Heeeeeeeeeeelp

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

Ik heb dus m'n schotelveertjes vervangen maar nu wil m'n Mazda mx3 1.8v6 niet stationair blijven draaien.
Dus tik is er uit alleen nu dit dus. Ik denk dat de achterste nokkenas niet
heel goed staat maar ja hij start wel en had het gasklephuis deels gereinigd
maar ja HEEEEELP HEEEEEELP HEEEELP
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door WhiteFinish »

Zoals je zegt, je hebt alles losgehaald en denkt dat je nokkenas niet goed staat.

Dus, weer alles gaan bekijken of het wel op tijd staat.
- lijnen de 2 punten op de nokkenassen (zowel voorste banks als achterste) met elkaar?
- hoe heb je de riem erop gelegd? Zit deze goed op alle punten
- Heb je met een stroboscoop oid ook je timing weer opnieuw afgesteld dat deze wel op 10 graden staat?
- bij het schoonmaken van je gasklephuis, heb je toen toevallig ook je TPS verschoven (opnieuw afstellen)
- Als je gasklephuis is schhongemaakt gaat er logischerwijs meer lucht langs dan voorheen (toen had je die drap), dus je luchtschroef zal waarschijnlijk te ver open staan.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door xedos »

ik denk dat het probleem in je gasklephuis zit. Dat je motor niet stationair wil blijven draaien.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

WhiteFinish schreef:Zoals je zegt, je hebt alles losgehaald en denkt dat je nokkenas niet goed staat.

Dus, weer alles gaan bekijken of het wel op tijd staat.
- lijnen de 2 punten op de nokkenassen (zowel voorste banks als achterste) met elkaar?
- hoe heb je de riem erop gelegd? Zit deze goed op alle punten
- Heb je met een stroboscoop oid ook je timing weer opnieuw afgesteld dat deze wel op 10 graden staat?
- bij het schoonmaken van je gasklephuis, heb je toen toevallig ook je TPS verschoven (opnieuw afstellen)
- Als je gasklephuis is schhongemaakt gaat er logischerwijs meer lucht langs dan voorheen (toen had je die drap), dus je luchtschroef zal waarschijnlijk te ver open staan.


Uh uh. Heb je misschien een documentatie of ist van afbeeldingen? Want heb er zo geen beeld bij

Vandaag sowieso de pakkingen van Inlaatspruitstuk halen
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

xedos schreef:ik denk dat het probleem in je gasklephuis zit. Dat je motor niet stationair wil blijven draaien.


Had een slangetje los liggen van vacuüm. Dus blijft nu wel lopen maar hondsberoerd en klein stukje gereden maar schokt heel erg als ik gas geef de distributie hoefde niet los dus heb daar verder niet aan gezeten...
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door WhiteFinish »

Met je vacuum los loopt ie natuurlijk beroert. De motor zuigt valse lucht aan.

Als je zegt je schotelveren te hebben vervangen betekent het ook dat de distributie is los geweest, anders kan je niet bij je nokkenassen komen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

WhiteFinish schreef:Met je vacuum los loopt ie natuurlijk beroert. De motor zuigt valse lucht aan.

Als je zegt je schotelveren te hebben vervangen betekent het ook dat de distributie is los geweest, anders kan je niet bij je nokkenassen komen.


Nee kerel. Zonder de distributie los te halen kun je de des betreffende nokkenas er uit halen
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door SkippyMX3 »

Mr.Bobster schreef:
WhiteFinish schreef:Met je vacuum los loopt ie natuurlijk beroert. De motor zuigt valse lucht aan.

Als je zegt je schotelveren te hebben vervangen betekent het ook dat de distributie is los geweest, anders kan je niet bij je nokkenassen komen.


Nee kerel. Zonder de distributie los te halen kun je de des betreffende nokkenas er uit halen


Ik denk dat het een goed idee is als je even een foto plaatst van wat je gedaan hebt want, je distributie is het opelkaar afstemmen/gelijk zetten van je nokkenas ten opzichte van je krukas dus whitefinish heeft gelijk. Je kan je nokkenassen er niet uithalen zonder de distributie los te halen

Weet je zeker dat je het over de nokkenas komt??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door JForce »

De nokkenas kan er wel uit zonder de distributie eraf te halen.
Gebruikersavatar
Mr.Bobster
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2013, 06:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: Heeeeeeeeeeelp

Bericht door Mr.Bobster »

JForce schreef:De nokkenas kan er wel uit zonder de distributie eraf te halen.


You're my friend. Haha. :bier:
Plaats reactie