SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Mazdarati MX-6 schreef:Zo wel de k8 ecu als de kl31 ecu werken met de je50 lmm .

Zet deze er maar in en je zal zien dat hij goed gaat lopen .

Maar heb de pb ontvangen .
Het pakketje is onder weg .

Gek dat ie wel erg netjes loopt op de K8 gechipte ECU in combi met de KL02 vaf.

Misschien wel wat te rijk maar dat is nauwelijks getest en bekeken in dit geval. De domper kwam even langs en vervolgens kan je stoppen en de planning overboord gooien.
ECU's zie ik wel verschijnen dan. Eens kijken wat er gebeurt in beide gevallen met welke VAF dan ook :) Ben eerst even benieuwd naar de huidige combi en of al het andere van het blok keurig werkt en geen storingen geeft.
Het VRIS systeem moet ik nog even nakijken of dat uberhaupt open en dicht gaat op de 4 momenten. Welk toerental zal nog even niets uitmaken, als de kleppen maar functioneren. Het hele VRIS systeem, thans de solenoids en vacuumleidingen waren allen te barsten van transport uit Japan. Het is wel opnieuw opgebouwd en dat betekend nakijken of het werkt.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Lees nu dat de vris kleppen vervangen zijn, waren er verder nog zaken vervangen? Misschien nog paar foto'tjes ofzo?
Laatste wat ik gehoord heb is dat hij draaide met een kl02 vaf, kl01 ontsteking en kl05 ecu, maar dat gaf dus toch problemen?
Laatst gewijzigd door SstennizZ op 04 okt 2010, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Nou van uit mijn kant .

Ik heb 2 ecu's naar Adri gestuurd .

1 ecu met een klze chip voor de curvedneck en 1 ecu met een chip voor een hybride klde met curvedneck vris tijden .

Hij gaat dan kijken welke ecu het beste loopt op de motor en deze ecu krijg jij dan .
De andere krijg ik dan zaterdag terug .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mazdarati MX-6 schreef:Nou van uit mijn kant .

Ik heb 2 ecu's naar Adri gestuurd .

1 ecu met een klze chip voor de curvedneck en 1 ecu met een chip voor een hybride klde met curvedneck vris tijden .

Hij gaat dan kijken welke ecu het beste loopt op de motor en deze ecu krijg jij dan .
De andere krijg ik dan zaterdag terug .


Ahh nice! :P Dan kan hij ook meteen die klze computer van bj houden. Ben benieuwd wanneer het aankomt! En heb ECHT zin in zaterdag! :mrgreen: :lol: Jullie zijn er wat later toch? Niet bij de eerste? :angel:
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ik geloof dat jij als eerste moet toch ?

Ik wil daar wel bij zijn dus misschien dat ik dan toch eerder kom als de jongens de eigen afspraken houden .

Zal eens overleggen of hun eerder willen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

barreljan schreef:
Mazdarati MX-6 schreef:...


Gek dat ie wel erg netjes loopt op de K8 gechipte ECU in combi met de KL02 vaf.

Misschien wel wat te rijk maar dat is nauwelijks getest en bekeken in dit geval. De domper kwam even langs en vervolgens kan je stoppen en de planning overboord gooien.
ECU's zie ik wel verschijnen dan. Eens kijken wat er gebeurt in beide gevallen met welke VAF dan ook :) Ben eerst even benieuwd naar de huidige combi en of al het andere van het blok keurig werkt en geen storingen geeft.
Het VRIS systeem moet ik nog even nakijken of dat uberhaupt open en dicht gaat op de 4 momenten. Welk toerental zal nog even niets uitmaken, als de kleppen maar functioneren. Het hele VRIS systeem, thans de solenoids en vacuumleidingen waren allen te barsten van transport uit Japan. Het is wel opnieuw opgebouwd en dat betekend nakijken of het werkt.


Beide ecu's die jullie kant op komen zijn bedoeld voor de kl02 VAF, dus zou er geen je-50 lmm op monteren.. Anders werkt die chip weer niet naar behoren..
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Ik had mn leesbril op hoor ;) De JE50's hiero liggen al in een kratje bij andere onderdelen maar _mocht_ het zo zijn dat ie slecht loopt op alle
mogelijke ECUs inc. die van Mazdarati dan kan misschien een JE50 geprobeerd worden. Ik ga eerst gewoon even kijken wat de ECU doet die
erbij zou moeten horen. Vanuit daar verder. Dus; wees gerust, alles komt goed :)

De kl31 ecu blijft zover mijn inschatting gaat ook inderdaad hier, hij loopt in de huidige setup toch niet helemaal mooi wat hoogstwaarschijnlijk aan
de KL02 vaf ligt.

