Pagina 1 van 1
EGR
Geplaatst: 14 feb 2011, 11:20
door Bart Sambeek
als ik naar mijn motorblok kijk(k8) zie ik dat dit blok is uitgerust met een soort van EGR systeem. dit zal vast en zeker te maken hebben met de emissies van de auto. kan deze klep niet permanent dicht gezet worden zodat de motor ALLEEN frisse lucht binnen krijgt en niet de deels gere-circuleerde(al deels verbrandde) lucht.
Stel dat dit zo is, kan dit er naar mijn mening zeker toe leiden dat de motor zoiezo mooier gaat lopen
Geplaatst: 14 feb 2011, 13:13
door Pointy
Geplaatst: 15 feb 2011, 07:55
door Bart Sambeek
ja maar in die topic staat niets over het verbruik of vermogens winst/of verlies
ik weet wel dat je met egr de verbrandingstemperatuur omlaag haalt, om zo de NOx waarde omlaag te brengen.
ook is het meestal dat een hogere verbrandings temp een beter rendement geeft(brandstof verbruik)
Geplaatst: 27 feb 2011, 15:44
door sebastianE
Weet iemand ook waar je deze doppen/moeren kan kopen waarmee je de egr afschroeft?
Geplaatst: 28 feb 2011, 16:46
door cristof19
euhm dat bestaat daar niet specifiek voor
je kan er gewoon een plaatje over maken waar die klep tegen je blok zit
en die op je uilaat weet ik niet zo
gewoon dichtlassen ofzo
Geplaatst: 28 feb 2011, 18:04
door Bart Sambeek
maar nogmaals wat heeft het uiteindelijk voor nut, iemand echt zelf ervaringeN?/
Geplaatst: 28 feb 2011, 18:21
door sjaakk91
Ik denk dat die van mij ook afgedopt is. Ben er nog niet achter waar hij op het blok uitkomt. Hij loopt stationair niet lekker, als hij onder de 1000toeren stationair loopt lijkt het er soms op dat hij wilt afslaan. Maar dat kan denk ik ook komen door slechte bougie kabels. Hij wilt trouwens soms ook 1100 stationair lopen. Wanneer hij warm draait in het begin zelf 2000. Maar dat is weer een ander probleem. Maar ik heb zelf nog nooit een mx-3 met egr er op gereden dus ik weet het verschil niet.
Zo ziet het er bij mij uit,
Geplaatst: 28 feb 2011, 19:52
door Mazdarati MX-6
De egr hebben we eigenlijk niet nodig om door de apk te komen .
Zonder werkt het ook goed .
Enige wat het doet is je CO verlagen zodat je een schonere uitstoot hebt .
Maar de egr vindt ik klote want vaak vervuild hij alleen maar de intake .
Trek je gasklap er maar eens af en je zal schikken .
Ook de IAC zat helemaal verstopt door de egr waar door de motor klote stationair liep .
Extra vermogen krijg je er niet van maar je krijgt wel schonere lucht in je motor .
Ik zou hem gewoon eraf halen / losse koppelen en je heb er geen last meer van .
De egr hoef je niet uit te bouwen maar gewoon de stekker van de egr los halen en je bent klaar .
Enige wat je krijgt is een fout melding van de ecu dat de egr niet werkt .
Wat je ook kan doen is een plaatje tussen de egr zetten en de kop en dan ben je ook klaar en krijg je ook geen fout melding .[/img]
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:43
door martinenijenhuis
De EGR is er idd voor het milieu!
wanneer je hem afdopt zou het geen probleen met de APK moeten zijn,
maar wanneer je mx al een hoge c0 uitstoot heeft, dan gaat het WEL
een probleem opleveren omdat je de viergassen test dus niet haalt.
Wanneer je de EGR verwijdert zou je in theorie iets meer vermogen moeten hebben. (schone lucht)
Maar bij het weg laten van de EGR het kost wat vermogen
bij deel last, maar ik weet niet meer hoe dat zat, iets met cilindervulling ofzo.
Groetjes M&M
Geplaatst: 28 feb 2011, 21:11
door Mazdarati MX-6
In theorie zou je er idd iets vermogen bij krijgen .
Je intake blijft ook iets koeler door dat je geen hete uitlaat gassen meer door je intake krijgt .
Alleen merk je hier helemaal niks van .
Ik heb toen de egr los gehaald bij de klde maar ik merkt geen verschil alleen dat hij toen stationair goed liep .
Maar ik zou gewoon de stekkers los halen .
Mocht het toch zo zijn dat hij dan een iets te hoge co heeft wat M&M zegt dan kan je altijd de stekkers weer aan sluiten .
Maar met een goed werkende cat zou hij zo door de apk moeten komen .