Koud rijdt die goed!, als die warm is valt toerental weg!
Moderator: Moderators
Koud rijdt die goed!, als die warm is valt toerental weg!
Hallo,
Ik heb een Mazda mx-3 v6 1.8
Start prima! als die koud is rijdt die prima soms klein beetje shokkerig!,
Als ik half uur gereden hebt als die goed op temperatuur is dan begint die af een toe hevig te shokkeren, en op een geven moment valt de toerental in één keer uit!, dan houdt ik mijn gas vol in ! dan pakt die hem na 5/10 sec weer! en later gebeurt het weer en weer! en soms valt die helemaal uit! en dan start die ff niet, als ik hem 3min laat afkoelen start die weer :S
en als ik hem stationair laat lopen, loopt die prima in zijn vrije stand blijft de toerental normaal, doe ik hem in zijn versnelling begint die te schommelen ! 2000 naar 1000 enz! :(
Ik heb de gasklep al schoongemaakt! heeft niet geholpen!, en later gasklep omgewisselt met mijn andere mx-3 sindsdien doet die het wel wat beter maar heb nog steeds het zelfde probleem!,
Weet iemand misschien wat het is !
I hope so !!
Ik heb een Mazda mx-3 v6 1.8
Start prima! als die koud is rijdt die prima soms klein beetje shokkerig!,
Als ik half uur gereden hebt als die goed op temperatuur is dan begint die af een toe hevig te shokkeren, en op een geven moment valt de toerental in één keer uit!, dan houdt ik mijn gas vol in ! dan pakt die hem na 5/10 sec weer! en later gebeurt het weer en weer! en soms valt die helemaal uit! en dan start die ff niet, als ik hem 3min laat afkoelen start die weer :S
en als ik hem stationair laat lopen, loopt die prima in zijn vrije stand blijft de toerental normaal, doe ik hem in zijn versnelling begint die te schommelen ! 2000 naar 1000 enz! :(
Ik heb de gasklep al schoongemaakt! heeft niet geholpen!, en later gasklep omgewisselt met mijn andere mx-3 sindsdien doet die het wel wat beter maar heb nog steeds het zelfde probleem!,
Weet iemand misschien wat het is !
I hope so !!
- *p.e.t.e.r.*
- New member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
- Locatie: Uithoorn
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Welk bouw jaar ?
Lees ook eerst effe de ecu uit op fout code's als je dat nog niet gedaan hebt .
Probleem wat je hebt kan verschillende dingen zijn namelijk .
Vaak geeft het uitlezen van de ecu al een beter beeld waar je moet gaan zoeken .
Lees ook eerst effe de ecu uit op fout code's als je dat nog niet gedaan hebt .
Probleem wat je hebt kan verschillende dingen zijn namelijk .
Vaak geeft het uitlezen van de ecu al een beter beeld waar je moet gaan zoeken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Welk bouw jaar ?
Lees ook eerst effe de ecu uit op fout code's als je dat nog niet gedaan hebt .
Probleem wat je hebt kan verschillende dingen zijn namelijk .
Vaak geeft het uitlezen van de ecu al een beter beeld waar je moet gaan zoeken .
bouwjaar is 1992! ja, moet ik maar is gaan doen dan !, maar kan best prijsig zijn toch ? :P
Doet mij een beetje denken aan de ontsteking die niet meer helemaal top is..
Eerst uitlezen is de beste optie, dit kan je ook makkelijk zelf doen met een ledje
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=6878
succes,
Eerst uitlezen is de beste optie, dit kan je ook makkelijk zelf doen met een ledje
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=6878
succes,
Hiwo schreef:Doet mij een beetje denken aan de ontsteking die niet meer helemaal top is..
Eerst uitlezen is de beste optie, dit kan je ook makkelijk zelf doen met een ledje
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=6878
succes,
Bedankt man !:D,
Ik zal het snel nachecken !
Ik heb hem uitgelezen!,
09 : Engine Coolant Temperature Sensor
24
17: and/or 24 closed loop system
69: Engine Coolant Temperature Sensor
Deze fouten gaf die aan !,
toen had ik de poolen van de accu losgekoppelt voor 15min en weer eropgedaan, stukje gereden dat die weer warm was, toen kwamen alleen fouten 09 en 69 tegen!!!
