K-sport schroefset kan remslang doorsnijden
Moderator: Moderators
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
K-sport schroefset kan remslang doorsnijden
Dit is een BELANGRIJK bericht voor iedereen die een K-sportschroef set onder de mx-3 heeft!!
Van de week ben ik door de remmen heen getrapt, wat op een zeer gelukkig moment gebeurde, namelijk in de wasplaats, maar dit had natuurlijk ook met ERNSTIGE gevolgen kunnen uitpakken!!
De beugels van de schroefset waarmee de remslang vast zit, wordt naar eigen inzicht gebogen (bijv jij zelf of zoals in ons geval door Jeroentje Tuning).
Waardoor de remslang onder belasting van de auto (bijv meerdere personen enof zware spullen in de auto) DOORGESNEDEN kan worden!!!
Ik heb er een aantal foto's van gemaakt:
Links van de oranje moer zit de veilsnaad waar langs de remslang scheurt
En ben bezig aan een betere oplossing! (dit zal ik later melden)
Ik raad iedereen aan die een K-sport schoefset eronder heeft zitten,
GA DIT AUB EVEN CONTROLEREN!!
En pas de beugels aan wanneer je veeg of slijtsporen op de slang of auto ziet zitten, zie foto':
Tevens aan de voorkant kan de remslang in de uiterste stuurstand de schokbreker raken (dit kan uiteindelijk slijtage op de remslang veroorzaken en het is een AKP afkeur) zowel links als rechts zie foto.
(links)
(rechts)
Succes!
Groetjes M&M
Van de week ben ik door de remmen heen getrapt, wat op een zeer gelukkig moment gebeurde, namelijk in de wasplaats, maar dit had natuurlijk ook met ERNSTIGE gevolgen kunnen uitpakken!!
De beugels van de schroefset waarmee de remslang vast zit, wordt naar eigen inzicht gebogen (bijv jij zelf of zoals in ons geval door Jeroentje Tuning).
Waardoor de remslang onder belasting van de auto (bijv meerdere personen enof zware spullen in de auto) DOORGESNEDEN kan worden!!!
Ik heb er een aantal foto's van gemaakt:
Links van de oranje moer zit de veilsnaad waar langs de remslang scheurt
En ben bezig aan een betere oplossing! (dit zal ik later melden)
Ik raad iedereen aan die een K-sport schoefset eronder heeft zitten,
GA DIT AUB EVEN CONTROLEREN!!
En pas de beugels aan wanneer je veeg of slijtsporen op de slang of auto ziet zitten, zie foto':
Tevens aan de voorkant kan de remslang in de uiterste stuurstand de schokbreker raken (dit kan uiteindelijk slijtage op de remslang veroorzaken en het is een AKP afkeur) zowel links als rechts zie foto.
(links)
(rechts)
Succes!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
martinenijenhuis schreef:MarcX3 schreef:Bij de Goodridge slangen krijg je hetzelfde effec
Idd !!!!
@ Pascal
Het gaat erom dat de slang langs de veilsnaad kan scheuren,
en dat heeft NIETS te maken of de slang wel of niet kan bewegen!!
Hij komt er dan gewoon tegen aan!
Groetjes M&M
Ik zeg
Nu zie ik het, beugel moet aangepast worden. Ik had je foto's ff te snel bekeken. Maar wat ik bedoelde met de GR slangen, dat je de hoek van de bocht kunt veranderen, want de "bevestigingsmoer" die op de schokdemper komt, zitten geperst op de standaard slangen, en bij GR niet.
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Om hier even op terug te komen...
Ik heb inmiddels een modificatie toegepast zodat het weer als origineel is!
Uiteraard heb ik hier ook wat foto's van gemaakt, zoals ik het heb gedaan, zodat jullie er ook iets mee kunnen....
Er onstonden wat problemen omdat de originele schokbrekers en dus ook de steunen van metaal zijn en de K-sport schokbreker van aluminium. Wat niet samen gelast kan worden...
