nog steeds rokend probleem met mijn mx3
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
nog steeds rokend probleem met mijn mx3
ik heb vandaag de auto laten nakijken door de mazda garage hier.
het probleem was dat de koelvloeistof erg snel opraakte, en dat de auto op sommige momenten wat rook uitbraakte. ik had de koppakking al de schuld gegeven, maar dit bleek toch niet het geval
het koelvloeistofprobleem is opgelost, dat bleek aan een lekkage te liggen van de dop die op de slang zit.
dus ik al helemaal blij dat het de koppakking dus niet was..
echter rookt de auto soms nog wel een beetje. het is niet continu roken, maar meer bij gas geven na de bocht om, en bij stilstaan.
bij de bocht om is het gewoon ineens een goeie pluim die uit de uitlaat komt, en als ik stilsta dan is het gewoon een continu iets
wat me opvalt is dat ie dus rookt als ik een goeie bocht maak, en dan gas geef.
ik heb al een paar dingen weggestreept die het dus niet zijn:
* koppakking ( vandaag gecontroleerd)
* kleppenrubbers ( net paar duizend km terug vervangen)
wie heeft nog een idee wat het in godsnaam kan zijn??? ik ben ten einde raad, en ook omdat de garage niet een ding kon vinden..
het probleem was dat de koelvloeistof erg snel opraakte, en dat de auto op sommige momenten wat rook uitbraakte. ik had de koppakking al de schuld gegeven, maar dit bleek toch niet het geval
het koelvloeistofprobleem is opgelost, dat bleek aan een lekkage te liggen van de dop die op de slang zit.
dus ik al helemaal blij dat het de koppakking dus niet was..
echter rookt de auto soms nog wel een beetje. het is niet continu roken, maar meer bij gas geven na de bocht om, en bij stilstaan.
bij de bocht om is het gewoon ineens een goeie pluim die uit de uitlaat komt, en als ik stilsta dan is het gewoon een continu iets
wat me opvalt is dat ie dus rookt als ik een goeie bocht maak, en dan gas geef.
ik heb al een paar dingen weggestreept die het dus niet zijn:
* koppakking ( vandaag gecontroleerd)
* kleppenrubbers ( net paar duizend km terug vervangen)
wie heeft nog een idee wat het in godsnaam kan zijn??? ik ben ten einde raad, en ook omdat de garage niet een ding kon vinden..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
transparant van kleur.
beetje grijs/blauwig denk ik...
toen ik met een vriend van mij laatst met de wagen bezig was, en we het er over hadden heb ik het even van dichtbij aanschouwd.
de motor was toen warm, en stationair was er niks zichtbaar.
echter toen hij even goed het gaspedaal intrapte ( stilstaand) toen was het dus die kleur en wat me toen opviel dat er wat vocht uit spetterde.
beetje grijs/blauwig denk ik...
toen ik met een vriend van mij laatst met de wagen bezig was, en we het er over hadden heb ik het even van dichtbij aanschouwd.
de motor was toen warm, en stationair was er niks zichtbaar.
echter toen hij even goed het gaspedaal intrapte ( stilstaand) toen was het dus die kleur en wat me toen opviel dat er wat vocht uit spetterde.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
olie ben ik vanaf nu aan het bijhouden..
kleur van de bougies was wel goed.
alleen van de voorste cilinderrij waren ze zwartig uitgeslagen..
ik denk dat het de zuigerringen zijn, kan ook niet veel meer dingen anders bedenken..
kan nu een blokje kopen voor 400 euro, denk maar dat ik die erin tik, en dan deze eens rustig ga opknappen en later weer verkopen
kleur van de bougies was wel goed.
alleen van de voorste cilinderrij waren ze zwartig uitgeslagen..
ik denk dat het de zuigerringen zijn, kan ook niet veel meer dingen anders bedenken..
kan nu een blokje kopen voor 400 euro, denk maar dat ik die erin tik, en dan deze eens rustig ga opknappen en later weer verkopen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
bedenk me net.
als het de zuigerringen zouden zijn, hoe is dit dan na te gaan? kun je zulke dingen meten ofzo?
compressietest slaat toch meer op de koppakking?
en als het de zuigerringen is, waarom zijn alle 3 de voorste bougies dan zwartig uitgeslagen? wel heel toevallig lijkt mij
als het de zuigerringen zouden zijn, hoe is dit dan na te gaan? kun je zulke dingen meten ofzo?
compressietest slaat toch meer op de koppakking?
en als het de zuigerringen is, waarom zijn alle 3 de voorste bougies dan zwartig uitgeslagen? wel heel toevallig lijkt mij
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
bij een compressietest kijk je of de verbrandingskamer genoeg compressie heeft, logisch. Als je niet genoeg compressie hebt kan t op 2 plekken ontsnappen, pakking en de zuigerveren dus je kunt een compressietest uitvoeren om de zuigerveren te controleren. En volgens mij kun je dat ook controleren door bij een draaiende motor de peilstok eruit te trekken, als de zuigerveren t hebben begeven bouwt t carter druk (compressie) op omdat dat uit de verbrandingskamer ontsnapt en dan moet de olie eruit spatten of dat met de motor van een mx werkt weet ik niet wel bij een diesel
Driven by a sixpack
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten