Pagina 1 van 3

kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )

Geplaatst: 30 jan 2012, 21:09
door bramx3
dag heren ( en dames )

Ik heb het volgende probleem
ben nu bezig met een kl-ze swap.
mijn oude , trouwe motortje is over genomen door scary.
nu heb ik de ombouw in zo verre klaar.
maar toen ik de sleutel omdraaide ging de start motor rond maar de motor sloeg niet aan.

het gaat om een mx-3 V6 uit 1995.
heeft nog het oude model dashboard.

alles omgezet van mijn mx-3 naar scary de zijne .
behalve de ecu , deze heb ik van hem gebruikt. ( k819 met mijn kl-36 chip )

ik krijg wel druk op de fuel rail , maar de injectoren worden niet aangestuurd.
ook heb ik geen vonk.
dus heb ik harry zijn ontsteking geplaatst ( kl-01 )
wederom niets.
omdat ik begon te twijfelen aan de ecu en/of chip , heb ik een andere (k819) ecu geprobeerd , of ie iets wilde doen.
maar nog niets.

ook heb ik de krukas sensor vervangen, maar nog niets.
ook de zekeringen onder de kap nagekeken , en binnen ook .
dus om het even samen te vatten , krijg geen vonk en de injectoren doen niets.

als iemand enig idee heeft , wat ervoor kan zorgen dat de injectoren en ontsteking geen signaal krijgt , hoor ik het graag.

Geplaatst: 31 jan 2012, 08:53
door WhiteFinish
Je moet even goed kijken naar de kleurcodes op de draden naar de ontsteking. Tussen harry zijn auto en jou oude zit waarschijnlijk verschil. De ontsteking zal hierdoor niet matchen met het bedradingsharnas/ecu.

Geplaatst: 31 jan 2012, 19:31
door bramx3
ik heb de ontsteking van harry gebruikt , deze was gewoon in orde.
ook heb ik de originele lucht massa meter gebruikt. je-50

maar denk niet dat het probleem bij de ontsteking zelf zit.
want de fuel rail doet zijn ding ook niet ( staat wel druk op )

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:24
door Mazdarati MX-6
Zet de oude ecu er een op .
Probeer eerst eens te starten met de oude setup .
Ecu is k838 als het goed is en de ontsteking een k834 ?

Deze zijn namelijk anders als de kl01y ontsteking en de k819 ecu .

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:27
door bramx3
de ecu die er in zat was ook een k819 .
dit is nog nét obd1 .
de oude ecu is omgebouwd.
vandaar ik een andere k819 ecu had gehaald om te testen.

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:29
door Mazdarati MX-6
O oke dacht dat jij de zelfdzame overgang jaar model had . :)

Maar dan zou het moeten werken met deze spullen .

Geplaatst: 31 jan 2012, 20:53
door bramx3
dat dacht ik dus ook.
er zit ergens iets niet goed .
en Of ik kijk ergens over iets heen , of er zit ergens een kabel breuk , of een sensor die niet werkt.
maar omdat en de ontsteking , en de fuelrail niet werkt , moet er een verband zijn.

misschien dat de ecu geen voeding krijgt ?
of moet er dan meer niet werken ?

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:20
door martinenijenhuis
startonderbreker....

Groetjes M&M

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:31
door bramx3
er zit inderdaad een start onderbreker ingebouwd.
deze "lijkt er af te gaan"
want als ik de start onderbreker er af haal , gaan de lampjes op het dashboard branden , en kan ik de motor starten.

maar ik ga morgen eens kijken waar deze op zit aan gesloten.
wellicht dat deze nog meer onderbreekt behalve het contact slot.
en dat de start onderbreker misschien wel gedeeltelijk werkt.

Geplaatst: 01 feb 2012, 08:46
door WhiteFinish
Nog een paar andere dingen om na te kijken zijn je krukas positie sensor en je koelvloeistofsensoren.

Test of je 5v hebt op je ontstekingsdraad

Je kan ook nog even F/P en GND met een papercliip doorverbinden om te kijken of je brandstofpomp aanspringt.