Vraagje over recente olie stinklucht in auto:)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marksta
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2011, 19:46
Locatie: Kortenhoef (noord holland)

Vraagje over recente olie stinklucht in auto:)

Bericht door Marksta »

Hallo mensen ik heb sinds zo n 5 maanden een mx3 v6 uit `92.
Nu heb ik effe gelededen de rechter homokineet vervangen en gelijk de bak kering en de bakolie ververst.
Ook heb ik dankzij manuals van deze site elk elektrisch probleem op kunnen lossen :)) dank daarvoor.
Nu het volgende ik had toen ik hem kocht geen stinklucht bij effe stationair stilstaan na een stuk rijden.
Ik weet dat mijn achterste klepdeksel pakking iets lekt maar dat deed ie al
En eigenlijk sinds een vriend van me stationair 3 X heel veel gas gaf heb ik die stinklucht van verbrande olie in de auto nu was ik benieuwd .
Kan dit echt door lekkage uit het klepdeksel komen of is er iets anders waar de olie uit kan komen en uiteindelijk op de uitlaat kan komen?
Die lucht blijft komen en ik moet aardig lang stationair draaien na een stuk rijden om er vanaf te zijn zwaar irritant. heb trouwens onlangs ook olie en filter gedaan en houd oliepeil in het oog hij verbruikt idd wel iets maar niet veel :) Alvast bedankt en groetjes Mark
Mx3 v6 `92
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

als er olie op het blok komt verbrand dat en kan die lucht de auto in trekken lijkt mij. maar of dat de oorzaak is zou ik niet weten. is zowiezo geen luxe die pakking een keer te vervangen dan denk ik;)
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

jeff88 schreef:als er olie op het blok komt verbrand dat en kan die lucht de auto in trekken lijkt mij. maar of dat de oorzaak is zou ik niet weten. is zowiezo geen luxe die pakking een keer te vervangen dan denk ik;)


Zoals Jeff al zei verbrand de olie als het blok warmer wordt.
In het schutbord zitten gaten die naar het interieur leiden.
Normaal zitten hier rubber doppen op maar het kan zijn dat die eruit zijn!
Sowiezo komt de lucht wel naar binnen, dus vervangen van de pakkingen is wel aan te raden!
Marksta
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2011, 19:46
Locatie: Kortenhoef (noord holland)

Bericht door Marksta »

Oki dan binnekort de pakkingen maar even vervangen die lucht komt trouwens al1 binnen als ik me kachel aan heb:)
Mx3 v6 `92
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

als je de kachel aanzet pakt die toch ook lucht onder de motorkap vandaan volgens mij, dus dat zal dan de verklaring zijn ook ;)
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

heb je ook geen carterfilter onder de motorkap daar kan het ook door komen?:P
Plaats reactie