Wanneer het pakketje ecu's aankomt? Morgen als de postbode voor de deur taat. De andere koppelings-set word morgen ook ontvangen dus als
het wil vlotten is morgen middag de auto weer rijdbaar.

Wat er nog meer vervangen is? Wat wil je precies weten jij nieuwsgierig aagje :mrgreen: Het is een leuke lijst geworden wat er gedaan is alleen
staat het nog op papier.

Ik zal morgen wat foto's van een andere camera afplukken, kijken of die gelukt zijn + een hele lijst van items. Die kan ik wel even 'digitaliseren' 8)
Laatst gewijzigd door barreljan op 05 okt 2010, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Nou de eerste km's zijn er mee gereden, gelijk een ruime 60km rustige km's gemaakt om er zeker van te zijn dat alles werkt en dat blijft doen.
VRIS systeem werkt ook. Wel viel erg snel op dat de auto erg rijk loopt op de gechipte K8 ecu met de KL02 vaf. Verder wel duidelijk dat het om
een 2.5 gaat in het vooronder :)

De andere koppelings set is nu de juiste en doet het goed. De vorige set had een verkeerde drukgroep erbij zitten :roll:

Beide ECU's zijn binnen gekomen dus dat betekend morgen verder testen. Er is nu een duidelijk beeld hoe de motor reageert dus verschillen
moeten opvallen.

De foto's moet ik helaas even uitstellen. Ik heb niet alle bij elkaar om even een mooi verhaaltje van te maken. Lang leve 2 camera's en 1
mobiel... Ik heb wel 1 merkwaardige zo even snel:

Afbeelding

Rara waar deze herfst tafel gevonden is :blink:

Hier alvast een lijst van dingen die nieuw zijn of verwisseld/vervangen/overgezet:

MX6 (g-serie) versnellingsbak
K8 vliegwiel
Beide Vris solenoids + aantal vacuumleidingen en 1 t-stukje vervangen
Vulpunt kvs (distributiezijde) ivm extra sensor gewisseld met K8 motor
Pijp omlaag vanaf thermostaathuis naar radiator verwisseld met K8 (de KLDE had daar een overbodige vaste leiding aan vast)
Krukaspositie sensor overgezet van K8 (de KLDE had deze niet)
Nocksensor stekker omgesoldeerd
Sensoren van versnellingsbak overgezet
Vacuumslang verlengd voor remservo
Uitlaatpijp middendemper ingekort ivm nieuw spruitstuk (cat.vervanger is iets opgeschoven)
Sandwichplate overgezet
Beugeltje aangepast bij gasklephuis tbv gaskabel positie
Kl02 vaf geplaatst

Breatherfiltertje overgezet van K8
Bougiekabels (8mm?) overgezet van K8
CAI weer geinstalleerd
Gechipte K8 ecu weer geinstalleerd
Benzine damp systeem gedemonteerd en gerepareerd (had redelijk wat gaatjes in de collectorbuis)

Verwijderd:

Complete Airco
ton aan ty-wraps
bergje los draad in motorruimte
EGR solenoids en toebehoren


Nieuw:

Distributieriem + spanrollen
2 multiriemen
MX6 2.5 V6 koppelingset
RVS uitlaatspruitstuk(ken)
Kleppendekselpakkingen
O-ring ontsteking
Rotor + verdelerkap
Bougies (ngk brk6e-11)
Valvoline Synpower 5w40 (fullsynth)
Oliefilter
Brega 75w90 transmissie-olie
Thermostaat
Verse koelvloeistof


Dat moet het zo zijn denk ik en anders vul ik het nog wel even aan :mrgreen:


Morgen dus ECU's uitwisselen en bij de meest geschikte kandidaat nog een kleine tune-up (timing, stationaire loop, tps nameten etc)

En:

Donderdag-avond naar StennizZ toe
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Te vet! :p en je vergeet de hei module... ;) verbazend trouwens dat de bougie kabels van een k8 werken.. Owja en jullie houden er rekening mee dat ik tussen half7 en tien niet thuis ben he.. Half 5, of eerder, tot half 7 wel.
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

SstennizZ schreef:Te vet! :p en je vergeet de hei module... ;) verbazend trouwens dat de bougie kabels van een k8 werken..

Waarom verbazend dat die bougiekabels werken? 'T is allemaal hetzelfde, alleen ze zijn wat kort dus ze lopen niet zo mooi als het hoort bij de curvedneck.

HEI module zit er uiteraard weer in, anders had ik dat uit de kabelboom moeten wegknippen en dergelijke
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Plaats reactie