valse email

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

valse email

Bericht door Be_Easy »

Beste medeleden
Vanochtend kreeg ik weer een valse mail met daarin het verzoek op een link te klikken.
Ik dacht ik laat dit maar even weten.
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Re: valse email

Bericht door barreljan »

Be_Easy schreef:Beste medeleden
Vanochtend kreeg ik weer een valse mail met daarin het verzoek op een link te klikken.
Ik dacht ik laat dit maar even weten.
Gr


hier idem:

Deze email is verstuurd door de beheerder van "www.MazdaMx-3.nl".
Bericht dat verzonden is:
-------------------------------------------------------------------------------------------
Willen jullie even op dit linkje klikken?

http://knip

-------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u geen post meer wenst te ontvangen kunt u dit aangeven binnen de gebruikersgroepen.
Of stuur een email aan webmaster@mazdamx-3.nl en vermeld daarin duidelijk uw gebruikersnaam.


Ik heb er niet op geklikt. Zulke verkorte URL's zijn vaak troep...
Laatst gewijzigd door barreljan op 21 dec 2010, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

ah, ik heb die email ook gekregen. Ik heb nog niet op dat link geklikt, wilde eerst weten of een beheerder dat ook daadwerkelijk gestuurd had. Maar dat is nu niet meer nodig.
Gebruikersavatar
MX3-Deboesj
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Koningsbosch
Contacteer:

Bericht door MX3-Deboesj »

Nee een of andere gast zit advertenties te sturen onder de mail van webmaster@​mazdamx-3.n​l .
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vorige week is inderdaad de account van Marcel gekraakt.
We dachten dit verholpen te hebben maar blijkbaar heeft ie toegang tot een mailinglist gehad.

Diegene die dit kan verhelpen is Pieter (Yellow) maar hij zit lekker met zijn luie reet in de zon.


Bedankt voor het melden mannen !
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Opmerking voor de organisatie.. Wordt het nou niet eens tijd om een HUMANCHECKER in de inschrijf formulieren in te bouwen? Ben je ook meteen van die f*cking spammerts af..
Afbeelding
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

In de zon maar met een laptop! anders kan ik mijn favoriete website niet in de gaten houden ;)

Emails werken net zoals een brief.

Stel je voor ik stuur een brief naar WhiteFinish en ik schrijf in de brief: Beste WhiteFinish ik vind je niet aardig. Vervolgens doe ik de brief in een envelop en ik schrijf op de voorkant het adres van WhiteFinish en op de achterkant schrijf ik het adres van de afzender. Op de afzender zet ik dan DJ_Mike.

WhiteFinish is nu in de veronderstelling dat hij een brief heeft gekregen van DJ_Mike waarin staat dat hij hem niet aardig vind. Maar eigenlijk heb ik die brief verstuurd.

Bij email werkt het precies hetzelfde. Je kan de email naar iedereen sturen en als je een beetje handig ben kan je de email versturen met welke afzender je ook maar wilt.

SstennizZ schreef:Opmerking voor de organisatie.. Wordt het nou niet eens tijd om een HUMANCHECKER in de inschrijf formulieren in te bouwen? Ben je ook meteen van die f*cking spammerts af..


Opmerking voor SstennizZ: Bedankt voor het meedenken. Echter zijn we hard bezig met het maken van een nieuwe website en wordt er aan deze website niets meer gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MX3-Deboesj
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Koningsbosch
Contacteer:

Bericht door MX3-Deboesj »

Ik heb al methodes gemaakt waarmee je spam kunt versturen met als afzender google.nl, het ip van google.nl en dat je berichten 1000x per minuut krijgt. Dan hangt je mailbox vast binnen 5 min.
Niet leuk maar het kan wel, dus altijd een spamfilter inschakelen en verdachte links in mails nooit openen.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

yellow schreef:In de zon maar met een laptop! anders kan ik mijn favoriete website niet in de gaten houden ;)

Emails werken net zoals een brief.

Stel je voor ik stuur een brief naar WhiteFinish en ik schrijf in de brief: Beste WhiteFinish ik vind je niet aardig. Vervolgens doe ik de brief in een envelop en ik schrijf op de voorkant het adres van WhiteFinish en op de achterkant schrijf ik het adres van de afzender. Op de afzender zet ik dan DJ_Mike.

WhiteFinish is nu in de veronderstelling dat hij een brief heeft gekregen van DJ_Mike waarin staat dat hij hem niet aardig vind. Maar eigenlijk heb ik die brief verstuurd.

Bij email werkt het precies hetzelfde. Je kan de email naar iedereen sturen en als je een beetje handig ben kan je de email versturen met welke afzender je ook maar wilt.


Heel mooi filosofisch uitgelecht. Geniet van je vakantie Pieter.
Plaats reactie