@ woytek
Moderator: Moderators
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
Bedoeling is om hem in mijn middenconsole te monteren, zoals je misschien kan zien is het bakje wat achter het paneel zit een opbergvakje uit de middenconsole.
Via dit paneel kan ik dan leds bedienen die in de auto geplaatst zijn. Denk aan verlichting bij je voeten e.d. De leds zijn RGB leds dus met dat paneel kan ik elke kleur apart dimmen en dus ook veel verschillende kleuren 'maken' door rood groen en blauw te mengen. Ook kan het geheel gedimd worden en kan ik de leds laten knipperen (niet echt fijn ). Als laatste heb ik het paneel zelf ook verlicht met een schakelaartje om te kiezen tussen rood en blauw.
Ik ben er super tevreden over, ziet er enorm strak uit. Wat ik dus nu nog moet doen is alle leds solderen en in de auto monteren.
Via dit paneel kan ik dan leds bedienen die in de auto geplaatst zijn. Denk aan verlichting bij je voeten e.d. De leds zijn RGB leds dus met dat paneel kan ik elke kleur apart dimmen en dus ook veel verschillende kleuren 'maken' door rood groen en blauw te mengen. Ook kan het geheel gedimd worden en kan ik de leds laten knipperen (niet echt fijn ). Als laatste heb ik het paneel zelf ook verlicht met een schakelaartje om te kiezen tussen rood en blauw.
Ik ben er super tevreden over, ziet er enorm strak uit. Wat ik dus nu nog moet doen is alle leds solderen en in de auto monteren.
Nog niet gedaan, maar ik ga een nieuwe groep maken 5A gezekerd denk ik. Ik gebruik 50 RGB leds met drie kleuren die ongeveer 0.020A per kleur trekken. De leds zelf zijn dus ongeveer 3A en het paneel met led verlichting is misschien 0.25/0.3A. Ik moet alleen nog kijken of mijn spanning omzetters van 12 naar 5 volt het trekken. Ze kunnen als het goed is 2A per stuk aan en ik heb er drie dus het zou moeten lukken. Nu is 12 volt naar 5 toch een flinke omschakeling dus ik zal het even moeten testen.