Verschil in rijden

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Verschil in rijden

Bericht door Robby »

Ik heb pas nieuwe velgen, vraag me nie de maat, ofwel 15 ofwel 16" met nieuwe banden (continental) en laten uitlijnen ma ik vind da die nu nie meer zo goed op de baan zitten, ik bedoel als ik redelijk wat snelheid haal dan kan ik lichtjes draaien ma dan doet die niks bv het is juist alsof ze los staan :? :blink: er zitten vanbinnen ringskes in ma ze passen, mss nie juist ma in de garage zei die dak geen andere moet gaan halen, als ze erop gaan dan is da nie nodig, hiervoor zaten ze op een honde crx DENK ik, wat zou er schelen?
You drive!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

damn, hoe kan het toch altijd dat er een belg wint met het nederlands dictee, en ik geen enkel verhaal haast kan maken uit wat je zegt :mrgreen:

wat voor maat banden ligt er nu onder dan? als het iets bredere banden zijn geworden dan standaard, dan kan het zijn dat ie iets zwaarder stuurt.

en wat voor ringetjes zitten er in?

controleer eens wat er op de band staat ( maatvoering) en post dat eens hier weer...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Bericht door Robby »

ja als ge nie bekend zijt met al de termen en nie weet hoe ne auto ineen zit is het moeilijk om een degelijke uitleg te geven he :) en waar moet ik da gaan zoeken op de band? de maat dus
en die ringetjes, ja wa voor zijn het, ronde? :mrgreen: ja nightrider zei da het centercaps waren zodat band/velg steviger erop staat

ps: anders zal ik vanaf volgende posts es tegoei AN spreken, wedden da ge het dan nog nie verstaat :bla:
You drive!
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

post dan gewoon alles wat op een band staat dan kunnen ze het hier wel voor je vertellen wat je nodig had ;)
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Die centreer ring is neem ik aan een plastic ring die je bedoeld die in het middel van de velg word gedrukt?
Zo ja dan is dat wel degelijk een ring die passend hoort te zijn...

En zijn overgens ook gewoon in elke maat te krijgen...

Of dit overgens met het probleem te maken heeft durf ik niet te zeggen...
Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Bericht door Robby »

Marcel_mx3 schreef:Die centreer ring is neem ik aan een plastic ring die je bedoeld die in het middel van de velg word gedrukt?
Zo ja dan is dat wel degelijk een ring die passend hoort te zijn...

En zijn overgens ook gewoon in elke maat te krijgen...

Of dit overgens met het probleem te maken heeft durf ik niet te zeggen...


Ja ge hebt gelijk maar waar ik mijn velgen ben laten herstellen zeiden ze mij dat het niet noodzakelijk was om andere ringen te gaan halen, als de velgen erop konden was dat voldoende, of het probleem zou opgelost zijn met nieuwe ringen weet ik ook niet, zou het de moeite zijn om er nieuwe op te zetten? (ook al kan het weggegooid geld zijn?)
Ik zal straks eens zien naar de maat van de banden en het hier dan zetten.
You drive!
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Nogmaals ik weet niet of dat met jouw probleem te maken kan hebben.

Als die ringen er nou voor niets zouden zitten, waarom doet elke velgenhandelaar dan van die ringen er bij?

En wat zal het nou kosten 4 van die ringetjes..., al is het weg gegooid geld... wat heb je dan weg gegooid? 4 euro? nou nou
Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Bericht door Robby »

Velgen zijn tweedehands, ik heb die ringen nog nergens gevonden, ik wist ook nie da ge die bij elke velgen erbij kreeg, ben nog altijd aant zoeken dus weet ook nie hoeveel het kost, ik weet er niks van, ik heb ook gezocht op internet ma ik vind het nergens, wss zalk weer het antwoord krijgen dak nie genoeg gezocht heb, als ge nie weet naar wa ge moet zoeken is da moeilijk, ik weet enkel hoe het eruit ziet en als het goed gaat heb ik binnenkort een RX 8 dus teveel kosten is ook nie nodig en nee 4 euro is belachelijk da weet ik ook wel
ma ik wil totdat ik mijne mx 3 met spijt moet wegdoen toch nog veilig rijden
You drive!
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Zou het even na vragen bij een velgen handelaar...
gewoon even bellen ofzo, die weten waarschijnlijk precies hoe en wat..
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

zit er niet gewoon wat speling op je stuur.
dat had ik bij het autotje van mijn stiefmoeder ook.
i live my life for a mx-3
Plaats reactie