Rubber achterremklauw

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Rubber achterremklauw

Bericht door zilverbird »

Hallo Allemaal,

Vraag kan mij iemand zeggen waar ik de afdicht geleiderubbers kan bestellen en de geleide bussen want bij de mazda garage kan ik deze niet los krijgen...

Groeten Zilverbird
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Brezan?
Of iets dergelijks..
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

volgens mij zijn er wel gewoon revisiesetjes te krijgen waar alles inzit..

probeer dit eens bij de automaterialenhandel of de dealer..

verder kan je marcX3 eens een PB sturen, die heeft ze zelf volgens mij ook vervangen, dus misschien heeft die een adresje..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

je kunt die rubbertjes alleen bij een revisiesetje kopen let op deze zijn erg duur en die kun je alleeen bij de dealer kopen

Voor is dacht ik immi voor te verkrijgen maar achter heeft zowat niemand op voorraad of kunnen ze niet leveren dus moet je voor naar de dealer

ga er wel van uit dat 50 euro niet genoeg is voor t setje weet niet meer hoeveel t kostte maar weet wel dat ik er erg van schrok voor een paar rubbertjes en ringetjes


Heb je er 1 of meer nodig dan?

Geleidebussen moet je of zelf maken of nieuwe klauw voor kopen maar is die zo slecht dan dat die totaal niet meer te gebruiken is? anders sloop

Die van mij is ook redelijk slecht maar heb m goed glad gemaakt en er weer in gestopt wat goed gaat
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Wel dat kost dus 115 eurie`s das wat te veel van het goede voor een stel pokke rubbers ... :nut: en dat geef ik er echt niet aan uit :evil:

Ja maar eentje maar :angel: en dat gedeelte van die bussen kost 150 eurie.... ;)

wel die bussen is gelukt met dremel ontroest en met een polijst machine
weer mooi glad gemaakt ....die zijn weer perfect.... :mrgreen: :mrgreen:

morgen naar de garage kijken wat ze te vertellen hebben ik moest langs komen na veel vloeken voor een rubber die niet los te krijgen is bij de daeler te gek voor woorden heb ik ze ook gezegt..... dat ik dan 115 euro`s moet betalen voor een pokke rubbertje :nut: , echt te gek voor woorden.maar ik moest langs komen met het rubber hij had een idee :) maar hij moest het rubber hebben voor de maat..of zo denk ik laat mij morgen dus aangenaam verrassen... :mrgreen:



wordt nog vervolgt om het zo maar te zeggen....laat wel wat weten wat er van komt.....en dat is morgen al ;)
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

HAaha was ik ook nog tegengekomen.

Vind het wel erg duur...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hoi allemaal,

voor die het willen horen ben geslaagt met de rubbers ...
vet nieuws om het zo maar te zeggen ben er perfect geholpen :) :lol: :) heb dus losse rubbers dit is wel de set voor, voor maar dat maakt niet uit deze kost dus maar 28 eurie`s en dat scheelt dus aan zienlijk .en wat krijg je dan, wel twee langen en vier korte en meer niet ;)
die lange is te gebruiken voor achter maar dat weet ik niet moet ik nog eens nakijken of dat deze past maar ik denk het van wel...zelf al is hij dan wat groot maakt niet uit
het ging mij dus om die kleine en zonder aanpassing ging het er op als boter :lol: wat wil men nog meer de kleine zijn iets langer maar de rest past perfect en dat wil ik toch hebben en dat voor zo weinig geld.

alleen moet nu wel nieuwe blokken hebben die van mij zijn op maar hoe krijg ik de drukcilinder terug met tang er op en dan terug knijpen gaat niet......hoe werkt dit.....


groeten zilverbird..
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

of met een waterpomptang (pas op met t rubber) of met sleuteltje 12 of 13 kun je m zo indraaien dus niet indrukken maar indraaien wijst zich vanzelf
Driven by a sixpack
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Met een bako of waterpomp tang pak je sleutel 12/13 vast en dan kun je hem naar binnen draaien.

De enigste vergelijkenis met volkswagen :nut:
Afbeelding
Plaats reactie