Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
henn12
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:13
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992

Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door henn12 »

Ik had al eerder een topic opengemaakt dat ik een amerikaanse mx-3 wou kopen 1.6 maar twijfels had over de koppeling etc.

Ik besloot de knoop door te hakken en te bellen naar het bedrijf om de auto op te halen. Eenmaal met de handelaar gesproken te hebben over de apk zei hij dat de apk zo gedaan is. Nou ik dus helemaal naar zijn showroom(80 km met de trein) waar de mx-3 al een tijd stond. Ik loop de showroom binnen en zie een verkoper die niet zoveel doet. Ik loop naar hem toe en zeg ik kom voor die mx-3. De verkoper wist niks en hij belde de eigenaar van het bedrijf (die helemaal niet in de buurt was) om mijn verhaal te controleren.

Ik wou de mx-3 voor 700 met nieuwe apk meenemen. maar er was precies niks mogelijk. Ik had 2 keuzes die waren: of ik betaal 750 met nieuwe apk en kan hem maandag ophalen (het is nu vrijdag) of betaal nu 700 en neem hem zo zonder apk mee.( ik vond dat beetje te veel van het goede een oude auto van 1992 zonder apk 700 en meteen 750 betalen vroeger was 50 euro genoeg aanbetaling!! slaat nergens op) Ik bleef liever op mijn 700 euro (want de auto heeft wat lichte opknapwerk en mist een spiegel wat ook niet goedkoop is) Wat ik te weten kwam was dus dat de auto niet van de handelaar was maar van iemand die veel auto's heeft maar deze soms niet wilt verkopen. Wat ik me heb laten vertellen door de verkoper was dat hij de auto eigenlijk niet wilt verkopen en dat er verschillende klanten zijn geweest die hem wouden meenemen maar de eigenaar telkens dwars zat. (dan denk ik verkoop hem dan niet en verspil mijn tijd dan niet!)

De papieren waren ook nog bij de eigenaar en ik raakte steeds meer geïrriteerd om het feit dat klantenservice gewoon ZERO is. Eerst beloof je dat de apk zo gedaan is en als je komt dan moet ik het hele bedrag 750 vooruitbetalen zodat de eigenaar de auto apk keurt op maandag (het is nu vrijdag) En dat hun de auto op mijn naam wouden zetten (zodat ze rijden naar apk station met een auto zonder keuring op mijn naam!) Als ik een auto verkocht dan had ik alles bij de hand papieren bonnetjes alles voorbereiding werk was gewoon niks.

Ik ben gewoon weggegaan terwijl de eigenaar de papieren nog kwam brengen was ik al weg. Vond het geen stijl. Die mx-3 is rond 500 waar zonder apk 700 is gewoon schandalig.

Nu ga ik maar even kijken voor die v6 voor 999 amerikaanse uitvoering wel bij een net bedrijf zo te zien...
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door sjaakk91 »

Ik geef je groot gelijk. Gewoon onzin zoals het gegaan is. Het is ff jammer maar het moet wel eerlijk gaan, afspraak is afspraak. Succes met de andere.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door SkippyMX3 »

Ik had hetzelfde gedaan
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door martinenijenhuis »

jammer, dat het zo ging!
Hij heeft blijkbaar klanten bij de fleet...tuurlijk... :roll:
Een gemiste kans voor hem!

Maar goed gelukkig zijn er meer mx-3en te koop, en ook bij nette bedrijven!! :bouncered:

Succes met zoeken naar de volgende :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
henn12
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:13
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door henn12 »

Ja mensen slaat ook gewoon nergens op. Ik had het geld in mijn zak en wou er zo mee wegrijden maar de eigenaar deed lastig. Tevens vond ik het ook vaag dat de eigenaar zijn nummer niet wou geven. Hij wou indien ik de 750 vooruit betaal maandag pas keuren (wie weet wat voor onderdelen hij verwisselt want die man was ook mx-3 gek you never know) Daarom wil ik er bij zijn als hij de apk doet en geld overhandig en overschrijf.
henn12
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:13
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door henn12 »

martinenijenhuis schreef:jammer, dat het zo ging!
Hij heeft blijkbaar klanten bij de fleet...tuurlijk... :roll:
Een gemiste kans voor hem!

Maar goed gelukkig zijn er meer mx-3en te koop, en ook bij nette bedrijven!! :bouncered:

Succes met zoeken naar de volgende :bier:

Groetjes M&M


Dankje, nou klanten haha de auto staat al lange tijd stil en als er klanten komen dan doet hij lastig. Wat ik me heb laten vertellen is dat er iemand met de prijs van 1150 (ja dat is de prijs met apk waarvoor hij te koop stond) de auto wou kopen. Maar alsnog wou de eigenaar niet. Dan denk ik verspil dan mijn tijd niet met onzin!
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Waarom ik geen mx-3 heb gekocht vreemde eigenaar!!!

Bericht door MX3V6_DH »

Goed gehandeld, dit is niet te vertrouwen.
Plaats reactie