Pagina 1 van 1

klze alweer :P

Geplaatst: 08 okt 2010, 17:26
door JForce
Ik ben afgelopen week bij simonsezz geweest om bij zijn klze te kijken.

nou leek het allemaal wel goed, maar de auto "schudde" best wel toen de auto stationair draaide en koud was. toen hij warm was was dit over.

hij zei dat het de motorsteunen waren die de extra 65pk niet goed aan konden.

is dat zo?

Het schudden van de motor ( in hoeverre je dit schudden kan noemen) komt toch echt door de originele k8 motorsteunen ( inmiddels ook al 18 jaar oud) in de motorsteunen zit namelijk rubber verwerkt voor de flexibilieit en "klappen" op te vangen. Bij gas geven en dus ook koud starten (choke) heeft de motor namelijk de neiging om te kantelen. Waar het vooral om gaat is dat er door ouderdom het rubber poreus is en er scheurtjes in zitten. Je kunt je misschien wel voorstellen dat na al die jaren de rubbers hun strakheid aardig hebben verloren en inmiddels veel te slap zijn. Daarnaast zijn deze originele motorsteunen ook niet berekend voor de grootste broer van de K8-v6, scheelt toch minstens 64pk dus bij gas geven zal de kanteling vele melen krachtiger zijn dan bij de k8.

Ik weet vrijwel zeker dat als je aftermarket motorsteunen haalt de motor veel strakker en steviger in het motorruim zit en hij veel meer 1 is met de auto.. Vele klze-rijders kunnen dit beamen, vraag maar een willekeurig persoon van het forum... Ik geloof dat je voor 150 euro 2 nieuwe motorsteunen hebt ( voor en achterste), lijkt een beetje duur maar ze schijnen hun geld dubbel en dwars waard te zijn. Ik wist toentertijd niet dat ze bestonden anders had ik het zeker gedaan.

Ik heb er voor gekozen om mijn motorsteunen op te vullen met poly-eruthaan en dit is ongeveer een jaar goed gegaan tot de kit zijn stevigheid verloor, dus mijn raad is dan ook haal die verstevigde motorsteunen. Hierbij moet je denken aan de steunen die je bijvoorbeeld bij jeroentje.nl kan krijgen. Al zou ik persoonlijk kijken of je ze ergens goedkoper kan krijgen...

Geplaatst: 08 okt 2010, 18:30
door WhiteFinish
Dat ligt een beetje aan de staat van de motorsteunen. Als ze nooit zijn vervangen kan dit inderdaad goed hierdoor komen.

Zie je het blok ook veel bewegen als je in zijn vrij gas geeft?

Geplaatst: 08 okt 2010, 19:03
door JForce
niet echt op gelet :oops:

enkele keren gas viel volgens mij wel mee.

ze waren wel op gevuld, wel nooit vervangen.

Ik heb er voor gekozen om mijn motorsteunen op te vullen met poly-eruthaan en dit is ongeveer een jaar goed gegaan tot de kit zijn stevigheid verloor


het leek me iig geen misfire, maar je "hoorde" het "schudden" wel aan de uitlaat. Toerennaald pingelde niet.

nadat we een stuk gereden hadden was het weg, toen liep ie natuurlijk ook minder rpm.

ik heb zelf ooit een keer met de k8 op 5 cylinders gereden, dat was duidelijk te merken. dat was het zeker niet.

opzich geloof ik zijn verhaal wel, maar ben toch wat voorzichtiger dan toen ik de mx-3 kocht.

Geplaatst: 18 okt 2010, 18:04
door barreljan
bij een stationaire loop zou die motor niet horen te schudden. bij een knappe loop (juiste ontsteking/verbranding) zou alles in balans moeten zijn. Als er ergens een cilinder op een moment wat meer of minder vermogen afgeeft op dat lage toerental dan klopt er iets niet.

ongeacht leeftijd motorsteun

Geplaatst: 18 okt 2010, 18:13
door JForce
hij zij wel dat de ontsteking niet helemaal juist op tijd stond, dus ik houd er al rekening mee dat er misschien een nieuwe ontsteking op moet.

daar kan het aan liggen.

maar het was alleen bij 1000-1200 toeren, na warm rijden niet meer.

maar ik heb hem al gekocht dus......

Geplaatst: 18 okt 2010, 18:31
door martinenijenhuis
@ barrelja helemaal mee eens!!
kan niet duidelijker gezegd worden.

Groetjes M&M

Geplaatst: 19 okt 2010, 15:32
door Dikkekobus
kwestie van benzinedruk/ ontstekings tijdstip. Na de inbouw stel ik hem wel voor je af. Hoef jij je niet druk over te maken dat doe ik wel. ;)

:bier:

Geplaatst: 19 okt 2010, 17:07
door JForce
ideaal :mrgreen:

dit had ik ook gepost voor ik hem kocht.