Pagina 1 van 2

Wiellagers

Geplaatst: 21 dec 2010, 13:17
door Be_Easy
Hallo,
Mijn wiellager linksvoor heeft het begeven. nu wil ik beide wiellagers voor vervangen maar is mijn vraag is dit een beetje zelf te doen? ben niet onhandig en heb hulp van een leerling monteur maar heb je er speciale apparatuur voor nodig?

Nog een vraagje sinds vandaag heb ik ook dat bij een snelheid van 100+ me auto als een gek gaat trillen. ik associeer dit met uitbalanceren van de wielen maar kan zo geen verdwenen loodje ontdekken. Kan dit ook van de wiellager komen?

Gr

Geplaatst: 22 dec 2010, 22:29
door xedos
wiellagers voor vervangen is te doen met behulp van een pers. De lagers en aandrijfasflens zitten geperst in het fusee.

Trillen van stuur is toch meestal onbalans in de wiellen. even balanceren.. weet je het zeker. ;) door een kapot wiellager.. tja zou misschien theoretisch kunnen als deze dan ook speling vertoont.

Geplaatst: 22 dec 2010, 22:53
door Pointy
Misschien uitlijnen? Hoe is je slijtagepatroon op de banden??

Geplaatst: 22 dec 2010, 22:56
door Be_Easy
Banden vandaag gebalanceerd was rechtsvoor ff
20 gram kwijt :p
Maar als ik het hier goed begrijp is het monteren van de wiellagers iets wat ik moet laten doen bij een garage.
Gr

Geplaatst: 23 dec 2010, 00:14
door mx3hoogeveen
Is wel het beste als je ook al kijkt naar veiligheid:P

Geplaatst: 24 dec 2010, 21:20
door xedos
Als je geen goede pers hebt..is het geen doen.

Geplaatst: 24 dec 2010, 21:21
door Be_Easy
Oke super bedankt jongens!

Geplaatst: 25 dec 2010, 11:59
door SstennizZ
Ik heb het op mijn 323f gehad. Heb toen gewoon het complete fusee vervangen voor een sloop versie. Koste me toen geloof ik 35 euro ofzo..

Geplaatst: 28 dec 2010, 22:19
door martinenijenhuis
Ik weet nog wel iemand die handig is en dit klusje wil doen ;) :mrgreen:

Groetjes M&M

pff

Geplaatst: 08 mar 2011, 23:05
door Jimb0o0w
ik haat die dingen ook bij mx-3 zelf persen dus ? :P hmm ik ken die troep :P beter bij een sloop komplete naaf halen..

en te controleren of je wiellagers verrot zijn rij gwn 80 of 120 ofz. op een rechte weg. trap je koppeling in en als je stuiter geluid hoort is je wiellager wel redelijk verrot. voor de uiterste controle doe hem op een brug of en krik met het wiel van de grond, draai aan het wiel en voel aan de veer. als je met je hand de veer voelt trillen is je wiellager verrot.

Np ;)