Aantal mankementen 1.6 4cyl
Moderator: Moderators
Aantal mankementen 1.6 4cyl
Hallo allemaal,
ik heb dit forum al redelijk afgepluist naar dingen die mis waren met mijn mx-3. Zelf ben ik totaal niet thuis hierin.
Ik heb een aantal probleempjes waar ik niet echt iets over kan vinden.
1: Als de motor warm genoeg is en ik stop bij een stoplicht, houd het rempedaal in, dan blijven de toeren op ongeveer 800. Laat ik mijn rempedaal los dan valt deze terug naar 400-600 en gaat telkens mijn olie lampje branden. Ook maak hij hierbij soms rare geluiden (net of de timing niet helemaal klopt). Dit is niet op hogere toeren.
2: De uitlaat maakt soms plopjes als ik uit lagere toeren optrek of als ik mijn gas los laat op hogere toeren.
3: op 1 of andere manier is mijngasklep afstelschroef eruit gevallen en ik heb geen idee waar ik een nieuwe hiervoor kan vinden.
4: Op lage toeren gaat de auto soms schokken en komt hij amper voorruit.
Als iemand iets weet op de problemen die hier staan laat het graag weten.
Of als iemand in de buurt van Delft woont en zou willen komen kijken zou dat helemaal geweldig zijn(tegen betaling als het nodig is).
Groeten Michael
ik heb dit forum al redelijk afgepluist naar dingen die mis waren met mijn mx-3. Zelf ben ik totaal niet thuis hierin.
Ik heb een aantal probleempjes waar ik niet echt iets over kan vinden.
1: Als de motor warm genoeg is en ik stop bij een stoplicht, houd het rempedaal in, dan blijven de toeren op ongeveer 800. Laat ik mijn rempedaal los dan valt deze terug naar 400-600 en gaat telkens mijn olie lampje branden. Ook maak hij hierbij soms rare geluiden (net of de timing niet helemaal klopt). Dit is niet op hogere toeren.
2: De uitlaat maakt soms plopjes als ik uit lagere toeren optrek of als ik mijn gas los laat op hogere toeren.
3: op 1 of andere manier is mijngasklep afstelschroef eruit gevallen en ik heb geen idee waar ik een nieuwe hiervoor kan vinden.
4: Op lage toeren gaat de auto soms schokken en komt hij amper voorruit.
Als iemand iets weet op de problemen die hier staan laat het graag weten.
Of als iemand in de buurt van Delft woont en zou willen komen kijken zou dat helemaal geweldig zijn(tegen betaling als het nodig is).
Groeten Michael
Re: Aantal mankementen 1.6 4cyl
Lijkt me niet echt handig om te blijven rijden zonder dat stelschroefje.. Wellicht veroorzaakt dit ook al die kwalen. Heb je de slopen in den haag al geprobeerd?
totalvamp schreef:Hallo allemaal,
ik heb dit forum al redelijk afgepluist naar dingen die mis waren met mijn mx-3. Zelf ben ik totaal niet thuis hierin.
Ik heb een aantal probleempjes waar ik niet echt iets over kan vinden.
1: Als de motor warm genoeg is en ik stop bij een stoplicht, houd het rempedaal in, dan blijven de toeren op ongeveer 800. Laat ik mijn rempedaal los dan valt deze terug naar 400-600 en gaat telkens mijn olie lampje branden. Ook maak hij hierbij soms rare geluiden (net of de timing niet helemaal klopt). Dit is niet op hogere toeren.
2: De uitlaat maakt soms plopjes als ik uit lagere toeren optrek of als ik mijn gas los laat op hogere toeren.
3: op 1 of andere manier is mijngasklep afstelschroef eruit gevallen en ik heb geen idee waar ik een nieuwe hiervoor kan vinden.
4: Op lage toeren gaat de auto soms schokken en komt hij amper voorruit.
Als iemand iets weet op de problemen die hier staan laat het graag weten.
Of als iemand in de buurt van Delft woont en zou willen komen kijken zou dat helemaal geweldig zijn(tegen betaling als het nodig is).
Groeten Michael
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat van je olie lampje kan wel goed kloppen .
Als je wijnig toeren maakt dan draait de olie pomp ook minder toeren .
Minder toeren betekent minder olie druk en gaat het lampje branden .
Controleer voor de zekerheid ook even je olie pijl .
Die plofjes hoor je vaak als je bv een sport uitlaat eronder heb zitten .
Bij een orginele uitlaat zou je dit eigenlijk niet mogen horen .
