Pagina 1 van 2

1.6I naar 1.8GT

Geplaatst: 25 mei 2012, 16:00
door Fidoo
Aangezien er zo op het oog een goed blok in de buurt aangeboden word is dit plan iets wat versneld.

Probleem is dat ik met het swappen van motoren 0,0% ervaring heb.

Het gaat om dit blok op MP
http://link.marktplaats.nl/562566731

Wat zijn de extra's die ik aan moet schaffen en past dit type 100% op een 1.6I uit '92. zijn de bevestigings punten gelijk ben ik andere kabelboom nodig en zal ik van bak moeten wisselen. heb forum afgezocht en veel info kunnen vinden over de kl-ze swaps maar niet veel over deze conversies.

reden dat ik dit blok er graag in wil is omdat ik nu een SOHC heb met 90PK en dit blok dus een behoorlijke vooruitgang is. Nu hoor ik jullie denken waarom gaat hij niet voor de turbo versie, simpelweg omdat dat ver buiten budget ligt komende tijd.

Ik hoor jullie meningen en adviezen graag!

Geplaatst: 25 mei 2012, 16:40
door Aftertouch
Zowiezo de:

- Motorkabelboom
- ECU
- Fuseelichamen
- Assdrijfassen
- Versnellingsbak
- Cockpit

Om plug-and-play pas te maken in een MX-3, waarschijnlijk ook het hele dashboard inclusief kabelboom.

Ondanks dat het dashboard van een MX3 (de oude versie) hetzelfde is als die van een 323F-BG, SCHIJNT de kabelboom in het dashboard toch anders te zijn...

Misschien zal je wel problemen krijgen met de portier aansturing, gezien een 323F 4 deurs is, en de Mx3 2 deurs.
Hoe het met die electra zit durf ik niet te zeggen...

Of de aansluitingen voor de verlichting naar achtere hetzelfde zullen zijn weet ik ook niet...

Geplaatst: 25 mei 2012, 18:51
door JForce
http://forums.mazdaworld.org/106-mx-3/44238-bpt-swap-into-dohc-mx-3-a.html

is het niet goedkoper een v6 te kopen heb je ook 130pk

Geplaatst: 25 mei 2012, 20:08
door SstennizZ
Denk niet goedkoper en zeker niet makkelijker.. Moet van voor tot achter vanalles vervangen worden als je de V6 er in wil. En de link die jij nu geeft is voor een BPT, niet voor het 1.8GT blok waar arjan het over heeft. Grotendeels zal het wel overeen komen, maar zitten ook een hoop puntjes bij die volgens mij niet nodig zijn..

Geplaatst: 25 mei 2012, 20:36
door SstennizZ

Geplaatst: 25 mei 2012, 21:46
door SkippyMX3
@JForce een v6 lijkt me sws nie handig. Hij heeft nu een 4 cilinder. Als hij er nu een 6 cilinder inlepelt moet ie m door n rdw keuring gooien voor nieuwe kenteken papieren. Anders komt ie niet eens meer door de apk

Geplaatst: 25 mei 2012, 21:59
door JForce
Ik bedoelde een complete mx-3 v6, niet het blok.

Idd link is voor BPT.

Geplaatst: 27 mei 2012, 09:40
door Fidoo
Ooit complete v6 kopen ligt wel in planning maar dit project doe ik zeker nog niet weg. En blok wissel is toch wel een must

Geplaatst: 28 mei 2012, 10:33
door Mazdarati MX-6
Wij hebben al eens een swap gedaan van 1.6i naar 1.8I GT .
Dingen die je moet hebben .

blok bak en assen
schakelstangen
fusee lichaam
En de kabelboom en ecu . (Alleen van de motor nodig)
Motor steunen (Hoef niks te lassen)

Eigenlijk is het een plug and play swap en er is niks moeilijks aan .
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... light=grsi


Je hoeft niks te sloderen of een dashbord te slopen .
Alles van de GT kan je zo in de mx3 bouwen .

Als je vragen heb moet je ze maar stellen .
Suc6

Geplaatst: 28 mei 2012, 19:22
door SstennizZ
Netjes Den, daar hebben we wat aan! Alleen die link klopt niet.. ;)