Hallo,
ik heb momenteel de kop los liggen van mijn 1.8 omdat de nokkenas gebroken is
nu heb ik de nieuwe er in liggen alleen vroeg ik me af wat de momenten zijn waarop ik de nokkenas weer vast zet?
en nog een vraagje over het op tijd zetten, op de poelies staan pijlen, deze moeten allemaal omhoog staan?
en het op tijd zetten van de nokkenas is gewoon beide stipjes naar elkaar wijzend?
alvast bedankt!
aanhaal moment en op tijd zetten
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: aanhaal moment en op tijd zetten
Aanhaal moment is 11-14 nm.
Hier zie je de volgorde
De puntjes moeten uitgelijnd zijn op de nokkenassen. Let wel op dat je de nokkenas pully er correct op zet. Deze worden nog wel eens verkeerd om gemonteerd.
Ook opletten dat je niet L & R omdraaid. (maar zo te lezen heb je maar 1 bank los gehad).
Je kan nog iets meer gaan kijken naar de status van je kop en nokkenas en de speling meeten.
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701308169
Hier zie je de volgorde
De puntjes moeten uitgelijnd zijn op de nokkenassen. Let wel op dat je de nokkenas pully er correct op zet. Deze worden nog wel eens verkeerd om gemonteerd.
Ook opletten dat je niet L & R omdraaid. (maar zo te lezen heb je maar 1 bank los gehad).
Je kan nog iets meer gaan kijken naar de status van je kop en nokkenas en de speling meeten.
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701308169
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- New member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 13:24
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: aanhaal moment en op tijd zetten
hey, bedankt voor je reactie!
heb indd maar 1 lant los liggen, de pully kan er bij mij weten maar op 1 manier op? dat de uitsparing in de pully bij het uistekende puntje van de as?
wat bedoel je precies met dat de puntjes uitgelijnd moeten zijn?
heb indd maar 1 lant los liggen, de pully kan er bij mij weten maar op 1 manier op? dat de uitsparing in de pully bij het uistekende puntje van de as?
wat bedoel je precies met dat de puntjes uitgelijnd moeten zijn?