Pagina 7 van 9

Geplaatst: 23 aug 2009, 20:30
door Hiwo
uhhh geen idee , staat zo op de dyno-sheet...

Geplaatst: 23 aug 2009, 21:05
door RichMX-3
als je echt het verschil wilt weten zou je em voor montage moeten banken en na montage.
anders blijft het altijd gissen.
als je verder niets hebt aangepast behalve het uitlaat systeem en je gaat over het vermogen van de fabriekopgave heb je dus zoiezo winst :mrgreen:

Geplaatst: 23 aug 2009, 21:17
door Hiwo
Ja dat klopt opzich wel , maar goed dat banken is ook niet goedkoop geloof ik...
Verder heb ik opzich wel wat dingen aangepast, maar dat zijn meer de standaart dingen : luchtfilter , uitlaat , spacers , rangen, bougiekabels...
Geen idee wat dat nu opgeleverd heeft, dus het blijft zoiezo een gok.

Geplaatst: 23 aug 2009, 21:19
door JForce
volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?


@Rich-Mx-3
Ja die dyno sheet van hieronder is wel wat uitgebreider dan die ik heb gezien. dat waren voor en na pk/koppel, verder geen andere info.

Geplaatst: 23 aug 2009, 22:06
door WhiteFinish
Een ander spruitstuk (afhankelijk van het merk) geeft misschien 1,2,3 pk's meer en ong 15 a 20nm koppel.

Geplaatst: 24 aug 2009, 08:11
door Hiwo
dat is wel netjes die 15/20 nm koppel.. :) mjah nog 3,5 weken wachten haha..

Maar nu deze week eerst naar de mazda garage voor het maken van de as-hoes, kan ik teminste mn wielen laten uitlijnen.
Hitteschild van de cat hangt los , mag die ook meteen vastgemaakt worden.
Zou me in totaal tegen de 150 eurie kosten :roll:

Geplaatst: 24 aug 2009, 16:07
door RichMX-3
JForce schreef:volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?

als je bij een goed bedrijf op de bank gaat krijg je niet alleen maar wat pk's op papier te zien, dat zou wel triest zijn.
Dit wordt er dus allemaal gemeten :
@ hiwo als je dit niet hier wilt hebben in je profiel zeg het even dan haal ik het weg,

Afbeelding

Geplaatst: 24 aug 2009, 22:51
door Hiwo
laat maar staan, vind ik wel intressant.. :)

Geplaatst: 24 aug 2009, 22:56
door Hiwo
[quote="JForce"]volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?
quote]


Ik zou zo niet kunnen zeggen of de spacers echt een groot verschil maken, denk dat het meer een combinatie is van...
Na het rangen en de spacers is het toerenverloop beter vind ik, en ook onderin de toeren trekt ie wat beter.
Zoiezo blijft de intake met spacers een heel stuk koeler (maar met dit weer word gewoon echt alles warm onder de kap)...

Geplaatst: 27 aug 2009, 12:38
door Hiwo
Zoooo auto is weer gefixt , kan ik weer zonder zorgen rijden en bochten maken haha :mrgreen:
De mazda dealer vond mn velgen echt super :p


Heb weer een nieuw ideetje in mn hoofd zitten , de remklauwen een ander kleurtje geven, vind het niet echt mooi meer nu, dusss eerst even wat info gaan verzamelen..