mx3 mighty grey 2.5 klze
Moderator: Moderators
- Gearilja
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 92
mx3 mighty grey 2.5 klze
Het is gelukt. Ik heb mijn handen weten te leggen op een pas gereviseerde klze!!!
Ik heb een mx3 1.8 uit 92. Nu ben ik benieuwd wat er allemaal verandert dient te worden voor een engine swap.
Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat er nodig is.
Ik ga mijn standaard mx3 vliegwiel en versnellingsbak gebruiken. Maar ik wissel wel de tandwiel vsn de 5e versnelling uit. Ik weet dat ik mijn eigen kabelboom kan houden en ik ga mn uitlaatspruitstuk vernieuwen
Ik heb een mx3 1.8 uit 92. Nu ben ik benieuwd wat er allemaal verandert dient te worden voor een engine swap.
Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat er nodig is.
Ik ga mijn standaard mx3 vliegwiel en versnellingsbak gebruiken. Maar ik wissel wel de tandwiel vsn de 5e versnelling uit. Ik weet dat ik mijn eigen kabelboom kan houden en ik ga mn uitlaatspruitstuk vernieuwen
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Gebruik even de zoek functie hier op het forum.
Alles is wel te vinden.
In jouw geval zal er niet zo veel veranderd hoeven worden
Alles is wel te vinden.
In jouw geval zal er niet zo veel veranderd hoeven worden
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Andere of opgevulde motorsteunen.
- Gearilja
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 92
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Thnx voor de reacties!
Motorsteunen. Zijn die nog ergens kant en klaar te krijgen. Of moeten die custom worden gemaakt.
Heeft iemand hier nog een set van liggen toevalling?
Motorsteunen. Zijn die nog ergens kant en klaar te krijgen. Of moeten die custom worden gemaakt.
Heeft iemand hier nog een set van liggen toevalling?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Waarschijnlijk zijn jou motorsteunen niet meer in de beste staat.
Je kan ze dan opvullen of vervangen door "AWR" motorsteunen. Voornamelijk de voorste/achterste steunen zijn belangrijk.
Als je een longneck blok hebt gekocht moet je nog wat dingen aanpassen zoals je gasklephuis, voorste motorsteun en je hoofdremcilinder.
Je kan ze dan opvullen of vervangen door "AWR" motorsteunen. Voornamelijk de voorste/achterste steunen zijn belangrijk.
Als je een longneck blok hebt gekocht moet je nog wat dingen aanpassen zoals je gasklephuis, voorste motorsteun en je hoofdremcilinder.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Gearilja
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 92
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Het is een curve neck.
Awr steunen zeg je. Is dat de exacte naam of moet je dan speciale mx3 of klze steunen zoeken.
Ik ga er wel vanuit dat mijn eigen steunen al gaar zijn.
Awr steunen zeg je. Is dat de exacte naam of moet je dan speciale mx3 of klze steunen zoeken.
Ik ga er wel vanuit dat mijn eigen steunen al gaar zijn.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Ik zou de probe voorste nemen (past wat beter dan Mx3)
Duro 95 als je echt alleen maar track gaat rijden oid. Anders zou ik 88 of 75 nemen.
http://store.awrracing.com/engine-mount-mx-3-rear/" onclick="window.open(this.href);return false; Achterste steun
http://store.awrracing.com/engine-mount ... 997-front/" onclick="window.open(this.href);return false; Voorste steun
Duro 95 als je echt alleen maar track gaat rijden oid. Anders zou ik 88 of 75 nemen.
http://store.awrracing.com/engine-mount-mx-3-rear/" onclick="window.open(this.href);return false; Achterste steun
http://store.awrracing.com/engine-mount ... 997-front/" onclick="window.open(this.href);return false; Voorste steun
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Gearilja
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 92
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Thnx guys. Eind deze maand zal het project beginnen.
Ik zit alleen nog te dubben welke ecu en maf ik ga runnen.
Ik hoor dat de k8 ecu en maf sneller zijn dan de klze setup. Heeft iemand dit uitvoerig in de praktijk getest.
Het wordt de klze curveneck met mx3 vliegwiel. Mx3 bak met 5e versnelling uit mx6 bak. Daarnaast heb ik gelijk nieuwe racemanifold besteld. Ik wil zonder turbo dagelijks rijden maar wel max performance runnen.
Welke klze wizard heeft voor mij de antwoorden.
Ik zit alleen nog te dubben welke ecu en maf ik ga runnen.
Ik hoor dat de k8 ecu en maf sneller zijn dan de klze setup. Heeft iemand dit uitvoerig in de praktijk getest.
Het wordt de klze curveneck met mx3 vliegwiel. Mx3 bak met 5e versnelling uit mx6 bak. Daarnaast heb ik gelijk nieuwe racemanifold besteld. Ik wil zonder turbo dagelijks rijden maar wel max performance runnen.
Welke klze wizard heeft voor mij de antwoorden.
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Ik had met een kl36 ecu en je50, volgens mij, meer vermogen dan met kl05 gechipte ecu en kl02. Ik heb longneck, mx3 bak en vliegwiel. Melvin had met de kl36 setup ook meer vermogen dan met zijn set-up die hij eerst gebruikte, weet alleen niet wat, heeft wel curved neck, fidanza vliegwiel en mx3 bak met andere 5de.
- Gearilja
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 feb 2015, 14:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 92
Re: mx3 mighty grey 2.5 klze
Ik heb dadelijk ook een k36 als mogelijkheid. Ik leg die er wel in. Voor daily driving de dura 85 of de 77?
Zijn er verder nog zaken die ik nu mogelijk over het hoofd zie?
Zijn er verder nog zaken die ik nu mogelijk over het hoofd zie?