Pagina 1 van 4

Kleppendekselpakking

Geplaatst: 06 apr 2005, 20:07
door clean mx-3
Hoi Liefhebbers!

Een van mijn bougies's zit onder de olie wanneer ik deze verwijder.

Het betreft een van de cilinders aan de voorzijde.

Volgens mij is dit de Kleppendekselpakking???

Wat geeft dit voor klachten? ik voel geen vermogensafname of zo, hij loopt verder ook perfect.

Moet ik hier wat aan doen? Schijnt een bekende klacht te zijn van dit type motor.

Heeft dit op de lange termijn ernstige gevolgen voor de motor???

Is dit duur om te laten vervangen?

Heeft iemand dit zelf weleens gedaan?

Waar kan ik het beste nieuwe pakking kopen?

Bestaat er een "HOW TO" over dit onderwerp?


Alvast Bedankt voor reactie's :duim1:

Geplaatst: 06 apr 2005, 20:18
door Marcel_mx3
Brambo heeft hier ook last van gehad,
bij hem was dit inderdaad de pakking....

mischien kun je hem anders eens een berichtje sturen...

Geplaatst: 07 apr 2005, 16:25
door crazyarjan
Ik heb er idd ook last van dat mijn bougie gaten vol gelopen zijn

ik heb weinig zin die pakkingen te vervangen dus zuig ik ze wel zo af en toe leeg .
zolang er niet te veel olie in zit valt het met vermogensafname wel mee

de voorste is wel makkelijk te vervangen de achterste daarentegen niet

ik hoorde ergens iemadn iets zeggen over dat je originele mazda pakking moest gebruiken omdat die dikker zijn als de imitatie

Geplaatst: 07 apr 2005, 18:03
door xedos
Is inderdaad de klepdekselpakking, dit is een euvel van de mx3,xedos 6 en 9 met V6 motor.Tip: Gebruik ORGINELE Mazda pakkingen zijn verbeterd en schijnen niet meer zo snel te gaan lekken.Het lekken gaat trouwens heel langzaam je bougiegaten vullen zich druppelgewijs, wat er gaat gebeuren als je de pakking niet vervangt is dat je bougiekabel oplost doordat je kabel van rubber is en niet tegen de olie kan!.De pakkingen kosten; Linker (voorste cil.rij) € 32.45 ex. rechter (achterste cil.rij) € 35.85 ex. Ik heb ze zelf ook moeten vervangen en was daar ongeveer 3 a 4 uur mee bezig.oude pakkingresten wegschrapen e.d.En mteen de inlaatspruitstukpakking meevervangen. (€ 15,- ex) Dus kost wel. Jammer dat je zoverweg woont anders had ik het wel voor je willen doen voor een Ledenprijsje ;)

Geplaatst: 07 apr 2005, 22:23
door WhiteFinish
Hoe kun je bekijken of er olie bij je bougies zit?? Ik neem aan dat je niet met je blote oog in die diepe gaten kan kijken??

Of is dat niet wat jullie bedoelen?

Geplaatst: 08 apr 2005, 13:31
door peter
WitteFinish schreef:Hoe kun je bekijken of er olie bij je bougies zit?? Ik neem aan dat je niet met je blote oog in die diepe gaten kan kijken??

Of is dat niet wat jullie bedoelen?


Ik heb het ook gehad en bij mij zat er een beetje olie aan het uiteinde van de bougiekabel als ik hem er uit trok.

Geplaatst: 08 apr 2005, 18:53
door martinenijenhuis
Idd de bougiekabel eruit trekken en je ziet gelijk
of er olie opzit.

Groetjes M&M

Thx

Geplaatst: 09 apr 2005, 17:23
door clean mx-3
Bedankt voor reactie's

Kan dus niet zo heel veel kwaad begrijp ik.

Inderdaad jammer dat je niet bij me in de buurt woont xedos, Maar onwijs bedankt voor je aanbod.

Nu is het bij mij de voorste cilinderrij. Is het nu gewoon een kwestie van bougie's verwijderen, alle bouten van kleppendeksel los draaien, vlakken en pakking vervangen. Of komt er veel meer bij kijken.

Durf het zelf wel maar wil niet voor verrassingen komen te staan. Ben helaas geen monteur. :euh:

Geplaatst: 09 apr 2005, 19:34
door xedos
Als het om de voorste cilinderij gata dan heb je mazzal dat is vrij makkelijk te doen.Draai de boutjes los, verwijder eventuele pakkingsresten goed weg,Eventueel licht opschuren.En de pakking monteren in het klepdeksel (gootje) en de boutjes kruislinks vastdraaien met ongeveer 10 nm!! dat is dus niet heel erg vast! Bij te vast draaien pers je de pakking er tussenuit en is ie kapot. Moet je maar net een momentsleutel hebben natuurlijk. Maar kijk maar anders mail je me maar en dan krijg je me nummer als het nodig is ok? ;)

Geplaatst: 10 apr 2005, 12:51
door Gerben
xedos schreef:Als het om de voorste cilinderij gata dan heb je mazzal dat is vrij makkelijk te doen.Draai de boutjes los, verwijder eventuele pakkingsresten goed weg,Eventueel licht opschuren.En de pakking monteren in het klepdeksel (gootje) en de boutjes kruislinks vastdraaien met ongeveer 10 nm!! dat is dus niet heel erg vast! Bij te vast draaien pers je de pakking er tussenuit en is ie kapot. Moet je maar net een momentsleutel hebben natuurlijk. Maar kijk maar anders mail je me maar en dan krijg je me nummer als het nodig is ok? ;)


Helaas is het bij mij de achterste. Ik heb hem een tijdje terug laten vervangen (niet bij de dealer) en helaas is ie weer gaan lekken. Ik ben daarna terug gegaan en toen hebben ze 'm dichtgekit. Helaas ook niet de oplossing want hij lekt weer (en het stinkt zo :cry: )
Geldt voor boutjes van de achterste pakking ook een aanhaalmoment van 10 nm? En moet je tijdens het monteren van de pakking deze aanbrengen met een soort afdichtingskit?
Wat zou er bij mij verkeerd gedaan kunnen zijn?