goeieavond mazda liefhebbers
sinds een maandje heb ik ook een mx3
uit 1995 alleen nu wil ik hem natuurlijk tunen maar voor niet al te veel geld
dus wat bevelen jullie aan om hem goedkoop te kunnen tunen
het gaat om een 1.8 v6 24v blok graag hoor ik jullie tips
budget tuning
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 21:44
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: budget tuning
Stickers plakken: +5 pk per stuk
Nee geintje, wat wil je bereiken en wat vind jij veel? Echt tunen heeft weinig zin met een atmosferisch aangezogen motor. Als je een leuke sprong wil maken zou je er een 2.5L in moeten leggen.
Indien je budget verder gaat kun je een complete rebuild doen en zelfs turbo setup draaien.
Maar ga er maar vanuit dat als je een 2.5L wil kopen dat alleen aanschaf al €1000 KAN gaan kosten. Dan moet ie nog ingebouwd worden.
Dus hoe groot is je portemonnee.....?
Nee geintje, wat wil je bereiken en wat vind jij veel? Echt tunen heeft weinig zin met een atmosferisch aangezogen motor. Als je een leuke sprong wil maken zou je er een 2.5L in moeten leggen.
Indien je budget verder gaat kun je een complete rebuild doen en zelfs turbo setup draaien.
Maar ga er maar vanuit dat als je een 2.5L wil kopen dat alleen aanschaf al €1000 KAN gaan kosten. Dan moet ie nog ingebouwd worden.
Dus hoe groot is je portemonnee.....?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
-
- New member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 21:44
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: budget tuning
Hey
Neeman een motor swap word iets te gek ik ben eerder opzoek naar andere spruitstukken of inlaat bijvoorbeeld welke passen en waardoor hij sneller word enzovoorts
Neeman een motor swap word iets te gek ik ben eerder opzoek naar andere spruitstukken of inlaat bijvoorbeeld welke passen en waardoor hij sneller word enzovoorts
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: budget tuning
Ik heb een 2.5 inch RVS uitlaat met sportkatalysator en een Cold air Intake, alles bij elkaar heeft dat rond de 1300 euro gekost en op de testbank had ik 8pk meer dan de fabrieksopgave....echt tunen heeft niet veel zin maar de auto maakt wel een geweldig geluid . Ik zou eerder sparen en voor een 2.5L motor gaan, als je alles goed doet heb je dan 185pk ipv 130pk en ben je als alles mee zit rond de 1500-2000 euro kwijt.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
-
- New member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 21:44
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: budget tuning
Oh okee dan heb ik in iedergeval info
Nog tips voor mee trekkracht verder?
Nog tips voor mee trekkracht verder?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: budget tuning
Lachgas
Ff serieus, een 1.8 heeft nu eenmaal 'oude' technologie vergeleken met nu.
Waar je de meeste winst uit kan halen is een goed lopende motor, goede banden en goede vering.
Als je het vermogen wat je hebt goed en stabiel op de weg kan overbrengen heb je al veel voordeel.
Ff serieus, een 1.8 heeft nu eenmaal 'oude' technologie vergeleken met nu.
Waar je de meeste winst uit kan halen is een goed lopende motor, goede banden en goede vering.
Als je het vermogen wat je hebt goed en stabiel op de weg kan overbrengen heb je al veel voordeel.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences