Pagina 1 van 1
olie verbruik v6 1.8
Geplaatst: 18 sep 2011, 15:22
door zilverbird
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje het vacuum van de klepen deksel daar zit zo`n slang die naar het inlaatspuitstuk loopt
het volgende is het normaal dat daar olie mee komt ik moet namelijk om de 1000Km een halve liter er bij gooien
heb dit nooit gehad de laaste maand eigenlijk pas
gr zilverbird
Geplaatst: 19 sep 2011, 07:42
door WhiteFinish
Daar worden normaal oliedampen doorheen gestuurd terug je inlaattraject in.
Maar als er veel olie doorheengaat zou er iets meer aan de hand kunnen zijn.
Geplaatst: 19 sep 2011, 08:34
door xedos
zou betekenen dat je een hoog carterdruk hebt. dat komt dan door versleten zuigerveren of zelfs 1 gebroken. wat gebeurd er als je de olievuldop eraf haalt met draaiende motor? slaat af of blijft draaien?
Geplaatst: 19 sep 2011, 09:56
door WhiteFinish
Wat xedos zegt is een goede test
Ook kan je eens je oliepijl stok eruit halen als je motor loopt.
Blijft ie lopen en worden er pufjes rook uitgegooid zijn je zuigerveren versleten.
Geplaatst: 19 sep 2011, 12:13
door zilverbird
wel thanx voor de snelle reactie`s
ja als ik de olie vul dop los draai slaat de motor af is dit goed of slecht
en als ik de pijlstok er uit haal zie ik geen pufjes met rook maar de motor blijft wel lopen is wel gedaan met een koude motor
of moet hij dan ook uit vallen als je de pijl stok los haalt ?
Geplaatst: 20 sep 2011, 09:41
door martinenijenhuis
dat is een goed teken
Groetjes M&M
Geplaatst: 09 okt 2011, 20:11
door rlu-motorsport
hoeveel olie komt er door het slangetje? een beetje nattigheid komt nogal is voor en is niet vreemd.
hoog olie verbruik kan komen van slechte/defecte klepseals. rookt de auto uit de uitlaat?
Geplaatst: 11 okt 2011, 18:02
door zilverbird
Hoi nee er komt geen rook uit de uitlaat en ook geen blauwe rook....
ik heb er nu twee benzine filters tussen zitten en het olie verbruik is aan zienlijk terug gelopen.
kan iemand mij uit leggen hoe dit dan kan....
Geplaatst: 02 nov 2011, 21:00
door SstennizZ
Klinkt hetzelfde als wat ik op die klze laatst tegen kwam, gevalletje extreem hoge carterdruk.. Dus idd wat xedos al zei. Is dat te controleren met een compressietest xedos?
Geplaatst: 02 nov 2011, 21:45
door xedos
Dat is wel te testen door middel van een compressie test inderdaad. Hoge carterdruk wil zeggen druk boven de zuiger ontsnapt via zuigerveren.versleten zuigerveren resulteren dus lagere compressie dan dat de motor zou moeten hebben.