When does the hurting stop?!
Geplaatst: 20 mei 2005, 17:45
Trek ik dingen als pech aan....even mijn verhaal met mijn mx-3
Ik kocht mijn huidige mx-3 bj 1992 1.5 jaar geleden, hij had wel best veel gereden 173k, maar ik was er direct verliefd op dus zal en moest em hebben.
Na 4 dagen begon de ellende al. Auto stond op het station en iemand kon net de knipperlichten goed gebruiken dus ik was ze kwijt!
Na 2 maanden begon de auto last te krijgen van de hik tussen de 1500 en 2000 toeren, dus ontsteking vervangen en klaar was hij weer.
Vorige zomer kreeg ik last van scheurende banden 3 stuks en aangezien ik 215/40/R17 banden heb, was me dat ook weer een mooie kosten post.
Maar er is/was helaas meer bij de Apk keuring in november kwam de auto niet meer door de keuring omdat het CO-gehalte te hoog was....hoe kan dat nu denk je dan, een jaar geleden bij de aflevering van de auto ook Apk keuring gehad en nix aan de hand??!!
Dus....dan maar een catalysator ertussen want die bleek er niet in te zitten.
Een aantal weken erna begon de motor warm te lopen en wat bleek, de waterpomp had de geest gegeven...reparatiekosten een slordige 900 euro !!
En nu denk je dat je alles hebt gehad.....krijg ik het volgende :
Ik rij gewoon op de snelweg en opeens valt de motor uit het niets uit. Als je dan even wacht startte hij weer en kom je weer verder.
Nu gebeurde dit vaker en iedere keer moest je langer wachten en werden de stukken die je kon rijden minder.
Tot vorige week, toen deed hij nix meer en in de garage wijzen ze weer de ontsteking als boosdoener aan.
Ik krijg dus idd geen vonkje meer en sja dan word het al moeilijk om te rijden
Nu wilde ik de foutcodes uitlezen omdat ik in de how-to een artikel zag, maar heb ik uberhaupt een Check Engine Light??
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de luchtsensor?
Komt iemand het probleem van het niet meer starten bekend voor, hoor ik het graag want I Can't take it any longer!!!
Ik kocht mijn huidige mx-3 bj 1992 1.5 jaar geleden, hij had wel best veel gereden 173k, maar ik was er direct verliefd op dus zal en moest em hebben.
Na 4 dagen begon de ellende al. Auto stond op het station en iemand kon net de knipperlichten goed gebruiken dus ik was ze kwijt!
Na 2 maanden begon de auto last te krijgen van de hik tussen de 1500 en 2000 toeren, dus ontsteking vervangen en klaar was hij weer.
Vorige zomer kreeg ik last van scheurende banden 3 stuks en aangezien ik 215/40/R17 banden heb, was me dat ook weer een mooie kosten post.
Maar er is/was helaas meer bij de Apk keuring in november kwam de auto niet meer door de keuring omdat het CO-gehalte te hoog was....hoe kan dat nu denk je dan, een jaar geleden bij de aflevering van de auto ook Apk keuring gehad en nix aan de hand??!!
Dus....dan maar een catalysator ertussen want die bleek er niet in te zitten.
Een aantal weken erna begon de motor warm te lopen en wat bleek, de waterpomp had de geest gegeven...reparatiekosten een slordige 900 euro !!
En nu denk je dat je alles hebt gehad.....krijg ik het volgende :
Ik rij gewoon op de snelweg en opeens valt de motor uit het niets uit. Als je dan even wacht startte hij weer en kom je weer verder.
Nu gebeurde dit vaker en iedere keer moest je langer wachten en werden de stukken die je kon rijden minder.
Tot vorige week, toen deed hij nix meer en in de garage wijzen ze weer de ontsteking als boosdoener aan.
Ik krijg dus idd geen vonkje meer en sja dan word het al moeilijk om te rijden
Nu wilde ik de foutcodes uitlezen omdat ik in de how-to een artikel zag, maar heb ik uberhaupt een Check Engine Light??
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de luchtsensor?
Komt iemand het probleem van het niet meer starten bekend voor, hoor ik het graag want I Can't take it any longer!!!