Pagina 1 van 3
Brandstofpomp voor de KLZE
Geplaatst: 23 aug 2011, 22:39
door robin-mx3
Ik heb via de zoekfunctie het een en ander proberen te zoeken, maar kon mijn antwoord niet compleet vinden.
Rijd nu nog met een originele brandstofpomp en wil deze vervangen.
Nu meen ik dat ik dan een walbro 255LPH er in kan zetten?
Als ik deze er in zet, ben ik dan klaar, of moet ik ook een regelaar hebben?
Nu heb ik al zitten kijken waar er een te bestellen en vond ik dat een beetje lastig omdat er bij heel veel bij staat dat het bijvoorbeeld voor een impreza is oid.
nu heb ik hem hier gevonden:
http://www.12tune.nl/walbro-brandstof-p ... rseel.html
Ben ik met alleen deze pomp dan klaar, of moet ik nog meer hebben? of is deze überhaupt niet geschikt?
Ik hoop dat iemand mij een uitleg kan geven..
Geplaatst: 24 aug 2011, 07:40
door WhiteFinish
Als je een walbro 255 neemt heb je kans dat je de brandstofdrukregelaar kapot maakt (OEM).
Wat je ook kan doen is een walbro 190 nemen. Is ook genoeg voor jou doeleinden. (190 is goed tot zo'n 350-400 pk meen ik).
Ga eens opzoek op ebay in amerika, zijn ze een stuk goedkoper.
Je kan ook op het sxoc forum proberen, nissan silvia's (s13/s14) gebruiken namelijk precies dezelfde pomp.
Geplaatst: 25 aug 2011, 12:14
door robin-mx3
oke, dan ga ik daar eens naar zoeken...
Want dan kan ik dus standaard brandstofdruk regelaar houden?
Geplaatst: 31 aug 2011, 20:20
door robin-mx3
ik heb een heleboel nagezocht op de site hoe en wat maar kom r niet uit.
een walbro 255 gaat plug and play in de tank alleen moet ik dus een andere fpr? zou voor een klze niet hoeven voor het vermogen?
een walbro 190 zou beter zijn en hoeft geen andere fpr? maar hier vind ik niks over dat deze in de tank gaat/?
naar mijn idee rijden er een heleboel met een 255?
Geplaatst: 01 sep 2011, 07:37
door WhiteFinish
190 en 255 zijn precies hetzelfde qua formaat, aansluiting etc. Alleen bouwt die minder druk op
Je standaard druk regelaar KAN kapot gaan met de 255, met de 190 is hier minder kans op.
Geplaatst: 01 sep 2011, 08:40
door SstennizZ
WhiteFinish schreef:190 en 255 zijn precies hetzelfde qua formaat, aansluiting etc. Alleen bouwt die minder druk op

Je standaard druk regelaar KAN kapot gaan met de 255, met de 190 is hier minder kans op.
Voor alsnog draait mijn 255 nog vrolijk op de ebay afpr. Heb wel de stock er nog tussen zitten, maar die staat constant open. En nee, die discussie ga ik niet meer aan..

risico's zijn er niet en restricties ook amper.. Meer pro's dan con's..
Geplaatst: 01 sep 2011, 15:47
door Mazdarati MX-6
Een afpr is eigenlijk alleen nodig als je verschillende mods heb gedaan .
Als je buiten het bereik gaat van de fpr dan heb je er 1 nodig of als je a/f ratio ver van ideaal staat .
Een 190 of 255 kan allebij .
De 255 zullen wij nooit volledig gebruiken .
Of de stock fpr kapot gaat durf ik niet te zeggen alle brandstof wat over is gaat toch terug naar de tank dus de druk voor de fpr is het zelfde bij de 190 en 255 .
Geplaatst: 01 sep 2011, 23:43
door robin-mx3
het gaat hier om
KLZE shortneck,
rvs spruitstuk,
Nology Bougiekabels,
denso irridium bougies,
keramische koppeling
KL-31 nokkenassen
kl36 ecu
k8 vliegwiel
het oude blok van dikkekobus, loopt verder super, start alleen niet vloeiend en mist net wat power lijkt het
Geplaatst: 02 sep 2011, 07:30
door WhiteFinish
Wat is een shortneck ?
Ken alleen een ze, met longneck of curved neck.
Als je iets anderes hebt zal dat waarschijnlijk ervoor zorgen dat je power mist.
Geplaatst: 02 sep 2011, 15:00
door robin-mx3
dan is t een curved neck denk ik

geen longneck iig,hoe kan ik er zeker van zijn? vlieg vanavond naar huis dan kan ik ff kijken..