Pagina 1 van 3

Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 00:24
door Opgedronken
Beste mede Mazda fanaten!

Bij deze stel ik me even voor, niet met een mx3, maar een mx5.
De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik al jaren ben aan het "dromen" over een échte motorswap.
Momenteel heb ik in mijn 93er miata een 1.8 uit een '99 model liggen, maar die swap is vrij plug en play.
In de tijd heb ik al een LS6 en bijna een 1UZ gehad liggen, maar na me weer eens bedacht te hebben is de LS6 weer verkocht.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de ultieme motor voor een mx5 toch wel een K serie moet zijn en dan natuurlijk een KL :P.
Over het hoe en wat, en dan met name de bruikbaarheid van motoren voor mijn doel zal ik in een ander topic nog wel even van wal steken.
Het komt er in ieder geval op neer dat het geen standaard KL moet/kan gaan worden.
Aangezien ik toch al een Standalone, ITBs en een dry sump moet gaan steken om het geheel enigszins fatsoenlijk gedaan te kunnen krijgen kan ik netzogoed meteen full retard gaan.

Tot zover het verhaal, nu nog even een plaatje voor de vorm en het is af :P.

Afbeelding

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 04:41
door sjaakk91
Jaja, super dik. Ik ben zeker zeer benieuwd.

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 06:23
door lenny-v
Gaaf man, dat is een idee wat ook mij wel eens bezig houd. Veel succes :bier:

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 08:49
door SkippyMX3
Dat word n interesant topic. Ben benieuwd

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 09:36
door marcel v6
Welkom bij de MX-3 Club :bier:

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 09:56
door Rooiepeen
Naast de twee Mx-3's die ik bezit hebben we ook nog een Mx-5. Natuurlijk ook wel eens over nagedacht om een dikkere torro over te zetten maar dat zou geen makkie zijn. Ben erg benieuwd naar je project :duim1:

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 11:27
door Opgedronken
Thanks voor het welkom mensen!
Dit forum is toch nog wel wat actiever als ik had gedacht, dat is mooi :P!
Het is tegenwoordig vrij "gemakkelijk" om een K in een mx5 te leggen, een vrouw(!) in Engeland maakt tegenwoordig swap kitjes voor een niet onnozele prijs.
Helaas kan een K serie blijkbaar niet heel goed tegen het in de lengterichting geplaatst te worden zonder de smering te verbeteren, dus een dry sump is wel een pre.
Helaas is een hoop engelstalige info over de KLDE/ZE nogal achterhaald of specifiek voor de amerikaanse markt.
Waar ik bijvoorbeeld weinig over kan vinden is het aanbod van gesmede zuigers, drijfstangen, agressievere nokkenassen en versterkte klepbediening.
Het zal in ieder geval wel een redelijk lange termijn project worden, maar aangezien ik sinds kort eindelijk over een garage beschik om in te klussen kon er toch nog wel eens snel schot in de zaak komen.
Mijn 1.8 swap heb ik op straat gedaan, met slechts twee krikken en een dopsleutelsetje, dat was toch verre van ideaal :P.

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 mei 2014, 17:16
door DJ_MIKE
Welkom hier.
Ben benieuwd wat het wordt

Re: Opgedronken

Geplaatst: 15 mei 2014, 07:53
door matthyssie
Nice!! Mazda had de K-serie sowieso in de lengterichting moeten plaatsen. De MX-6 en de MX-3 zijn perfect voor RWD...

Re: Opgedronken

Geplaatst: 15 mei 2014, 21:07
door WhiteFinish
Welkom op het forum.

Ontzettend leuk project !!

Heb je ook de link naar wat bekende Mx5'en die de conversie kit hebben ?
Tot nu toe ken ik de ford probe die een mx5 adapter plaat heeft gebruikt.

Als je kijkt naar mijn project in het projectengedeelte kan je wat meer informatie terugvinden over aftermarket zuigers, drijfstangen etc.