Pagina 1 van 1

boem is ho en plons is water......

Geplaatst: 20 nov 2005, 16:42
door fuzzy
nou ik ben er weer ben een tyd weg geweest.
alleen 1 minder leuk iets mee gemaakt.
heb me achter met 90kmh achterste voren in het water geparkeert. :nut:
eigen schuld. te hard door de bocht. :nut:

schade valt te overzien alleen krijg me motorblok niet lekker aan de praat.

hij start wel en dan loopt hij 2 á 3 seconden en dan valt hij uit.
als ik gas geef dan blijf hij wel lopen maar dan geeft hij constant een klap in de uitlaat. om de 2 á 3 seconden.

ik heb alles weer geheel mooi gedroogd in een droog kamer.
en overal het water eruit gehaald enz.

ik denk zelf dat het me ontsteking is............
anders zou ik het ook niet weten..


:euh: heeft iemand enig idee wat het kan zijn?????????? :euh:

Geplaatst: 20 nov 2005, 16:47
door martinenijenhuis
dat Ploffen duidt idd op vocht, misschien nog wat vocht
in de verdelerkap?

Groetjes M&M

Geplaatst: 20 nov 2005, 16:48
door MarcX3
is de motor ook in t water terecht gekomen?

zo ja heb je m gelijk uit gezet of liep die nog?

Geplaatst: 20 nov 2005, 16:59
door fuzzy
heb me hele ontsteking eraf gehad en uit elkaar gehaald en een week laten drogen.

de motor is ook te water gegaan maar de motor was uit geslagen voordat hij in het water terecht was gekomen.
toen ik de auto terug had gekregen heb ik ook me inlaat los gehad maar die was nog kurk droog.
hij heeft geen waterslag gehad....

Geplaatst: 20 nov 2005, 17:12
door MarcX3
motor is dus droog gebleven

alleen je bedrading niet en daar ben ik een beetje erg huiverig voor. :?

Ik werk zelf als grasmaaiermachinist en mijn machine is 2 jaar geleden ook in het water terecht gekomen (ik werkte er toen nog niet), motor vervangen want die was nog aan het draaien toen ie erin schoof (met hoogstens 5 km/u!!)en voor de rest ook al het noodzakelijke vervangen.

Ze hebben daarna dat jaar liggen klooien met de machine om hem aan t draaien te houden.

Dit jaar: Ik heb iedere week minstens 1 x stil gestaan, als er een zekering knapte moest ik er een monteur bij laten komen want dan was er iets met de bedrading mis, sensoren waren/gingen kapot motor liep weer kapot hydraulisch (aandrijving maaidekken en wielen) ging er van alles mis. assen die afbraken. maaidekken die afbraken. :roll:

Met andere woorden: een machine is een machine, weet je zeker dat je die auto nog wilt houden? Want het kan goed (kans is heel klein aangezien je auto helemaal electronisch word aangestuurd) gaan maar met dit voorbeeld wil ik je laten zien wat de andere kant is als het niet goed gaat. Als een machine te water is geraakt dan heeft die meestal zo een enorme optater gehad dat die eigenlijk nog alleen geschikt is voor de sloop of voor onderdelen. :roll: