Een Paar Dingetjes......

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Een Paar Dingetjes......

Bericht door Mxmaarten3 »

Deze auto monteur komt er niet meer uit.... :nut:
Mijn probleempjes..

Keer op keer als ik de koppelings pedaal stationair in trap dan zakt het toerental.. ong 400 rpm. laat ik hem los dan gaat die keurig weer naar 800 rpm
(beetje vreemnd) maakt ook niet uit als het een koude of warme motor is.

En nog iets waar ik me een beetje meer zorgen over maak. :shock:
Ik sta stil,, ik ga weg rijden,,, Kijk in spiegel,,,, Ik zie niks???..... wrom niet???? BLAUWE ROOK....
Dat doet die maar af en toe maar goed het is wel vervelend als je vriendin achter je rijdt in een cabrio,,, :) :) :) geheghe ( was wel lache )
ik zat eigenlijk te denken aan mijn zuigerveren die versleten zijn... Nu kan ik geen compressie test doen omdat onze stageloper het apparaat heeft laten vallen :nut: ow ja Bougie van de 1e cilinder heeft sterke olie sporen.
Andere mogelijk heden om te controleren??

Nog 1 klein dingetje..
De handelaar van wie ik hem heb gekocht heeft de teller met ruim 90.000km terug gedraait #@$!$%^ :nut:
Zou ik nog na 4 maanden iets kunnen doen tegen hem ???

Any Ideas??
Gr Maarten
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, je zou inderdaad een compressietest moeten doen.

Tevens kan je kijken of je koelvloeistof bij je olie ziet zitten.

Wat betreft terugdraaien. Zoals ik al eerder zei, ik zou teruggaan en verkoper confronteren. Eventueel rechtsbijstand eens bellen en kijken hoe sterk je zaak is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Je inlaatspruitstuk en je hoofdremcilinder werken op hetzelfde vacuum, Je remvloeistof en koppelingsvloeistof zitten in 1 reservoir. Dus het zit verbonden emt elkaar, ik weet neit precies hoe het van binnen werkt omdat ik het nog nooit goed heb bekeken maar dit zou je wel eens in de goeie richting kunnen helpen. Zit er uberhaupt wel genoeg vloeistof in het potje? :P

Voor wat die olie betreft...doe even wat tests of je koppaking nog goed is, gister bij een 626 gehad, zelfde probleem :mrgreen:

En na 4 maanden kan je er niks aan doen, als je de auto via marktplaats o.i.d hebt gekocht kan je het die instantie altijd melden dan gaat die verkoper op een blacklist als je geluk hebt ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Bericht door Mxmaarten3 »

ik heb al wel gezien dat mijn remvloeistof NODIG ververst moet worden..
het is nu echt vies bruin achtige kleur het zou miss in de richting wel kunnen zitten..
meteen ff kijken.

En over de koppakking, ik denk eigenlijk niet dat die kapot/lek is. maar ik zal voor de zekerheid even testen.. je weet maar nooit..
Ik heb nu wel gemerkt dat mijn auto trager wordt maar jah ik kan geen compressie test doen (stage loper :nut: ) want ik verdenk mijn zuigerveren..

Bedankt voor de reactie ik zal morgen meteen ( na 5 uur natuurlijk) mn auto op de brug zetten..

Gr
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

als je blauwe rook hebt met wegrijden kan het toch ook je klepsteelrubbers zijn? die zijn het bij mij waarsch ook. dus ik rijd op 10 w 40 en het is minder.
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Bericht door Mxmaarten3 »

Maar als je van de 5 terug schakelt naar zn 3 in hoge toeren afremmen op de motor zou je ook blauwe rook moeten zien,, dat duidt op klepsteel rubbers.
ik heb het alleen puur met starten en optrekken(af en toe).
Gr
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Met starten kan kloppen, dan loopt het beetje olie wat op je klepsteel zit via het rubber naar de inlaat. Als je gaat starten wordt dus deze olie mee verbrand.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie