Pagina 1 van 1

Vermogenverlies?

Geplaatst: 06 okt 2011, 11:20
door NicolasMX-3
Beste allemaal,

Ik heb een veel te lelijke, dikke einddemper op mijn MX-3 V6 zitten. Ten eerste geeft het een klotegeluid tussen de 2000 t/m 2800 toeren, en ten tweede ben ik door meerdere mensen (leken) verteld dat het wel eens vermogenverlies kon geven.

Met een stopwatch (en iemand naast me, dus meer gewicht) haalde de auto ook niet de acceleratie van 0-100 die de fabriek opgeeft. Kan iemand mij vertellen of dit nou echt waar is of een fabeltje?

Mvg,

Nick

Geplaatst: 06 okt 2011, 12:01
door robin-mx3
Die lelijke dikke demper.. zal waarschijnlijk een ''free flow'' demper zijn, deze zou zelfs ietsjes meer vermogen moeten leveren, alleen maakt inderdaad op lagere toeren een vervelend zwaar geluid..

Dat je de fabrieks opgave niet haalt kan liggen aan je eigen manier van rijden (je moet behoorlijk vlot en goed kunnen schakelen wil je de precieze tijd halen)
Of doordat je motor minder vermogen heeft door slijtage bijv. (blok is niet nieuw meer)
Kan van alles zijn, dus denk niet dat dat perse aan je uitlaat ligt.

Weet niet hoe lang je de auto al hebt? Ik zelf bijvoorbeeld reed de 0-100 sprint na een jaar sneller dan toen ik de auto net had...

Re: Vermogenverlies?

Geplaatst: 06 okt 2011, 14:19
door Dennis_MX3
Vermogen verlies je niet op een N/A door alleen een einddemper.
De acceleratietijd die je niet haalt kan door veel dingen komen.
Hoe is er met de auto om gegaan, is hij goed onderhouden.


NicolasMX-3 schreef:Beste allemaal,

Ik heb een veel te lelijke, dikke einddemper op mijn MX-3 V6 zitten. Ten eerste geeft het een klotegeluid tussen de 2000 t/m 2800 toeren, en ten tweede ben ik door meerdere mensen (leken) verteld dat het wel eens vermogenverlies kon geven.

Met een stopwatch (en iemand naast me, dus meer gewicht) haalde de auto ook niet de acceleratie van 0-100 die de fabriek opgeeft. Kan iemand mij vertellen of dit nou echt waar is of een fabeltje?

Mvg,

Nick

Geplaatst: 06 okt 2011, 17:31
door NicolasMX-3
Dank voor de reacties.

Ik weet niet hoe de auto is onderhouden, ik rijd er nu zelf sinds 2 maanden in, gekocht van een tweedehands autodealer.

Heb het vermoeden dat er meer met de auto aan de hand is. Ik kan aardig goed schakelen en op het juiste moment, maar de auto schijnt dat juist NIET op prijs te stellen. Rond de 5000 toeren schakelen maakt de motor gek...alsof die nog even geen zin heeft om door gas te geven, maar blijft wel hoog toeren maken (in de volgende versnelling al).

Dit is niet altijd het geval hoor, maar soms (al doe ik niets verkeerd qua schakelen) wil die niet genoeg.

Geplaatst: 06 okt 2011, 17:44
door JForce
In hoeveel haal je dan 0-100?

Je kan beter een 60-120 test doen ofzo, dan laat je het minder aan komen op de start, banden, koppeling, wegcondities, bestuurder's vaardigheid

In de 2 beginnen, 60 km/h dan zou naar 120 +/- 9 seconden moeten zijn.

Geplaatst: 06 okt 2011, 21:07
door NicolasMX-3
Ah bedankt! Ik zal het even proberen en de resultaten hier doorgeven.

De 0-100 was een zeer tegenvallende 9.8 seconden. Let wel: Er zat iemand naast me, maar dat rechtvaardigd niet alles.

Geplaatst: 06 okt 2011, 22:04
door Dennis_MX3
Ligt er ook aan hoe zwaar jullie beiden zijn natuurlijk.
En met droog asfalt zet je ook een betere tijd neer dan met nat asfalt.
Er spelen zoveel factoren mee die de tijd kunnen beinvloeden zoals JForce ook al zei.

Geplaatst: 07 okt 2011, 06:59
door WhiteFinish
Ja, er zijn veel te veel factoren die meespelen.

Ook is je motor al minimaal 13 jaar oud. De motor heeft meestal niet meer het originele vermogen.

Als je auto lekker rijdt, gewoon niet druk over maken ;)