Be_Easy's KLDE Track Car

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Be_Easy's KLDE Track Car

Bericht door Be_Easy »

Omdat de planning steeds meer en meer word hier maar even opnieuw om het allemaal in 1 keer overzichtelijk te houden :angel:

Zoals ondertussen waarschijnlijk wel bekent is mijn K8 er mee opgehouden op weg naar JAF 2011, Na lang twijfelen toch maar gekozen alvast aan mijn "toekomst" project te beginnen :angel:
Kost allemaal veel geld maar doe m'n best.

planning tot nu toe:

Auto spuiten in het Wit

Blok draaiende krijgen:
KLDE
Alles geflowd
K8 vliegwiel
K8 Versnellingsbak
Nieuwe bougiekabels en iridium bougies
F1 stage 2 Koppeling set
Rvs headers
Katvervanger
Rvs middenpijp
Twinloop Einddemper

Lime green oz Cup velgen met semi's
Custom Achterlip
QSP Kuipstoelen
Takata 4punts gordels
Custom blackhousing koplampen
Smoked bumper lampen

AST schroefset
Grooved discs rondom met ebc blokken
Rubbers onderstel vervangen
Custom X-bar achterin
QSP towhooks

En nu foto's want :worthless:

Links is een honda blokje, klein verschil maar hahahaha

Afbeelding

En dan is het een kwestie van ratel,ratel,ratel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prof aan et werk. Profiel dave's honda civic: http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... a&start=15

Afbeelding

Onderhouds vrij kleurtje erop :angel:

Afbeelding

kadotje van de baas gehad:
Nieuwe daily
Afbeelding
Heb nu dus alle tijd om rustig mijn project af te gaan werken en alles naar mijn inzicht te doen zodat ik hopelijk volgend seizoen me eerste rondjes circuit kan gaan rijden :evil:

Aangezien het dus wachten is op de pakkingen onderblok schoongemaakt en even gelakt:
Afbeelding

En nu weer opbouwen :bier:
Afbeelding
Nog een leuk extratje weten te bemachtigen :lol:
Afbeelding

Tnx to Qperformance mooi gestoffeerde vacuum slang
Afbeelding

Dankzij Mazdarati kopboutringen bemachtigd, Dank :bier:
Duss het opbouwen kon nu echt beginnen
Afbeelding
Even inlaatspruitstuk erop om te kijken hoe het staat.
Afbeelding

Verder AST schroefset aan het opknappen geweest :mrgreen:
Afbeelding

Alvast aan het interieur beginnen
Afbeelding

En dan mijn nieuwe custom achterlip :lol: :lol:
Nog niet helemaal pas maargoed
Afbeelding

Einddemper
Afbeelding

Blijf voorlopig nog lekker bezig 8)
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: Be_Easy's KLDE Track Car

Bericht door rlu-motorsport »

was weer een productief dagje, koppen zitten er weer mooi op :bier:
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door Fidoo »

Takata gordels toe maar weer!
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

was weer een productief dagje, koppen zitten er mooi op! :bier:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

cool, 'n twinloop dat gaat vast wel goed klinken.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Lekker bezig :duim1: Heb je die achterlip zelf gemaakt?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

dank u dank u,
Achterlip is geheim van de chef :angel:
is een losse lip maar heeft nog een beetje werk nodig om overal echt lekker aan te sluiten
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Achterlip is gaaf. Kuddo's 8)
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Die achterlip ziet er inderdaad goed uit. Maar zo'n einddemper heb ik nog nooit gezien, wat levert zo'n constructie op? Minder lawaai, meer pk's?
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Twinloop, tsjha de meningen zijn verdeeld maar ik ga ervoor;)
Het idee is dat bij lage toeren de uitlaatgassen nog een keer door de demper word geleid waardoor hij dus behoorlijk stil blijft voor een sportdemper.
Op hoge toeren worden de uitlaatgassen als het ware recht naar buite gesperst en dus niet een extra keer rond, en dan krijg je eigenlijk een open demper.
Kortom blije buren maar op de baan lekker scheuren;)
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Plaats reactie