Hallo Allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn volgende probleem. Mijn MX-3 1.6 uit 1992 stottert in het gebied van koud en warm. Stationair loopt dan ook verhoogt (1500-1600 rpm). Als de motor koud is geen probleem, maar na 5 minuten begint het probleem en houdt aan todat de motor warm is (ca 15 minuten). Pas wanneer de motor goed warm is verdwijnt het probleem.
De volgende dingen heb ik aan de auto gedaan om het probleem te verhelpen, maar tervergeefs.
- TPS vernieuwd en afgesteld.
- Gasklep schoongemaakt en afgesteld.
- Stappenmotor doorgemeten (Deze is volgens specificatie).
- Massa meter doorgemeten (Deze is volgens specificatie).
- Warmte meter is vernieuwd, koelvloeistof warmtemeter is vernieuwd.
- ECU gereset, ECU uitgelezen (geen foutmelding)
- Nieuwe bougies en kabels. Tevens de rotor vervangen.
Graag jullie reactie en alvast bedankt.
Groeten.
Stotteren tussen koude en warme motor.
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 mar 2011, 19:46
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Heb je al de ecu uitgelezen ?
Kijk eens in het FAQ gedeelte waarin staat ecu uitlezen met een LEDje.
Misschien dat er een slechte lamdasensor is of verstopte EGR (weet niet of de 1.6 een aangesloten EGR heeft)
Kijk eens in het FAQ gedeelte waarin staat ecu uitlezen met een LEDje.
Misschien dat er een slechte lamdasensor is of verstopte EGR (weet niet of de 1.6 een aangesloten EGR heeft)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- New member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 mar 2011, 19:46
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
EGR voert een deel van je uitlaatgassen terug naar je inlaat voor betere milieu-eisen. In dit systeem zit een klep die regelt hoeveel er terug mag. De gaan nog wel eens vastzitten..staat ie vol open krijg je dus ALTIJD, warm of koud je uitlaat gassen terug. Maar dan zou die het tijdens aanslaan al moeilijk doen. Kan zijn dat ie dicht blijft staan, zelf nog niet meegemaakt dus kan ik geen uitspraak over doen wat de motor dan doet . Is je inlaatlucht temperatuursensor nog goed?..of heeft een 1.6 alleen een Lucht Massa meter?
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!