Hoi allemaal,
Wij willen nog een paar jaar genieten van onze MX-3, als het effe kan. Maar we komen maar niet van een euvel af. Verschillende garages en monteurs geprobeerd, maar ze hebben te weinig ervaring met MX-3 kennelijk.
We hebben last van veer links voor die niet goed gerepareerd is 2x. Nu klinkt het alsof hij is afgebroken, de auto staat stil. Ook moet de homokineet rechts nog gemaakt worden. Vorige monteur kreeg deze er niet uit, zucht zucht zucht.
Zelf kunnen we niet sleutelen (1 x schouderblessure en 1 x geval van 2 linkerhanden), wel helpen natuurlijk. Weet iemand goede monteur in wijde regio Nijmegen die zou willen helpen om deze problemen op te lossen?
Onze dank zal groot zijn, uiteraard betalen we er ook voor.
Goede monteur in regio Nijmegen / voorveer + homokineet
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
- Locatie: Nijmegen
Goede monteur in regio Nijmegen / voorveer + homokineet
MX-3 sinds 2001..... Sindsdien geen mooiere auto meer gevonden.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
- Locatie: Nijmegen
We zijn uiteindelijk naar een nieuwere garage gegaan in Nijmegen en monteur gevonden waarmee het klikt. En.... hij is weer rijdend!
Uiteindelijk bleek dat de vorige 2 monteurs het rubber tussen de veer en de schotel niet goed hebben bevestigd. We hoorden een krakend geluid als we over hobbels reden, maar de vorige monteur beweerde dat dit kwam omdat de boel moest settelen (klonk al te vaag).
De veer kreeg te veel te verduren en is daardoor uiteindelijk gebroken. Levensgevaarlijk natuurlijk. Ook zijn de rubbers van de stabilisatiestang vernieuwd en de banden vernieuwd en uitgelijnd. Het rijdt nu weer fantastisch.
Zo langzamerhand hebben we al veel onderdelen vervangen in de vijf jaar dat we onze zilvergrijze MX-3 uit '98 rijden. Ik hoop dat hij nu weer even vooruit kan. We gaan vast uitkijken naar vervanging van distributieriem, da's het belangrijkste slijtgevoelige onderdeel wat er vast nog een keer aankomt.
Uiteindelijk bleek dat de vorige 2 monteurs het rubber tussen de veer en de schotel niet goed hebben bevestigd. We hoorden een krakend geluid als we over hobbels reden, maar de vorige monteur beweerde dat dit kwam omdat de boel moest settelen (klonk al te vaag).
De veer kreeg te veel te verduren en is daardoor uiteindelijk gebroken. Levensgevaarlijk natuurlijk. Ook zijn de rubbers van de stabilisatiestang vernieuwd en de banden vernieuwd en uitgelijnd. Het rijdt nu weer fantastisch.
Zo langzamerhand hebben we al veel onderdelen vervangen in de vijf jaar dat we onze zilvergrijze MX-3 uit '98 rijden. Ik hoop dat hij nu weer even vooruit kan. We gaan vast uitkijken naar vervanging van distributieriem, da's het belangrijkste slijtgevoelige onderdeel wat er vast nog een keer aankomt.
MX-3 sinds 2001..... Sindsdien geen mooiere auto meer gevonden.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 12:24
- Locatie: Nijmegen