onderstel MX-3 hetzelfde als een 323F BG?
Moderator: Moderators
onderstel MX-3 hetzelfde als een 323F BG?
ladies en jerrycan's,
ik ben martin, 23 jaar en in het bezit van een 323F bg. nou is het misschien een beetje raar maar ik heb de volgende vraag en niemand kon mij nog helpen dus ik hoop dat jullie dat wel kunnen,
ik ben bezig met een 323 om daar een GTX motor in te hangen. de 323 is in zijn vorige leven een 1.6 geweest dus trommels achter een 18v remmen voor, ook de bak past wel maar is zwakker dan de bak van een 1.8 met dubbele nokkenas. nu ben ik op zoek naar de gehele transmissie, remmerij en ophanging van een 323, maar zoals misschien bij jullie ook al het geval is zijn deze onderdelen heel schaars aan het worden.
nu is er bij ons een sloperij in de buurt die wel een aantal mx-3tjes heeft staan met 22v remmen,fusee's,aandrijfassen,versnellingsbak,vliegwiel en achteras.
nou is mijn vraag, in hoeverre zijn de onderdelen van een BG en een mx-3 uitwisselbaar? en zijn de onderdelen van een mx-3 v6 ook weer anders dan een 1.8?
ik hoop natuurlijk dat het allemaal past dan zou de onderdelen stroom kunnen beginnen en kan ik eindelijk verder met de bouw!
gr martin
ik ben martin, 23 jaar en in het bezit van een 323F bg. nou is het misschien een beetje raar maar ik heb de volgende vraag en niemand kon mij nog helpen dus ik hoop dat jullie dat wel kunnen,
ik ben bezig met een 323 om daar een GTX motor in te hangen. de 323 is in zijn vorige leven een 1.6 geweest dus trommels achter een 18v remmen voor, ook de bak past wel maar is zwakker dan de bak van een 1.8 met dubbele nokkenas. nu ben ik op zoek naar de gehele transmissie, remmerij en ophanging van een 323, maar zoals misschien bij jullie ook al het geval is zijn deze onderdelen heel schaars aan het worden.
nu is er bij ons een sloperij in de buurt die wel een aantal mx-3tjes heeft staan met 22v remmen,fusee's,aandrijfassen,versnellingsbak,vliegwiel en achteras.
nou is mijn vraag, in hoeverre zijn de onderdelen van een BG en een mx-3 uitwisselbaar? en zijn de onderdelen van een mx-3 v6 ook weer anders dan een 1.8?
ik hoop natuurlijk dat het allemaal past dan zou de onderdelen stroom kunnen beginnen en kan ik eindelijk verder met de bouw!
gr martin
turbo jonge!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
hmmzzz...op het mazda forum zeggen ze dat de bak van een 1.8 BA weer zwakker is als een gt bak. maar dan de achteras past is heel erg welkome info!
zit alleen nog te twijfelen of ik de f niet achterwiel aangedreven zal maken maar ik denk dan dat te veel werk wordt. de bak van een mx-5 past al op een gtx motor maar dan de achterkant....ik heb geen idee of de achterophanging een beetje wil passen op een BG en een GTX achterkant met differentieel is bina niet te betalen dus het zal wel een voorwielaandrijver worden.
maar in een mx-3 liggen toch ook 1.8 blokken met dubbele nokkenassen?
past daar ook de bak+aandrijfassen van?
zit alleen nog te twijfelen of ik de f niet achterwiel aangedreven zal maken maar ik denk dan dat te veel werk wordt. de bak van een mx-5 past al op een gtx motor maar dan de achterkant....ik heb geen idee of de achterophanging een beetje wil passen op een BG en een GTX achterkant met differentieel is bina niet te betalen dus het zal wel een voorwielaandrijver worden.
maar in een mx-3 liggen toch ook 1.8 blokken met dubbele nokkenassen?
past daar ook de bak+aandrijfassen van?
turbo jonge!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: