Pagina 1 van 2

K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 00:11
door matthyssie
Hallo,

Ik kwam er vandaag achter dat er ook een K8ZE bestaat. (Jap spec)
Deze levert een handjevol pk's meer als onze K8DE (145 pk).

Ik vraag me af of iemand weet wat er precies anders is aan deze blokken? Is dit bijv de ECU, of nokkenassen, krukas, inlaat oid?

Gr. Thys

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 10:35
door WhiteFinish
Volgens mij is de K8ZE een ODB2 motor, de inlaat lijkt heel veel op die van een KF(DE/ZE), de 2.0l v6 variant.
Ook een soort straight neck inlaat.

Ook is er een specifieke ECU die een iets hogere redline heeft en waarschijnlijk iets agressievere tune heeft gekregen.
De k8ze heeft ook geen egr (niet nodig in Japan)

Al met al... 9pk erbij !!

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 11:52
door matthyssie
Zal dan wel in de inlaat zitten? Het vermogen van de K8DE is bij 6700 toeren en die van de K8ZE bij 7000 rpm.

EGR heb ik ook niet. Stekkertjes eruit. :mrgreen:

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 15:19
door JForce
Inlaat, ECU, geen egr, andere uitlaat.


Er zijn best veel varianten van die V6's.

1.8:

k8 OBD I, 133 pk
k8 OBD II, 129 pk
K8-ZE, 144pk

2.0:

KF-DE, 140 pk
KF-ZE, 160 pk
KF-ZE Type R, 170 PK

2.5:

KL-DE, 165, 168 & 174 pk (ondere ander ook de "ZE" van een millenia.
KL-ZE, Curved J-spec, 196 pk
KL-ZE, Straight J-Spec, 199 pk
KL-G4, 170 pk

en dan is er nog de factory J-Spec OEM "hybrid": Hoog compressie zuigers, KL-DE koppen, KLZE intake. pk ??? zal wel rond 190 liggen.

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 22:13
door martinenijenhuis
een kleine correctie

k8 obd 1 heeft 136 pk en de
k8 obd 2 heeft 132 pk

overigens zijn deze kleine verschillen niet merkbaar! En het was iets voor het milieu onzin gedoe...

Groetjes M&M

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 09 mar 2014, 22:24
door SkippyMX3
Heeft een curved neck ZE ook al 196 pk?? Ik dacht dat die rond de 180 zaten

En waar staat J spec eigenlijk voor??

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 10 mar 2014, 00:45
door MX3-Deboesj
J Spec betekend Japanese Spec (JDM)

Wat heeft de 92' eronder zitten? Obd1 toch?

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 10 mar 2014, 01:12
door matthyssie
'92 is obd1 indd.

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 10 mar 2014, 07:35
door SkippyMX3
MX3-Deboesj schreef:J Spec betekend Japanese Spec (JDM)


Ja dus?? Zegt dat iets over het blok??

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Geplaatst: 10 mar 2014, 21:17
door sjaakk91
Dat het een Japans blok is en dan meer vermogen heeft.