Pagina 1 van 1
Stuurbekrachtigingspomp
Geplaatst: 20 dec 2005, 07:24
door NooNoo
Weet iemand wat zoiets kost alleen de pomp dan?
Geplaatst: 20 dec 2005, 19:27
door turbulence
http://www.h-base.nl/ al geprobeerd???
STUURHUIZEN/STUURPOMPEN
part NR: DSP226
HYDR.POMP
bruto: 413.00
Geplaatst: 20 dec 2005, 21:23
door MarcX3
anders kijk je op de sloop
Geplaatst: 20 dec 2005, 21:31
door NooNoo
Ik denk dat ik even op de sloop ga kijken. Heeft er iemand tips hoe je kan zien of de pomp goed is?
Geplaatst: 20 dec 2005, 21:34
door turbulence
NooNoo schreef:Ik denk dat ik even op de sloop ga kijken. Heeft er iemand tips hoe je kan zien of de pomp goed is?
tsja, als dit de ''normale'' prijs is, dan ging ik idd ook eens op de sloop op zoek..
en hoe je kan zien of ie goed is?? naja, neem aan dat het een soort van hydraulische pomp is, dus lekkage rond de pompaansluitingen is iig niet een goed teken..
zolang ie dicht is, en geen olie lekt moet ie goed zijn zou je zeggen
Geplaatst: 20 dec 2005, 21:38
door NooNoo
Das denk ik een beetje moeilijk te zien als ie zo van de plank af komt bij de sloperij. Bij de Brezan kost ie 426 bruto ex.
Geplaatst: 20 dec 2005, 23:47
door Bastian mx-3
Kep er nog wel 1 liggen, geef me maar een mailtje op
bastian8@hotmail.com
Bastian
Geplaatst: 27 dec 2005, 20:20
door xedos
Aan de buitenkant kan je nooit bepalen of de stuurpomp nog goed is. De pomp werkt namenlijk met zogehete schotten die naar buiten worden gecentrifugeerd bij aandrijfing.Als de pomp versleten is hoor je dat pas bij belasting van de pomp.Dus los in de hand lijkt de pomp misschien oke maar kan van binnen versleten zijn. Pas daarmee op.
oja de olie die gebruikt moet worden is automaatbakolie! (ATF)
ps: wat is er eigenlijk mis met je stuurpomp?? zijn weinig problemen over bekend.
Geplaatst: 27 dec 2005, 20:33
door MarcX3
Visuele controle is zeer belangrijk bij hydrauliekpompen, en een stuurpomp is hydrauliek.
Weet niet hoe die pomp er precies uitziet maar kan je wel een paar tips geven waar je op moet letten.
Als eerste: Kijk of die van binnen en van buiten schoon is zand en ijzerdeeltjes zijn funest voor het systeem (ijzer duidt op ernstige slijtage meestal). zit een van die eraan/erin dan laat maar liggen
als je bij de schotten kunt komen moet je even voelen of er speling op zit.
als er speling op zit ook afblijven want daar verlies je druk (kracht/precisie) door hydrauliekpompen hebben namelijk toleranties van honderdsten van n milimeter (dus niet voelbare speling).
Zie je slijtage aan de schotten of aan enig deel aan de binnenkant is het ook niet goed, olie smeert en daardoor slijt t binnenste niet of nauwelijks.
Vertrouw je t niet of heb je meer vragen over hydrauliek dan hoor ik t wel
Geplaatst: 28 dec 2005, 23:06
door xedos
Schotten zijn nooit te zien bij stuurpompen van auto's. Je ziet enkel de hydraulische aansluitingen.Rondraaien met de hand en luisteren naar vreemde geluiden en/of stroef draaien is het enige wat je kunt doen.