Pagina 1 van 2

Motor loopt slecht als hij warm word! op 5 cilinders ipv 6

Geplaatst: 26 jan 2010, 23:21
door Marc_DvD
Hallo,

Hier is mijn probleem,
Hoop dat iemand een idee heeft, naast de mijne,
ik denk namelijk zelf aan de koppaking :blink:

Als hij koud is loopt hij perfect,.. geen vuiltje aan de lucht.

Zodra hij tussen de 55 en 60 graden komt (kvs tempratuur) gaat hij op 5 cilinders lopen, inhouden, sputteren dus gewoon rot lopen.
Er komt iete wat druk op het koelsysteem, en ontstaat heel klein beetje soort van belletjes soms in het reservour.

Ikzelf denk dus dat de koppakking eruit ligt.. kan natuurlijk ook iets anders zijn. dus als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag!

(bougie's, kabels en verdelerkap en rotor zijn goed)

In iedergeval alvast bedankt voor elke reactie!

Groetjess Marc

Geplaatst: 27 jan 2010, 18:54
door WhiteFinish
Lucht in je koelvloeistof systeem?

Geplaatst: 27 jan 2010, 23:57
door Marc_DvD
Denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen,

Want door lucht in je koelsysteem gaat hij niet op 5 cilinders lopen..

Groetjess

Geplaatst: 28 jan 2010, 20:53
door donkey
aangezien je toch werkt als automonteur.
heb je je reservoir al onder druk gezet?

Geplaatst: 28 jan 2010, 21:55
door WhiteFinish
Je zegt dat er een bel komt bij je kvs, dit lijkt erop dat lucht ontsnapt

Waarom denk je dat die op 5 cil loopt trouwens?

Misschien ook wel een lekke klepdekselpakking waardoor die valse lucht pakt.

Geplaatst: 28 jan 2010, 23:23
door Marc_DvD
als hij koud is is er nix aan de hand, dus heeft geen zin om het systeem dan onder druk te zetten. Dan bouwt hij ook nog geen druk op in het systeem. En als hij warm is komt het er vanzelf al uit, dus onderdruk zetten werkt niet.


Dat hij als hij warm is op 5 cilinders gaat lopen is hééél duidelijk hoorbaar, en merkbaar in vermogen e.d.

Geplaatst: 29 jan 2010, 10:27
door PascalMX3
Haal ff alle bougies eruit, leg deze op volgorde en kijk naar de kleur, mocht er 1 afwijken, dan weet je dat je bij die cilinder moet zoeken. In de FAQ staat alles over hoe en wat welke kleur is.

Geplaatst: 29 jan 2010, 20:10
door WhiteFinish
Misschien dat er een ontstekings gerelateerd onderdeel bijna kapot is.

Als het koud is, is er niks aan de hand.
Wanneer ie warm wordt oververhit het onderdeel en weigert deze

Geplaatst: 30 jan 2010, 13:02
door Marc_DvD
Zou indd kunnen,

Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat als hij warm word hij de koelvloeistof eruit gooit.
Dat blijft mij dan tog de koppakking lijken.

Groetjess Marc

Geplaatst: 07 feb 2010, 15:06
door Dikkekobus
Als je koppakking lek is moet ie ook kvs verbruiken en dikke witte rook spugen warm of koud maakt niet uit.

Doe een een compressie meteting dan weet je direct meer. ik denk eerder aan lekke kleppen dan een ontstekings probleem