Kan ook zijn dat je ontsteking van tijd staat dan wil hij ook wel eens ploffen .
Dat stotteren kan ook komen door dat je een slechte timing hebt .
Bij hogere toeren wordt je onsteking vervroeging ook anders en kan zijn dat hij dan wel beter gaat lopen .
Dus ook effe je timing controleren .
Stel schoefje moet je wel weer terug plaatsen .
Hier stel je je minimale gasklep positie mee bij idel
Als je wijnig toeren maakt dan draait de olie pomp ook minder toeren .
Minder toeren betekent minder olie druk en gaat het lampje branden .
Controleer voor de zekerheid ook even je olie pijl .
Die plofjes hoor je vaak als je bv een sport uitlaat eronder heb zitten .
Bij een orginele uitlaat zou je dit eigenlijk niet mogen horen .
Kan ook zijn dat je ontsteking van tijd staat dan wil hij ook wel eens ploffen .
Dat stotteren kan ook komen door dat je een slechte timing hebt .
Bij hogere toeren wordt je onsteking vervroeging ook anders en kan zijn dat hij dan wel beter gaat lopen .
Dus ook effe je timing controleren .
Stel schoefje moet je wel weer terug plaatsen .
Hier stel je je minimale gasklep positie mee bij idel
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mogelijk dat ik binnenkort wel tijd zou hebben, maar dat ligt er even aan of ik de stroboscoop mag lenen van de garage. Kan dit niet dan gaat het helaas over.
Ik weet niet hoe het zit voor een 4-cyl, maar mogelijk dat deze ook handmatig zijn uit te lezen?
Scoor eerst eens dat stelschroefje als die daadwerkelijk mist. Je toeren zouden dan echt niet netjes op de 800 moeten liggen als die mist. Desnoods even bij de Mazda dealer checken, simpel schroefje kunnen de kosten nooit zijn.
Ik weet niet hoe het zit voor een 4-cyl, maar mogelijk dat deze ook handmatig zijn uit te lezen?
Scoor eerst eens dat stelschroefje als die daadwerkelijk mist. Je toeren zouden dan echt niet netjes op de 800 moeten liggen als die mist. Desnoods even bij de Mazda dealer checken, simpel schroefje kunnen de kosten nooit zijn.
hartelijk dank heren
Het schroefje zal ik even moeten zoeken. er zou hier een 6cyl mazda ergens op de sloop moeten staan. Hopelijk gebruiken die hetzelfde schroefje.
Mijn olie pijl is goed, die heb ik eergister nog bekeken.
Pointy mocht je tijd hebben graag, zo niet dan pech voor mij Ik ben ook van plan binnenkort mijn distributieriem te laten vervangen (hoog nodig).
De plopjes kwamen nadat mijn oude Remus uitlaat die er al op zat doorgeroest was. Ik had dus geen einddemper meer (klonk luid, maar heerlijk). Dat is de eerste keer dat ik daar last van had. Nu zit er een "standaard" einddemper onder.
Het schroefje zal ik even moeten zoeken. er zou hier een 6cyl mazda ergens op de sloop moeten staan. Hopelijk gebruiken die hetzelfde schroefje.
Mijn olie pijl is goed, die heb ik eergister nog bekeken.
Pointy mocht je tijd hebben graag, zo niet dan pech voor mij Ik ben ook van plan binnenkort mijn distributieriem te laten vervangen (hoog nodig).
De plopjes kwamen nadat mijn oude Remus uitlaat die er al op zat doorgeroest was. Ik had dus geen einddemper meer (klonk luid, maar heerlijk). Dat is de eerste keer dat ik daar last van had. Nu zit er een "standaard" einddemper onder.
Distri kunnen we hier in zoetermeer wel doen. Is voor jou lekker in de buurt..
totalvamp schreef:hartelijk dank heren
Het schroefje zal ik even moeten zoeken. er zou hier een 6cyl mazda ergens op de sloop moeten staan. Hopelijk gebruiken die hetzelfde schroefje.
Mijn olie pijl is goed, die heb ik eergister nog bekeken.
Pointy mocht je tijd hebben graag, zo niet dan pech voor mij Ik ben ook van plan binnenkort mijn distributieriem te laten vervangen (hoog nodig).
De plopjes kwamen nadat mijn oude Remus uitlaat die er al op zat doorgeroest was. Ik had dus geen einddemper meer (klonk luid, maar heerlijk). Dat is de eerste keer dat ik daar last van had. Nu zit er een "standaard" einddemper onder.
