2006, 17:29
door turbulence
neem even contact op met tiga..

die gaat ook een obdII blok inbouwen in zijn mx waar obdI inzit...

volgens hem was het wel mogelijk, maar waren paar dingetjes anders, weet zo niet 123 meer wat...

Geplaatst: 14 jul 2006, 17:53
door Tiga
Ik heb idd een obd2 liggen hier. Nu zijn de meningen er nog over verdeeld wat er wel enniet kan.
De ene zegt dat het zonder problemen kan op de orginele ontsteking en ecu.
De ander zegt dat je de ontsteking en ecu moet vervangen.

Ik wil het gewoon met orginele ontsteking en ecu proberen, doet ie het dan niet, dan kan ik altijd nog opzoek naar een en ander.

Maar gelukkig duurt he nog wel ff dat mijn swap gaat gebeuren...waarschijnlijk pas eind augustus..dus als jij het nu eerder doet, dan weet ik het alvast :mrgreen:

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:02
door axys
Ik weet nog niet wat ermee aan moet.
Mijn auto loopt ontzettend slecht en volgens de mazdadealer komt dan door een te lage compressie.
Zij willen hem wel maken, maar dat kost een grote zak met geld.
Nu wil ik kijken wat de kosten en mogelijkheden zijn om het blok om te leggen met een andere k8.
En dan kijk ik of het voor mij financieel haalbaar is.
In het ergste geval moet ik hem verkopen. Ik hoop het niet natuurlijk.

Maar Tiga, waar heb jij je blok gekocht? Waar moet ik verder nog op letten.

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:14
door V6peter
Op senshispeed staat nog een K8 te koop die 135K gelopen heeft.

Ik geloof dat ie er 300 euro voor wil hebben.


Wat is trouwens die ODBI en ODBII ?Of is dat een stomme vraag?

Geplaatst: 14 jul 2006, 18:26
door axys
Ik heb net gekeken naar dat blok op senshispeed.
Ik weet niet of dat wel een goede beslissing zou zijn deze te kopen. Deze motor is namelijk van hetzelfde bouwjaar als de mijne.
Ik denk als er een nieuwe in komt, dat het toch een jonger blok wordt.

En een OBD is volgens mij het uitleessysteem van de auto.

Geplaatst: 14 jul 2006, 22:01
door turbulence
V6peter schreef:Op senshispeed staat nog een K8 te koop die 135K gelopen heeft.

Ik geloof dat ie er 300 euro voor wil hebben.


Wat is trouwens die ODBI en ODBII ?Of is dat een stomme vraag?


obd2 is gewoon een nieuwere standaard voor het uitlezen van de gegevens..

je moet het net zien als een computer, obd1 is een pentium 266mhz computer uit 2000 en obd2 is een computer met een pentium 1.5ghz cpu..

obd2 kan meer dingen monitoren en regelen.... ook is het makkelijker uit te lezen als obd1 volgens mij

owjah, en OBD is OnBoard Diagnostics oid :mrgreen:

tsja, en je kan natuurlijk wel graag een nieuwere motor willen, maar die moet je ook net tegenkomen natuurlijk..

misschien eens even bastian mailen of die nog goedkoop aan een k8 blokje kan komen...

Geplaatst: 15 jul 2006, 03:06
door Marcel_mx3
Naar mijn weten is trouwens de mx van obd1 naar 2 gegaan bij de facelift...

Voor mij is het absoluut gissen of het uitwisselen problemen zou geven, maar zowiezo is de kabelboom anders... Ik denk overgens niet dat de motor in combinatie met de ecu problemen zouden geven aangezien de gegevens overdracht tussen sensoren en de ecu er niet op zijn veranderd.
Alleen het uitlezen van de ecu zal onmogelijk worden bij problemen...