Airco

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Airco

Bericht door Priscilla »

Ik heb 2 weken geleden me airco laten bijvullen aangezien hij het niet meer deed.
Hier heb ik 2/3 dagen mee kunnen rijden en daarna stopte hij er mee.

Ben daarnet weer terug gegaan en nu blijkt me condensator (?) lek te zijn.
Kosten waren +/- 200 voor een nieuwe + 125 voor arbeidskosten.
Vullen hoef ik niet weer voor te betalen.

Is dit een redelijk prijs? Of is het ergens waar het veel goedkoper kan?
Maandag ga ik ook nog even langs bij een ander bedrijf om te zeggen wat hun prijs is maar ik vraag me ook af wat jullie hier van weten. :?:
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

200,- voor een condensor is aan de hoge kant, geloof dat ik er 3 jaar geleden iets van 125 + 25 voor een filter/droger heb betaalt.
125,- arbeidskosten is belachelijk, een condersor en filter/droger heb je er binnen 30min in zitten. Daarna het vullen, kost normaliter rond de 75,-
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Bericht door Priscilla »

BruteFrits schreef:200,- voor een condensor is aan de hoge kant, geloof dat ik er 3 jaar geleden iets van 125 + 25 voor een filter/droger heb betaalt.
125,- arbeidskosten is belachelijk, een condersor en filter/droger heb je er binnen 30min in zitten. Daarna het vullen, kost normaliter rond de 75,-


Hij zegt dat ze er zeker 2 uur mee bezig zijn, vullen heb ik 99 euro voor betaald..

De prijs is dus erg aan de hoge kant?
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Het kan zijn dat er ook nieuwe buizen op moeten, deze zijn van aluminium en als dat goed vast zit heb je kans dat de schroefdraad kapot gedraaid wordt. Bij mij was dit niet zo en was het vervangen appeltje/eitje.

Voordeel van bij een garage laten doen is wel de garantie, mocht er toch iets mis gaan of iets anders nog kapot zijn dan kun je altijd terug.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Bericht door Priscilla »

BruteFrits schreef:Het kan zijn dat er ook nieuwe buizen op moeten, deze zijn van aluminium en als dat goed vast zit heb je kans dat de schroefdraad kapot gedraaid wordt. Bij mij was dit niet zo en was het vervangen appeltje/eitje.

Voordeel van bij een garage laten doen is wel de garantie, mocht er toch iets mis gaan of iets anders nog kapot zijn dan kun je altijd terug.


Nou 3x raden, iets met een buis/slang is kapot. Een aansluiting oid.
Alleen een nieuwe kost me 105 euro!? Is dit niet een beetje heel erg overdreven!?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Nee is niet overdreven. Airco leidingen en slangen zijn in alle auto's vrij prijzig. Trouwens alle onderdelen van airco zijn duur. Nieuwe compressor.. 500 tot 1000 euro is niet bijzonder.
*Technical service Mazda mx-3.*
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Bij mijn zijn de droger en de airco-radiateur kapot (lek), iemand enig idee wat de kosten van deze onderdelen zijn? Of is het mij aangeraden om deze maar bij de sloop te halen?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Lzs schreef:Bij mijn zijn de droger en de airco-radiateur kapot (lek), iemand enig idee wat de kosten van deze onderdelen zijn? Of is het mij aangeraden om deze maar bij de sloop te halen?


Nogmaals, het zijn dure onderdelen. Misschien imitatie wat goedkoper dan origineel. Sloop kun je proberen.maar een mx met airco is niet veel te vinden.
*Technical service Mazda mx-3.*
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Bericht door Priscilla »

Zo, nu weer een hele tijd verder hebben ze condenser + slangetje vervangen (en wat andere dingen gesloopt :nut: )

En ja hoor, na 1 dag was ie wéér leeg. Ben inmiddels al 3x geweest, zonder succes.
Ik ga het zaterdag weer proberen. Kijken wat ze nou weer te zeggen hebben.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

en? wat hadden zaterdag te vertellen?
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie