Pagina 1 van 1
Versnellingsbak
Geplaatst: 09 nov 2005, 00:18
door Luckies
Sinds kort heb ik problemen met schakelen. Het verloopt verre van soepel.
- Blijft vast in een versnelling
- Tijdens het rijden krijg ik hem moeilijk in een andere versnelling
- Veel moeite om hem in de 1 te krijgen wanneer stil staat.
Heb hem geprobeerd zonder draaiende motor en schakelt hij weer wel, zij het niet vloeiend maar ik krijg hem tenminste wel in de versnelling.
Wat kan het zijn.
Kapotte koppelingsvork?
Versnellingsbak?
Geplaatst: 09 nov 2005, 04:54
door bramx3
synchromess ringen ??
gaat t om een 4 cil. ? of om een V6 ?
tilburg 82 heeft anders nog een V6 bak liggen
en op
www.relder.nl moet je eens anders kijken als t om een 4 cilinder gaat.
die verzonden der laatst 1tje via ons .
weet niet meer wat t koste , maar niet al te duur
Geplaatst: 09 nov 2005, 17:15
door Luckies
Het gaat om een V6. Vandaag weer in gereden, van de versnelling krijgen is geen probleem meer(nog niet echt soepel maargoed) alleen in de versnelling zetten nog steeds.
Lijkt net alsof het niet ontkoppelt wordt.
Geplaatst: 09 nov 2005, 17:50
door MarcX3
zit er wel genoeg olie in de versnellingsbak?
rijd de auto goed? optrekken en merk je t verschil met ont/koppelen
Nog iets: staat de auto toevallig binnenkort op de brug?
zo ja moet je even de stangen van de versnellingsbak nalopen
er zitten er 2 aan:
eentje waar je mee schakelt> die zit aan je versnellingspook (schakelstang)
en eentje die aan de plaat zit (extention bar) die zit aan de bak met een boutje en er zit een rubber bus in bij mij was die bout aardig los en t busje was redelijk vergaan (door olie) daardoor schakelde die aardig kl***
die stang zorgt er namelijk voor dat t schakelen soepel gaat
Bij mij schakelde die toen beter nadat ik t vervangen had misschien dat t bij jou ook daar aan ligt
Geplaatst: 10 nov 2005, 00:22
door Luckies
Dank voor jullie reply.
De auto rijd verder goed. Snelheid zit er ook nog in. Het optrekken is ook nog goed.
Ontkoppelen gaat nog wel, alleen koppelen lukt vaak niet.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of het aan bout en busje ligt.
Btw hoe check je of er genoeg olie zit in je versnellingsbak?
Geplaatst: 10 nov 2005, 17:02
door martinenijenhuis
Als je onder de auto staat bij de versnellingsbak, zie
je 2 grote bouten zitten, 1 aan de onderkant, dit is de
aftapbout, de tweede zit iets hoger aan de zijkant van de
versnellingsbak, dit is de vulplek.
Hier vullen totdat de olie overloopt en dan is het op niveau
Groetjes M&M
Geplaatst: 11 nov 2005, 19:03
door crazyarjan
ik denk dat je koppeling niet goed ontkoppelt
probeer eens je koppeling te ontluchten.
Geplaatst: 12 nov 2005, 19:17
door xedos
Presies daar zat ik ook aan te denken omdat je bij niet draaiende motor geen problemen hebt. Je kan kijken of de werkcilinder de koppeling wel of niet geheel indrukt.ff met een ander persoon erbij die kijkt.
Geplaatst: 12 nov 2005, 22:20
door Luckies
Thnx voor jullie antwoorden
, ik ga er binnenkort naar kijken.