KLZE inbouwen in een OBD2 mx3
Geplaatst: 30 dec 2010, 14:40
Hoi,
Ik zet niet vaak een post op het forum, maar ik heb tot nu toe wel veel aan dit forum gehad, zodat ik af en toe wat problemen heb kunnen oplossen die ik heb gekregen met mijn mx-3.
Maar nu zit ik met een aantal vragen die na goed zoeken op dit forum al voor een groot deel is beantwoord.
Zoals de titel al zegt, ik wil in mijn mx-3 een KLZE hoog compressie Blok, maar ik heb een OBD2 mx-3 ('97)
Mijn motor rammelt nu behoorlijk, al door verschillende "experts" laten luisteren en t lijkt erop dat t onder de achterste kleppendeksel vandaan komt, of dat er ergens een lager van bijv. distributie of multiriem ligt te vervelen. Ook zijn de kleppendekselpakkingen aan het zweten en moet de Driem over +/- 25dkm vervangen worden. Al met al veel onkosten.
Een KLZE lijkt me een mooie oplossing en dan het liefste een hoogcompressie KLZE (longneck)
Ik ben me er van bewust dat er hiervoor het een en ander aangepast moet worden, als ik het goed heb moet de accu + remvloeistof reservoir verplaatst worden en moet er een motorsteun verlaagd worden.
Wel is het mogelijk om de accu in de motorruimte te houden, ik heb dit ook terug kunnen vinden op het forum.
dan nu de vragen:
Welke onderdelen heb ik allemaal nodig om dit goed te laten draaien op mijn MX-3 (ong. 200 pk is wel het streven)?
Wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen zijn de volgende onderdelen:
KLZE Blok (met nieuw Driem, pakkingen, looprollen, waterpomp etc.)
2,5 VAF
benzinedruk regelaar
verzwaarde koppeling
Opgevulde motorsteunen
Spaghetti spruitstuk
Moet er ook een andere ontsteking komen?
Waarom is de benzinedruk regelaar eigenlijk nodig (arm lopen in hooge rpm las ik) De computer streeft toch naar lambda 1(in deellast) of is de benzinedruk regelaar nodig alleen bij volgas?
Een KLZE heeft geen EGR, is dit voor de OBD2 een probleem, m.a.w. krijg ik een melding als deze niet aangesloten is?
is er een probleem met uitlaatgas meting (CO en 4-gas meting) bij de APK?
Ik hoop dat lullie me kunnen helpen met het beantwoorden van (een deel) van de vragen.
Alvast bedankt.
Mvg.
Hans
Ik zet niet vaak een post op het forum, maar ik heb tot nu toe wel veel aan dit forum gehad, zodat ik af en toe wat problemen heb kunnen oplossen die ik heb gekregen met mijn mx-3.
Maar nu zit ik met een aantal vragen die na goed zoeken op dit forum al voor een groot deel is beantwoord.
Zoals de titel al zegt, ik wil in mijn mx-3 een KLZE hoog compressie Blok, maar ik heb een OBD2 mx-3 ('97)
Mijn motor rammelt nu behoorlijk, al door verschillende "experts" laten luisteren en t lijkt erop dat t onder de achterste kleppendeksel vandaan komt, of dat er ergens een lager van bijv. distributie of multiriem ligt te vervelen. Ook zijn de kleppendekselpakkingen aan het zweten en moet de Driem over +/- 25dkm vervangen worden. Al met al veel onkosten.
Een KLZE lijkt me een mooie oplossing en dan het liefste een hoogcompressie KLZE (longneck)
Ik ben me er van bewust dat er hiervoor het een en ander aangepast moet worden, als ik het goed heb moet de accu + remvloeistof reservoir verplaatst worden en moet er een motorsteun verlaagd worden.
Wel is het mogelijk om de accu in de motorruimte te houden, ik heb dit ook terug kunnen vinden op het forum.
dan nu de vragen:
Welke onderdelen heb ik allemaal nodig om dit goed te laten draaien op mijn MX-3 (ong. 200 pk is wel het streven)?
Wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen zijn de volgende onderdelen:
KLZE Blok (met nieuw Driem, pakkingen, looprollen, waterpomp etc.)
2,5 VAF
benzinedruk regelaar
verzwaarde koppeling
Opgevulde motorsteunen
Spaghetti spruitstuk
Moet er ook een andere ontsteking komen?
Waarom is de benzinedruk regelaar eigenlijk nodig (arm lopen in hooge rpm las ik) De computer streeft toch naar lambda 1(in deellast) of is de benzinedruk regelaar nodig alleen bij volgas?
Een KLZE heeft geen EGR, is dit voor de OBD2 een probleem, m.a.w. krijg ik een melding als deze niet aangesloten is?
is er een probleem met uitlaatgas meting (CO en 4-gas meting) bij de APK?
Ik hoop dat lullie me kunnen helpen met het beantwoorden van (een deel) van de vragen.
Alvast bedankt.
Mvg.
Hans