Vraagprijs

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
wally118
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 feb 2005, 11:24
Locatie: Weert

Vraagprijs

Bericht door wally118 »

Ik ben me af aan het vragen wat ik voor m'n MX zou kunnen vragen als ik 'm zou verkopen. Iemand enig idee?? Bouwjaar is '98, kilometerstand is 118.500, november 2004 compleet overgespoten en puntgaaf gemaakt.

Tussen haakjes, ik ben me dit af aan het vragen he, trek hier dus geen conclusies uit dat ik 'm ook daadwerkelijk wil verkopen...
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

De prijs zal STANDAARD zo rond de 5500 liggen denk ik, tel de opties bij elkaar een haal daar een dikke 10% van de prijs af, denk dat je dan wel goed zit.. ;)
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

Ron Mx-3 schreef:De prijs zal STANDAARD zo rond de 5500 liggen denk ik, tel de opties bij elkaar een haal daar een dikke 10% van de prijs af, denk dat je dan wel goed zit.. ;)
ja idd dat zit redelijk in de buurt
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Ron Mx-3 schreef:De prijs zal STANDAARD zo rond de 5500 liggen denk ik, tel de opties bij elkaar een haal daar een dikke 10% van de prijs af, denk dat je dan wel goed zit.. ;)


dus 5500 euro standaard..

reken de body bijvoorbeeld op 1000 euro, spuiten 2500 euro...

dan zou in jouw rekensommetje de auto € 8650,- euro waard zijn...

ik heb altijd het idee dat mensen de extras die ze erop plakken zonder pardon meeberekenen in de totaal verkoopprijs, terwijl het eigenlijk meer emotionele waarde is dan toegevoegde waarde voor de auto...

zie eens op marktplaats, soms staan er bijv mooie crxjes op... hartstikke mooi gemaakt, maar een aso dikke prijs erop... en dat alleen maar omdat men er een superdure body omheen heeft zitten, en dat moet toch weer terugverdient worden lijkt het wel..

onder het mom van ''ik maak een investering in de auto, dan moet die zowieso ook weer terugkomen''...

zo werkt het helaas echt niet....

je moet gewoon de standaard prijs berekenen, een stukje daarboven gaan zitten en hopen dat de gek het er voor geeft...

of je moet gewoon een liefhebber hebben die zegt ik wil de hoofdprijs wel betalen, maar bijna 9000 euro krijg je echt niet zoals ron het voor je berekend....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
wally118
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 feb 2005, 11:24
Locatie: Weert

Bericht door wally118 »

Dan zat ik zelf dus toch ook wel goed te denken. Mocht ie weg gaan dan gaat ie wel weg zoals ie is, dus ook met de audio. Ik heb er een Pioneer Avic-X1 in, dat zal dan toch zeker ook nog wel in de prijs berekend kunnen worden. Zou ik dan met 10.000 goed zitten denken??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

onder het mom van ''ik maak een investering in de auto, dan moet die zowieso ook weer terugkomen''...

zo werkt het helaas echt niet....

je moet gewoon de standaard prijs berekenen, een stukje daarboven gaan zitten en hopen dat de gek het er voor geeft...

of je moet gewoon een liefhebber hebben die zegt ik wil de hoofdprijs wel betalen, maar bijna 9000 euro krijg je echt niet zoals ron het voor je berekend....


10.000 euro krijg je never nooit niet terug voor je mx...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

turbulence schreef:
onder het mom van ''ik maak een investering in de auto, dan moet die zowieso ook weer terugkomen''...

zo werkt het helaas echt niet....

je moet gewoon de standaard prijs berekenen, een stukje daarboven gaan zitten en hopen dat de gek het er voor geeft...

of je moet gewoon een liefhebber hebben die zegt ik wil de hoofdprijs wel betalen, maar bijna 9000 euro krijg je echt niet zoals ron het voor je berekend....


10.000 euro krijg je never nooit niet terug voor je mx...


mee eens, zou leuk zijn maar gaat niet lukken ben ik bang voor...
even a broken clock gets to be right twice a day.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

die pioneer zou ik fijn zelf houden
of los verkopen ...
en de mx , denk dat je met 7000 wel een heel end op weg bent
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
wally118
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 feb 2005, 11:24
Locatie: Weert

Bericht door wally118 »

Enige verschil is dat de mijne een 1.6 is en die bij autotrader een 1.8. Maar verder is die 1.8 wel helemaal origineel als ik het zo effe snel bekijk...
Als ie weg gaat dan is het incl de X1. Ik heb geen zin om alles er weer helemaal uit te gaan draaien, en met die X1 is het sowieso al een apart verhaal...
Plaats reactie