Maar als die warm is en ik zet hem in zijn versnelling blijft die nog wel verschillen van toeren heletijd!, en in zijn vrijestand gewoon normaal..
en dat wegvallen/uitvallen van de toeren hebt dus denk ik te maken met coded 09 en 69! zou dat kunnen !?
09 : Engine Coolant Temperature Sensor
24
17: and/or 24 closed loop system
69: Engine Coolant Temperature Sensor
Deze fouten gaf die aan !,
toen had ik de poolen van de accu losgekoppelt voor 15min en weer eropgedaan, stukje gereden dat die weer warm was, toen kwamen alleen fouten 09 en 69 tegen!!!
Maar als die warm is en ik zet hem in zijn versnelling blijft die nog wel verschillen van toeren heletijd!, en in zijn vrijestand gewoon normaal..
en dat wegvallen/uitvallen van de toeren hebt dus denk ik te maken met coded 09 en 69! zou dat kunnen !?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ja dat klopt.
Dit zijn je koelvloeistof sensoren.
Als deze kapot zijn gaat je motormanagement in "nood" stand staan. (aangezien de computer geen goede temperatuurmeting kan maken)
Vervang deze sensoren eerst, doe weer een reset en kijk dan of 17/24 er nog in zitten.
Als dat zo is, zou je waarschijnlijk ook 1/2 lamda sensoren moeten vervangen.
Dit zijn je koelvloeistof sensoren.
Als deze kapot zijn gaat je motormanagement in "nood" stand staan. (aangezien de computer geen goede temperatuurmeting kan maken)
Vervang deze sensoren eerst, doe weer een reset en kijk dan of 17/24 er nog in zitten.
Als dat zo is, zou je waarschijnlijk ook 1/2 lamda sensoren moeten vervangen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Ja dat klopt.
Dit zijn je koelvloeistof sensoren.
Als deze kapot zijn gaat je motormanagement in "nood" stand staan. (aangezien de computer geen goede temperatuurmeting kan maken)
Vervang deze sensoren eerst, doe weer een reset en kijk dan of 17/24 er nog in zitten.
Als dat zo is, zou je waarschijnlijk ook 1/2 lamda sensoren moeten vervangen.
oke zal ik doen !,
op die sensor zit daar meestal een groenstekkertje op !? dan weet ik of ik de goede heb! dikke slang van radiateur volgen naar blok en dan bij vulnek! beetje eronder zit een groen stekkertje en maar daarin een sensor in hetblok !? is dat de goede!?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Yep die moet je hebben .
Er zitten er 2 als het goed is bij de mx3 .
Deze zijn alle bij even groot .
Maar dat schommelen heeft eigenlijk niks te maken met de temp sensors .
Enige wat je krijgt is wat WhiteFinish zegt .
Motor gaat dan in closed loop en gaat dan meer toeren draaien , schakeld over op andere timing en fuelmaps en gooit je fan continu aan .
Dat schommelen kan komen van je lambdasondes maar ik denk niet dat je probleem hier zit .
Anders had de ecu een fout code gegeven als 1 van de lambdasondes niet goed werkt .
Ik denk toch zelf ook dat je probleem in de ontsteking zit .
Aangezien je voor de rest geen fout code's hebt die dit probleem kunnen veroorzaken .
En een kapote of slecht werkende ontsteking kent de ecu niet en zal dan ook geen fout code geven hier voor .
Er zitten er 2 als het goed is bij de mx3 .
Deze zijn alle bij even groot .
Maar dat schommelen heeft eigenlijk niks te maken met de temp sensors .
Enige wat je krijgt is wat WhiteFinish zegt .
Motor gaat dan in closed loop en gaat dan meer toeren draaien , schakeld over op andere timing en fuelmaps en gooit je fan continu aan .
Dat schommelen kan komen van je lambdasondes maar ik denk niet dat je probleem hier zit .
Anders had de ecu een fout code gegeven als 1 van de lambdasondes niet goed werkt .
Ik denk toch zelf ook dat je probleem in de ontsteking zit .
Aangezien je voor de rest geen fout code's hebt die dit probleem kunnen veroorzaken .
En een kapote of slecht werkende ontsteking kent de ecu niet en zal dan ook geen fout code geven hier voor .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE