Wat is jouw behaalde topsnelheid??
Moderator: Moderators
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
[quote="bramx3"]dat is ook een mogelijkheid
wordt je auto ook een stukje zuiniger van op lange stukken snelweg[/quote]
Ja dat hoop ik inderdaad. De toeren teller loopt gelijk op met de km teller in zen 5de versnelling. Dus bij de 120 km/h draait dat ding al 4000 toeren. Kwa geluid maakt mij het geen moer uit maar dat ding loopt nu wel 1 op Shell
@RichMX-3; Het is niet zo dat ik me aangevallen voel hoor even goede vrienden
wordt je auto ook een stukje zuiniger van op lange stukken snelweg[/quote]
Ja dat hoop ik inderdaad. De toeren teller loopt gelijk op met de km teller in zen 5de versnelling. Dus bij de 120 km/h draait dat ding al 4000 toeren. Kwa geluid maakt mij het geen moer uit maar dat ding loopt nu wel 1 op Shell
@RichMX-3; Het is niet zo dat ik me aangevallen voel hoor even goede vrienden
Re: ???
joop77 schreef:Ik lees hier allemaal snelheden van 220, 235, 260!!?/
Ik kom met de mijne niets eens verder dan 205
jah sommige halen meer dan andere, maar ook niet al deze snelheden zijn met een stock mx-3 gedaan, die 260 was een klze dacht ik.
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
180 max komt omdat mn winterbanden niet harder dan 190 mogen whehe :P..maar ik heb volgens mij geen toerenbegrenzer..:S ...reed op een besneeuwde parkkeerplek, was ff aan het dollen met een maatje en trapte hem perongeluk tot de 8000! :S ...bij 7000 begint echt het rood al...schrok me dood toen want ben altijd heel zuinig op mn kl-ze :(
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
lenny-v schreef:180 max komt omdat mn winterbanden niet harder dan 190 mogen whehe :P..maar ik heb volgens mij geen toerenbegrenzer..:S ...reed op een besneeuwde parkkeerplek, was ff aan het dollen met een maatje en trapte hem perongeluk tot de 8000! :S ...bij 7000 begint echt het rood al...schrok me dood toen want ben altijd heel zuinig op mn kl-ze :(
7600 toeren wordt er geen benzine meer ingespoten.
Het risico van zo'n hoge toeren is dat je kleppen het niet bijhouden en dat er 1 valt.
Ook je Oliepomp kan deze hoge toeren niet aan waardoor je motor eigenlijk momenten zonder olie komt te zitten.
Korte periode van 8000 is niet zo erg, zolang je het maar niet elke dag/week doet.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
KLZE mx6 met K8 bak 225 km .
Je kan de 5de versnelling wel vervangen van een kl bak in de k8 bak alleen maakt dat niks uit .
De tandwielen zijn het zelfde van de bakken .
Het verschil zit hem in de overbrenging .
Als je de overbrenging over zet van een kl naar een k8 dan heb je gewoon een kl bak .
Zoek maar eens op mx6.com , probetalk en google .
Er is een site waar een japanere dit helemaal heeft uitgezocht .
Ik zelf zou gewoon voor een K8 bak gaan met een klze .
Hoe vaak rij je nou op top snelheid ?
En hoe vaak trek je hard op ?
Wat je wel kan doen volgens de mannen van probtalk is de 5de versnelling gebruiken van de FS bak (2l).
Deze schijnt wel groter te zijn .
Echter het na deel is dat je dan een groot toeren gat krijgt tussen de 4 en de 5de versnelling .
Ik heb alleen nog niks kunnen vinden dat dit echt zo is .
Ik heb al een hoop gegoogld en dit zou de enige optie zijn .
Je kan de 5de versnelling wel vervangen van een kl bak in de k8 bak alleen maakt dat niks uit .
De tandwielen zijn het zelfde van de bakken .
Het verschil zit hem in de overbrenging .
Als je de overbrenging over zet van een kl naar een k8 dan heb je gewoon een kl bak .
Zoek maar eens op mx6.com , probetalk en google .
Er is een site waar een japanere dit helemaal heeft uitgezocht .
Ik zelf zou gewoon voor een K8 bak gaan met een klze .
Hoe vaak rij je nou op top snelheid ?
En hoe vaak trek je hard op ?
Wat je wel kan doen volgens de mannen van probtalk is de 5de versnelling gebruiken van de FS bak (2l).
Deze schijnt wel groter te zijn .
Echter het na deel is dat je dan een groot toeren gat krijgt tussen de 4 en de 5de versnelling .
Ik heb alleen nog niks kunnen vinden dat dit echt zo is .
Ik heb al een hoop gegoogld en dit zou de enige optie zijn .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
235km/u 1.8 V6 1994. Van 210 tot 235 ging het niet echt meer rap, maar had ruimte genoeg om ff door te trappen(duitse autobahn)
Jammer dat er eigenlijks geen 6e versnelling op zit, ook al zou het een vette overdrive zijn.
Blok is sterk zat voor een 6e. Stationair 500rmp rijdt hij moeiteloos, en in de 5e versnelling van 50km/u naar top is geen probleem.
Jammer dat er eigenlijks geen 6e versnelling op zit, ook al zou het een vette overdrive zijn.
Blok is sterk zat voor een 6e. Stationair 500rmp rijdt hij moeiteloos, en in de 5e versnelling van 50km/u naar top is geen probleem.