Oliedruk/temp meter aansluit vraagjes

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Oliedruk/temp meter aansluit vraagjes

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb ook een olie temp en een olie druk meter gekocht. Kan je dan niet gewoon een t stukje in het orginele druk sensor gat draaien en daar je olie temp en druk op plaatsen??? Of moet de olie temp echt in je carter plug/peilstok. En als ie in je carter plug moet draai je je carter plug er gewoon uit en die sensor erin???
Kan je het orginele druk sensor lampje ook weer aansluiten op de zender van de oliedruk meter, of doet ie het dan niet meer???
En bij de aansluiting van de originele oliedruk sensor (bij 1.6) zit er vlak boven een gat met schroefdraad. Kan je daar niet iets in doen???
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

de sensor van de temp meter kan je in je carterstop draaien met het bij behorende verloop

de sensor van de drukmeter kan je op de oude plek van de standaard sensor plaatsen let hier wel op dat je massa punten goed schoon zijn anders blijft je lampje zwak branden

wat ook kan is .........een adapter plaat plaatsen dan kan je standaard sensor en je druk sensor van je meter plaatsen .......
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb em nu gewoon via een oliepeilstok temp sensor aangesloten. Maar nu krijg ik als olie temp, een temperatuur van rond de 110 graden. Is dit wel goed? Ik vind het een beetje hoog?? Ik heb de 1.6.
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

kijk goed of je massa op een goede schone plek zit

het kan zijn dat ie idd een hogere temp aangeeft omdat de peilstok dichtbij je motorblok zit en invloedbaar is door de omgevings temp
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

Je krijgt voor de olietemp een extra plug maar de goeie voor de mazda zit er niet bij die moet je extra bestellen bij autostyle en dat spul gaat onder in het carter je moet dezelfde censor gebruiken die bij het setje zit
en de oliedrukmeter daar zit een grote pot bij die gaat voor in het blok bij je oliefilter in de buurt moet wel eerst de oude censor verwijderen ps die niewe censor gaat erwel moelijk in
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Jaapio schreef:moet wel eerst de oude censor verwijderen ps die niewe censor gaat erwel moelijk in


Volgens mij blijft dan het olie lampje branden!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ik denk dat zo'n oliefilter adapter mkkelijker is...
Daar gaat als het goed is je olie temp en druk sensor in...
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

klopt het lampje blijft branden heb het probleem ook en weet waar het aan ligt.

de sensor van de meter werkt met een inpulsgever 2 zijdig waardoor het lampje niet uit gaat of zwak gaat knipperen
kan hier alleen op zeggen neem een sensor met 1 pool en kijk of dit werkt en anders moet je een adapterplaat nemen en dan de orginelen sensor terug plaatsen
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Oliedruk sluit je aan doormiddel van een Y-stukje in het originele gat van de druk sensor te draaien. Dan kan je en die grote pot erop draaien en de originele sensor erin terug draaien.

Speedymike: Op de peilstok sensor moet je en de sensor draad en de massa draad aansluiten anders doet ie het niet. Maar ik heb info aangevraagd en de gem. olie temp ligt rond de 120 graden.
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

sorry was ff vergeten dat ik een termos er tussen heb zitten
......dat was omdat je bij mijn kon frituren
mijn temp komt niet hoger dan 95
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
Plaats reactie