Ik heb laatst een pakking in mijn onsteking laten vervangen, omdat deze olie lekte. Ook heb ik ondertussen een andere schroef erin gedaan als stelschroef.
Nu heb ik nog steeds dat op de lagere toeren als de motor warm is dat hij begint met schokken. Om even een duidelijker beeld te geven heb ik een filmpje gemaakt met het geluid.
FILMPJE: http://www.youtube.com/watch?v=UJnUFcsCEhI
Ik moet ook nog mijn koppeling en distri vervangen, maar ik neem aan dat het niks te maken heeft met dit probleem. Is er misschien een sensor die kapot zou kunnen zijn om dit te produceren?
Mochten jullie een idee hebben laat het weten.
EDIT: De motor is uitgelezen in de garage, maar gaf geen errors
Nu heb ik nog steeds dat op de lagere toeren als de motor warm is dat hij begint met schokken. Om even een duidelijker beeld te geven heb ik een filmpje gemaakt met het geluid.
FILMPJE: http://www.youtube.com/watch?v=UJnUFcsCEhI
Ik moet ook nog mijn koppeling en distri vervangen, maar ik neem aan dat het niks te maken heeft met dit probleem. Is er misschien een sensor die kapot zou kunnen zijn om dit te produceren?
Mochten jullie een idee hebben laat het weten.
EDIT: De motor is uitgelezen in de garage, maar gaf geen errors
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Eerste wat je moet doen is even je gasklep huis schoon maken .
Zodra jij de gasklep het laatste stukje dicht druk dan begint het .
Je gasklep moet uit zijn eigen sluiten .
Kan zijn dat de gasklep vies is en niet goed sluit .
Je IAC zorgt er voor dat je toeren goed blijven bij bv het aanslaan van de fan .
Als de kanalen vies of verstopt zijn dan kan de iac zijn werk niet goed doen en kunnen dit soort ding voor komen .
Maar als de ecu geen fout code geeft dan is het iets mechanisch .
Maak eerst je gasklephuis eens schoon en kijk of je geen valse lucht krijgt .
Kijk ook even je koelvloeistof na .
Weet niet of het bij de i4 ook zo zit maar bij de v6 kan het voorkomen dat de toeren gaan dansen als je koelvloeistof te laag is .
Door de iac loopt namelijk ook koelvloeistof .
Zodra jij de gasklep het laatste stukje dicht druk dan begint het .
Je gasklep moet uit zijn eigen sluiten .
Kan zijn dat de gasklep vies is en niet goed sluit .
Je IAC zorgt er voor dat je toeren goed blijven bij bv het aanslaan van de fan .
Als de kanalen vies of verstopt zijn dan kan de iac zijn werk niet goed doen en kunnen dit soort ding voor komen .
Maar als de ecu geen fout code geeft dan is het iets mechanisch .
Maak eerst je gasklephuis eens schoon en kijk of je geen valse lucht krijgt .
Kijk ook even je koelvloeistof na .
Weet niet of het bij de i4 ook zo zit maar bij de v6 kan het voorkomen dat de toeren gaan dansen als je koelvloeistof te laag is .
Door de iac loopt namelijk ook koelvloeistof .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Eerste wat je moet doen is even je gasklep huis schoon maken .
Zodra jij de gasklep het laatste stukje dicht druk dan begint het .
Je gasklep moet uit zijn eigen sluiten .
Kan zijn dat de gasklep vies is en niet goed sluit .
Je IAC zorgt er voor dat je toeren goed blijven bij bv het aanslaan van de fan .
Als de kanalen vies of verstopt zijn dan kan de iac zijn werk niet goed doen en kunnen dit soort ding voor komen .
Maar als de ecu geen fout code geeft dan is het iets mechanisch .
Maak eerst je gasklephuis eens schoon en kijk of je geen valse lucht krijgt .
Kijk ook even je koelvloeistof na .
Weet niet of het bij de i4 ook zo zit maar bij de v6 kan het voorkomen dat de toeren gaan dansen als je koelvloeistof te laag is .
Door de iac loopt namelijk ook koelvloeistof .
Ik had inderdaad het idee dat het misschien mijn gasklep kon zijn. Ik wou dit vandaag al controleren, maar moest ook mijn accu eruit halen. Het was nogal koud dus misschien probeer ik het morgen.
Mijn koelvloeistofpijl is gewoon op de juiste hoogte daar heb ik wel naar gekeken.
Het moet inderdaad iets mechanisch zijn tenzij er een sensor iets fouts uitleest.
Ik zal morgen waarschijnlijk even kijken mocht het niet te hard regenen.