De eenvoudige manier is een metalen plaatje in een T vorm, waarin je 2 gaten boort voor de bouten van de schokbreker en op het andere deel kun je de originele steuntjes lassen..
Zie foto van de tekening:
De andere manier is zo als ik het heb gedaan; ik heb een speciale kit gebruikt wat metaal en aluminium tot 1 brengt. En of het sterk is...?
De nieuwe BMW 5, 6 en 7 series zitten hiermee in elkaar, dus ja! Dat zit wel goed!!
Zie foto's:
Dit zijn de originele steuntjes waar het allemaal om draait:
De abs sensor steun zit met 3 puntlassen vast, deze boor je uit.
De remslang steun zit met een lasrups vast. Deze rups laat je zitten, daarnaast flex je de steun er af:
Vervolgens maak je alles blank, zowel de schokbreker als de steunen. Je ontvet alles, dan worden de steuntjes in de primer gezet, de blauwe kit erop en alles op de goede plaats vastzetten met lijmklemmen.
Dit is het resultaat de volgende dag:
Daarna alles netjes afwerken en zwart maken:
En dit is het 'wonderlijke setje'. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Zo, dan kunnen we nu weer veilig rondrijden, zonder dat remleidingen doorgesneden kunnen worden.
Groetjes M&M
Ik heb inmiddels een modificatie toegepast zodat het weer als origineel is!
Uiteraard heb ik hier ook wat foto's van gemaakt, zoals ik het heb gedaan, zodat jullie er ook iets mee kunnen....
Er onstonden wat problemen omdat de originele schokbrekers en dus ook de steunen van metaal zijn en de K-sport schokbreker van aluminium. Wat niet samen gelast kan worden...
De eenvoudige manier is een metalen plaatje in een T vorm, waarin je 2 gaten boort voor de bouten van de schokbreker en op het andere deel kun je de originele steuntjes lassen..
Zie foto van de tekening:
De andere manier is zo als ik het heb gedaan; ik heb een speciale kit gebruikt wat metaal en aluminium tot 1 brengt. En of het sterk is...?
De nieuwe BMW 5, 6 en 7 series zitten hiermee in elkaar, dus ja! Dat zit wel goed!!
Zie foto's:
Dit zijn de originele steuntjes waar het allemaal om draait:
De abs sensor steun zit met 3 puntlassen vast, deze boor je uit.
De remslang steun zit met een lasrups vast. Deze rups laat je zitten, daarnaast flex je de steun er af:
Vervolgens maak je alles blank, zowel de schokbreker als de steunen. Je ontvet alles, dan worden de steuntjes in de primer gezet, de blauwe kit erop en alles op de goede plaats vastzetten met lijmklemmen.
Dit is het resultaat de volgende dag:
Daarna alles netjes afwerken en zwart maken:
En dit is het 'wonderlijke setje'. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Zo, dan kunnen we nu weer veilig rondrijden, zonder dat remleidingen doorgesneden kunnen worden.
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
ik weet niet of het al is opgemerkt: Volgens mij heb je het eerste model van de
vering.
Ik heb namelijk voor iedere schokbreker beugeltjes apart erbij gekregen die
ik vast moest maken aan de bout/moer:
Beugeltjes zijn die helemaal rechtsonder naast de verstelsleutels
Ik heb het bij mij nagekeken en heb nergens last van. Er wordt niets gesneden oid.
edit: weer eens te snel gelezen... Het gaat idd over hetzelfde...
vering.
Ik heb namelijk voor iedere schokbreker beugeltjes apart erbij gekregen die
ik vast moest maken aan de bout/moer:
Beugeltjes zijn die helemaal rechtsonder naast de verstelsleutels
Ik heb het bij mij nagekeken en heb nergens last van. Er wordt niets gesneden oid.
edit: weer eens te snel gelezen... Het gaat idd over hetzelfde...
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する