ontluchten remmen
Moderator: Moderators
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
ontluchten remmen
Hoi
mijn remvloeistof is dermate oud dat ik heel weinig druk in mn systeem heb dus dat word vervangen.
Nu is mn vraag: hoe ontlucht je je remmen? heb namelijk abs
mijn remvloeistof is dermate oud dat ik heel weinig druk in mn systeem heb dus dat word vervangen.
Nu is mn vraag: hoe ontlucht je je remmen? heb namelijk abs
Driven by a sixpack
op de remklauwen zit een ventieltje om het systeem leeg te laten lopen en dan moet je via het reservoir weer remvloeistof bijvullen vervolgens heb je een aparaatje nodig waar je druk op zet (bij mij gewoon met een de druk van een autoband gedaan en dan moet je via de ventieltjes bij de klauwen ontluchten tot er geen lucht meer in het systeem zit.
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Je zou het systeem ook leeg kunnen laten bloeden met een slangetje en een potje erbij...
wel het vloeistofpeil in de gaten houden..
maar dat gaat een tijd duren dus moet het anders..
moet je wel ff met ze 2en zijn en allebij weten waar je mee bezig bent...
eentje moet het pedaal intrappen en op druk houden zodat de anderde nippel kan losdraaien en daarna weer vast draaien
herhaal dit 4 tot 5 keer en pomp dan nogmaals op druk.
Druk oke? op naar het volgende wiel...
Vergeet niet dat je je vloeistofpeil ernstig in de gaten moet houden houd hem vol zolang je bezig bent. want een leeg potje betekend lucht in je systeem.
succes
wel het vloeistofpeil in de gaten houden..
maar dat gaat een tijd duren dus moet het anders..
moet je wel ff met ze 2en zijn en allebij weten waar je mee bezig bent...
eentje moet het pedaal intrappen en op druk houden zodat de anderde nippel kan losdraaien en daarna weer vast draaien
herhaal dit 4 tot 5 keer en pomp dan nogmaals op druk.
Druk oke? op naar het volgende wiel...
Vergeet niet dat je je vloeistofpeil ernstig in de gaten moet houden houd hem vol zolang je bezig bent. want een leeg potje betekend lucht in je systeem.
succes
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Ik hoor wel veel verhalen van mensen dat je ABS remsystemen anders moet ontluchten. Ik heb zelf nog nooit anders gedaan dan met de drukpot of het afzuigsysteem.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad zelfs niet na het vervangen van een complete hydraulische ABS unit.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad zelfs niet na het vervangen van een complete hydraulische ABS unit.
To finish first, first you have to finish!
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Klopt, de ABS onlucht zichzelf namelijk. Als je start draait de ABS pomp even om het systeem te controleren en alle kleppen te openen en weer te sluiten.As het goed is hoor je als de motor net aangeslagen is even en brom. Dat is je ABS pomp dus. Ik ververse het ook met een speciaal apparaat. toevallig paste dat van vw/audi ook op het remoliereservoir
*Technical service Mazda mx-3.*
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Heb de remmen ontlucht, testritje gemaakt maar nog steeds zeer weinig druk in t systeem, de auto remt pas als je t pedaal onderin hebt dus is niet goed
Heb t daarna weer 3x ontlucht. weet hetzelfde.
als ik zo t pedaal intrap dan kun je m 2 cm intrappen an dan kun je niet meer verder drukken vanwege de druk.
Start je m en doe je t pedaal weer intrappen dan kun je m zo goed als op de bodem trappen zonder noemenswaardige tegenstand.
weet iemand wat t kan zijn want ik word er een beetje moe van.
Hoe heb ik t ontlucht: De mx staat achter op oprijbokjes, ben blijven pompen tot mn broertje m losdraait dan druk ik t pedaal heel langzaam naar beneden zodat er druk op blijft staan herhalen en dan volgende klauw. maar op de een of andere manier blijft er ook lucht in zitten terwijl ik zeker weet dat ik de slangen goed heb aangedraaid.
Heb t daarna weer 3x ontlucht. weet hetzelfde.
als ik zo t pedaal intrap dan kun je m 2 cm intrappen an dan kun je niet meer verder drukken vanwege de druk.
Start je m en doe je t pedaal weer intrappen dan kun je m zo goed als op de bodem trappen zonder noemenswaardige tegenstand.
weet iemand wat t kan zijn want ik word er een beetje moe van.
Hoe heb ik t ontlucht: De mx staat achter op oprijbokjes, ben blijven pompen tot mn broertje m losdraait dan druk ik t pedaal heel langzaam naar beneden zodat er druk op blijft staan herhalen en dan volgende klauw. maar op de een of andere manier blijft er ook lucht in zitten terwijl ik zeker weet dat ik de slangen goed heb aangedraaid.
Driven by a sixpack