onsteking & toeren

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

onsteking & toeren

Bericht door zilverbird »

Hallo,

Vraagje is het normaal dat een v6 1.8 effe in houd bij de 4 duizend toeren en er dan weer voor gaat.

en kan ik ook een ontsteking van een oud type mx-3 gebruiken op een van 98 of zit daar verschil in...

groeten zilverbird.
Laatst gewijzigd door zilverbird op 16 jan 2006, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Het is wel normaal dat een V6 bij de 4000 toeren extra power geeft en dus harder gaat.

Dat hij daarvoor inhoud hoort volgens mij niet, misschien lijkt het zo omdat hij bij de 4000 toeren maximal uit de voeten kan met zij eigen vermorgen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ik heb hetzelfde probleem af en toe maar alleen als die koud is, wanneer die op temperatuur komt (na ong 5 min rijden) is het over. Dus ik laat t mooi voor wat het is.

Je kunt de ontsteking van t oude type ook op de nieuwe zetten aangezien ik een 95 ontsteking op mn 93 mx heb en t bij mij goed gaat.

doet die van jou t altijd of alleen als die koud is??
Anders laat je t toch gewoon zitten.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo,


Nee die van mij doet het altijd of hij nu koud of warm is maakt hem niet uit, hij houdt gewoon effe in bij 4 duizend toeren en dan gaat er weer voor.
die van mij is niet gechipt zou het daar aan, ook kunnen liggen..anders ja laat ik het ook zo maar ik vindt het wel gek dat hij dat doet....
toen ik hem kocht had hij dat niet...

groeten zilverbird.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik heb het tijdelijk en daarom laat ik t zo, en ik wou er mee zeggen dat als jij t ook tijdelijk heb dat je t ook moet laten zitten.

ik vind t een vaag probleem.

heb je ook dat als je uit die dip komt dat je dan opeens vrij veel vermogen krijgt, vergelijkbaar ong als dat de vris in komt?
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

zilverbird schreef:Hallo,


Nee die van mij doet het altijd of hij nu koud of warm is maakt hem niet uit, hij houdt gewoon effe in bij 4 duizend toeren en dan gaat er weer voor.
die van mij is niet gechipt zou het daar aan, ook kunnen liggen..anders ja laat ik het ook zo maar ik vindt het wel gek dat hij dat doet....
toen ik hem kocht had hij dat niet...

groeten zilverbird.


Het is vogens mij wel vreemd want bij mij gaat het gewoon rustig door (en bij 4k harder), maar je zou eens kunnen latenkijken of je je ranches nog goed heb staan.

Heb je bijvoorbeeld een uitlaat, cat, luchtfilter aangepast dan zou dit natuurlijk gevolgen kunnen hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hoi,


Nog effe ga straks er een halen als het weg is laat ik het wel even weten....want hij houdt ook in als ik in zijn twee rij en dan het gas los laat,en dan weer gas wil geven dan schokt hij heel erg, dan moet ik effe de koppeling er bij gebruiken en dan gaat het weer.dus ben ik benieuwt wat hij doet dadelijk met een anderen ontsteking.

en er zitten nieuw bougie`s en kabels in alles origineel..

nee ik heb niks laten doen alles is nog origineel....


Groeten zilverbird
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

scheur in de luchtslang? kijk goed tussen de ribbels..
*Technical service Mazda mx-3.*
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

hey ,
heb het zelfde probleem
ik krijg ook een andere onsteking
let er wel ff op welke onsteking
want er zijn 3 verschillende onstekings
even je k code checken welke onstekign je nodig hebt
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hoi,

No, geen schuur in het rubber daar zit al een nieuwe op....en een andere lucht massa unit....

en de onsteking die ze hadden liggen was niet goed dus heb ik nog niks :nut: was verkeerde nummer beter gezegt stond niks op...

dus verder zoeken.....

Ja balen als ik wil weg rijden dan wil jij niet valt de power effe weg net of hij afslaat maar ook weer net niet, dit doet hij niet de heletijd balen dus....

groeten zilverbird.
Plaats reactie