Wie heeft er een LSD dif/bak

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Wie heeft er een LSD dif/bak

Bericht door jeroentje.nl »

Wie o wie heeft er een LSD Dif/bak gemonteerd ?

Ik ben er nu mee bezig maar heb wat aandrijfas problemen.

Wij kan mij verder helpen ??
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

marx3 had er toen eentje in zijn mx
maar zijn klze en die bak zijn toen naar mx3 maniac gegaan

het beste kun je proberen contact op te nemen met marcx3 ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik heb idd een LSD bak gemonteerd gehad.

Het nadeel is dat er 2 en er kunnen dacht ik zelfs 3 verschillende bakken in omloop zijn. Allen met LSD

Waarvan er maar een type dezelfde aandrijfassen in kunnen als de normale mx-3 bak. Deze versnellingsbak had ik.

De andere bakken hebben andere splines, uit mijn hoofd dacht ik dat dezelfde splines terug te vinden zijn in veel automaatbakken die bij KLZE s geleverd zijn. Ik had een stomp uit de automaatbak die zou moeten passen op zon LSD bak met andere splines maar heb ik helaas weggegooit omdat ik die niet nodig had. Weet trouwens niet of de afmetingen van de andere bakken hetzelfde is.

Je zult dus moeten zoeken naar die as rechts en de de pot van de homokineet links van een automaatbak, maar kunnen ook verschillen in zitten. als je geluk hebt kun je de originele homokineten in de potten plaatsen en dan zou je klaar moeten wezen mits de bak dezelfde maten hebben.

Heb je eventueel nog vragen moet je even een pbtje doen aangezien ik nauwelijks meer achter de pc zit en dan is t email checken en weer achter heen. Heb namelijk een groot project waar ik savonds mee bezig ben dus ben veel in de garage te vinden.

Succes
Driven by a sixpack
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Aantal tanden is geen probleem, maar van de linkse as werkt de vergrendeling niet omdat de circlip nog bijna 1cm verder de bak in moet.
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

MarcX3 schreef:Je zult dus moeten zoeken naar die as rechts en de de pot van de homokineet links van een automaatbak, maar kunnen ook verschillen in zitten. als je geluk hebt kun je de originele homokineten in de potten plaatsen en dan zou je klaar moeten wezen mits de bak dezelfde maten hebben. Succes


Vergeet niet dat de ene homokineet de andere niet is bij Mazda... De een kan weer een 3-poot zijn van binnen , de andere een ring met die kogellagers... Dus betekend de hele zooi van de as afhalen en maar hopen dat ook die diameter weer gelijk is of het aantal spiebaantjes van de as zelf overeenkomt.

Been there done that...
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Wij zijn nu een as aan het maken voor... maar zoeken nog steed een passend deel voor in de bak

Ik hoop dat die van een 323F V6 dezelfde is... maar die heeft niemand meer liggen
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

barreljan schreef:
MarcX3 schreef:Je zult dus moeten zoeken naar die as rechts en de de pot van de homokineet links van een automaatbak, maar kunnen ook verschillen in zitten. als je geluk hebt kun je de originele homokineten in de potten plaatsen en dan zou je klaar moeten wezen mits de bak dezelfde maten hebben. Succes


Vergeet niet dat de ene homokineet de andere niet is bij Mazda... De een kan weer een 3-poot zijn van binnen , de andere een ring met die kogellagers... Dus betekend de hele zooi van de as afhalen en maar hopen dat ook die diameter weer gelijk is of het aantal spiebaantjes van de as zelf overeenkomt.

Been there done that...


Lijkt mij dat Jeroentje dat zelf ook wel ziet. hij heeft meer Mazda's losgehad dan jij en ik samen
Driven by a sixpack
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

MarcX3 schreef:
barreljan schreef:
MarcX3 schreef:Je zult dus moeten zoeken naar die as rechts en de de pot van de homokineet links van een automaatbak, maar kunnen ook verschillen in zitten. als je geluk hebt kun je de originele homokineten in de potten plaatsen en dan zou je klaar moeten wezen mits de bak dezelfde maten hebben. Succes


Vergeet niet dat de ene homokineet de andere niet is bij Mazda... De een kan weer een 3-poot zijn van binnen , de andere een ring met die kogellagers... Dus betekend de hele zooi van de as afhalen en maar hopen dat ook die diameter weer gelijk is of het aantal spiebaantjes van de as zelf overeenkomt.

Been there done that...


Lijkt mij dat Jeroentje dat zelf ook wel ziet. hij heeft meer Mazda's losgehad dan jij en ik samen


Ik heb ondertussen ook al een best aantal Mazda's uit elkaar gehad...

Was alleen maar om even aan te halen, kon zo zijn dat ie het niet weet/wist. Hij weet een hoop dat is bekend maar het lijkt mij niet dat ie echt alles weet ;)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

nee ik weet niet alles gelukkig... hoe de aarde is onstaan bijv. :) :)

Nee met assen heb ik nog weinig geexperimenteerd.
Krijg het gewoon niet gevonden.

Ik kan deze as er wel insteken maar die vergrendelt niet.... lijkt me iets te link. Hij kan misschien nergens naar toe maar toch.

Wel een erg leuke MX-3.. helemaal orgineel.. en in super staat.
KL-ZE met ander uitlaat spruitstuk.
Katalysator en orginele intake

209 PK !
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

jeroentje.nl schreef:nee ik weet niet alles gelukkig... hoe de aarde is onstaan bijv. :) :)

Nee met assen heb ik nog weinig geexperimenteerd.
Krijg het gewoon niet gevonden.

Ik kan deze as er wel insteken maar die vergrendelt niet.... lijkt me iets te link. Hij kan misschien nergens naar toe maar toch.

Wel een erg leuke MX-3.. helemaal orgineel.. en in super staat.
KL-ZE met ander uitlaat spruitstuk.
Katalysator en orginele intake

209 PK !


Motor PK's of op de wielen?
Afbeelding
Plaats reactie