Pagina 1 van 2

RVS Spruitstuk, hoeveel moet het ingekort worden???

Geplaatst: 19 jan 2010, 12:46
door Marc_DvD
Hallo allemaal,

Heb pas een blokje met rvs spruitstukken gekocht van een bekende van jullie, weet helaas z'n naam niet meer :blink:

Was in iedergeval compleet V6 blok met bak en alles eraan.

Nu wil ik dus die spruitstukken erop zetten, en laat bij een kennis een
geheel rvs uitlaat systeem maken, maar nu is de vraag dus hoeveel dat rvs spruitstuk te lang is?

Want heb hier en daar als gelezen dat ze niet gelijk passen, maar nergens hoeveel eraf moet?

Weet iemand dit toevallig, want das wel makkelijk gezien alles nu tog op maat gemaakt word.

Uitlaat ligt onder de auto vandaan en de motor is eruit, dus meten kan helaas niet meer. :cry:

In iedergeval alsvast bedankt als iemand iets weet!

Groetjess Marc

Geplaatst: 19 jan 2010, 16:51
door mazdamaster
ik zie het probleem niet echt . je zegt dat je ook een geheel nieuw uitlaat systeem wilt hebben ,
plaats dan de rvs spruitstukken en begin vanaf daar verder te bouwen.

ik heb eigenlijks precies het zelfde RVS spruitstuk dan RVS Catvervanger dan RVS tussen demper. dan RVS Pijp met bocht en flens en dan de RVS Einddemper

Hier nog ff een klein filmpje van hoe het eruit ziet

http://www.youtube.com/watch?v=4R4Rr8l5Zwo

Geplaatst: 19 jan 2010, 16:57
door Marc_DvD
Dat is dus het probleem,

ik kan het niet opbouwen.. want heel de uitlaat ligt er onderuit,
en de motor is uit de auto, dus heb niets om het mee te verglijken hoeveel eraf moet.

Heb jij een stuk van je nieuwe spruitstuk afgehaald, of je middenpijp ingekort? kan je dan eventueel je middenpijp meten tot aan de eerst 90graden bocht?

Alvast bedankt

Geplaatst: 19 jan 2010, 18:56
door The-Xtreme_Mazda
Het lijkt me toch handiger als je eerst het blok in bouwd en dan pas je uitlaat gaat maken dat is pas voor mij de laatsten fasen :mrgreen:

maar ben zeer benieuwd hoe je dat gaat doen :bier:

mvg michael 8)

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:15
door martinenijenhuis
ik zie het probleem ook niet...
eerst blok erin dan pas de uitlaat opmaat maken.

Groetjes M&M

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:20
door MarcX3
spruitstukken kunnen niet helemaal overeen komen met de flenzen van de tussenpijp dus dat kan misschien aangepast moeten worden, waar het meestal om gaat is dat de tussenpijp te lang is.

Zoals al beschreven is hierboven moet je eerst je blok erin bouwen en dan pas kijken hoe en wat. je spruitstukken kun je er ook al aanzetten, alleen de tussenpijp dus die aan de 2 spruitstukken zit en naar achteren gaat moet je aanpassen maar dat kan pas als het blok er in zit.

Geplaatst: 19 jan 2010, 23:15
door Marc_DvD
Het proleem is dus dat mijn uitlaat 40km verderop gemaakt word,
en ik dus niet met alleen me spruitstukken erop zover ga rijden xD

Dus als iemand nu gewoon even die dit ook heeft vanaf z'n cat. tot aan de eerst bocht van je midden demper pijp meet... ben ik gelijk klaar.

Ik laat alles flense pas snijden dus dat is het probleem niet.
Het enige wat ik nodid heb is de maat van de cat tot aan de eerst bocht van je middendemper pijp. Kan iemand deze even meten die hetzelfde heeft?

Groetjess

Geplaatst: 20 jan 2010, 18:31
door mazdamaster
Ik denk dat als jij je uitlaat ergens anders laat maken en dan wilt gaan monteren dat het niet gaat passen , er zitten moeilijke bochten in , en je moet over je achteras heen daar moet dus een flens komen , anders is het nooit te monteren/demonteren.

Ik kan wel vanalles voor je gaan opmeten maar plaats nu eerst je blok en het nieuwe spruitstuk en dan pas met je uitlaat beginnen.

Het enige wat ik nodid heb is de maat van de cat tot aan de eerst bocht van je middendemper pijp. Kan iemand deze even meten die hetzelfde heeft?


Dit wil ik wel ff voor je gaan opmeten maar ik heb ook een andere middenemper dan jij zult krijgen dus die maten zullen ook niet overeen komen.

En waar ligt nieuw lekkerland ? anders moet je ff langs komen om te kijken

Geplaatst: 20 jan 2010, 19:06
door WhiteFinish
mazdamaster schreef:Ik denk dat als jij je uitlaat ergens anders laat maken en dan wilt gaan monteren dat het niet gaat passen , er zitten moeilijke bochten in , en je moet over je achteras heen daar moet dus een flens komen , anders is het nooit te monteren/demonteren.

Ik kan wel vanalles voor je gaan opmeten maar plaats nu eerst je blok en het nieuwe spruitstuk en dan pas met je uitlaat beginnen.

Het enige wat ik nodid heb is de maat van de cat tot aan de eerst bocht van je middendemper pijp. Kan iemand deze even meten die hetzelfde heeft?


Dit wil ik wel ff voor je gaan opmeten maar ik heb ook een andere middenemper dan jij zult krijgen dus die maten zullen ook niet overeen komen.

En waar ligt nieuw lekkerland ? anders moet je ff langs komen om te kijken


Helemaal mee eens.

Het is een stuk moeilijker een goed passende uitlaat te maken terwijl je er geen auto bij hebt.
Doe dan 50 euro besteden en huur een trailer en breng je auto daarheen dan dat je een beetje geld bespaard en achteraf spijt krijgt dat het toch niet helemaal goed past.

Geplaatst: 20 jan 2010, 21:02
door Marc_DvD
Tussen dordrecht en rotterdam.....

Maar welke demper er tussen zit maakt niet uit,
Want alleen de afstand tot de eerste bocht is belangrijk voor mij.. zegmaar na de flens van de cat tot aan de bocht.

Motor hangt er nu net in.. en starte in 1 keer =) alleen wel een herrie zo vanaf de spruitstukke :P haha..

Als je de maat dan even door kan geven graag! dan kan ik morgen alles gelijk op maat maken en eronderhangen.

Alvast Bedankt!