wat kan het nog zijn?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
scheur ijzer
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:26
Locatie: pijnacker

wat kan het nog zijn?

Bericht door scheur ijzer »

heb al een tijd stotterende motor problemen. heb de bougiekabels vervangen en de onsteking, maar het is nog steeds niet over. het gebeurt voornamelijk bij het optrekken en het opkomen vanuit lage toeren in de tweede en derde versnelling, het lijkt net als of de motor op halfvermogen draait. op hoge snelheid is er niks aan de hand.

HELP!! :?
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Een scheurtje in de lucht-aanzuig-buis? O2 sensoren aan vervanging toe?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Lucht aanzuigbuis tussen je luchtweger en de gasklep die willen nog wel eens gaan scheuren. Zou daar eens naar kijken en let dan vooral op de onderzijde van deze rubberen slang.Beweeg het heen en weer en je ziet de scheur tevoorschijn komen.
*Technical service Mazda mx-3.*
scheur ijzer
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:26
Locatie: pijnacker

Bericht door scheur ijzer »

xedos schreef:Lucht aanzuigbuis tussen je luchtweger en de gasklep die willen nog wel eens gaan scheuren. Zou daar eens naar kijken en let dan vooral op de onderzijde van deze rubberen slang.Beweeg het heen en weer en je ziet de scheur tevoorschijn komen.


heb naar de buis gekeken maar er zit geen scheur in.
als je volgas wegtrekt dan kom de motor niet op toeren.
er zat wel een slangetje van de linker bovenkant van het luchtfilterhuis los maar nadat die terug zat was er nog geen verschil.

nogmaals help!! :cry:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

scheur ijzer schreef:
xedos schreef:Lucht aanzuigbuis tussen je luchtweger en de gasklep die willen nog wel eens gaan scheuren. Zou daar eens naar kijken en let dan vooral op de onderzijde van deze rubberen slang.Beweeg het heen en weer en je ziet de scheur tevoorschijn komen.


heb naar de buis gekeken maar er zit geen scheur in.
als je volgas wegtrekt dan kom de motor niet op toeren.
er zat wel een slangetje van de linker bovenkant van het luchtfilterhuis los maar nadat die terug zat was er nog geen verschil.

nogmaals help!! :cry:


je moet eens goed tussen die ribbels kijken op die slang...

bij mij begint ie ook te gaan nu, als je de slang dan een beetje op spanning zet door em wat naar beneden te drukken, dan zie je vaak wel allerlei haarscheurtjes al zitten..

en kan best zijn dat er zon haarscheurtje zch nu heeft uitgezet tot een volledige scheur..

en anders idd eens je lambdasondes nameten, kan zijn dat die niet meer goed zijn, ( nu leest ie de uitlaatgaswaarden niet meer) waardoor je auto in de failsafe mode gaat rijden,
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
scheur ijzer
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:26
Locatie: pijnacker

Bericht door scheur ijzer »

bij mij begint ie ook te gaan nu, als je de slang dan een beetje op spanning zet door em wat naar beneden te drukken, dan zie je vaak wel allerlei haarscheurtjes al zitten..

en kan best zijn dat er zon haarscheurtje zch nu heeft uitgezet tot een volledige scheur..

en anders idd eens je lambdasondes nameten, kan zijn dat die niet meer goed zijn, ( nu leest ie de uitlaatgaswaarden niet meer) waardoor je auto in de failsafe mode gaat rijden,[/quote]

heb auto naar mazda dealer gebracht, en daar zijde ze dat er een verkeerde ontsteking in zat. hoe kan dat? is dat van een oude model mx3 (die van mij is van 1998) of andere motor of merkloos? kan dat tevens deze eerder genoemde problemen hebben veroorzaakt?

ps: er zat echt geen scheur in lucht aanzuigbuis.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

mag geen probleem zijn als t van een andere mx afkomt

ik heb een (augustus (oktober is facelift als ik t goed heb)) 93'motorblok met de koppen van een 94'en een gereviseerde ontsteking van een 95

oftewel ik heb van alles wat en t loopt goed
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Idd waarom zouden ze iets wat goed is veranderen
To finish first, first you have to finish!
Plaats reactie