1.6 -> 1.6 Turbo swap
Moderator: Moderators
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Volgende vraag, wie kan me vertellen wat het makkelijkste bij de plaatsing van het nieuwe blok en de 1.6 versie,
1. alleen kaal blok erin hangen en dan de rest aansluiten, dynamo, versnellingsbak, intake, uitlaatspruitstuk
2. buiten het motorruim al inlaat en uitlaatspruitstuk, dynamo, versnellingsbak monteren en deze geheel in het motorruim te laten zakken
3. andere opties...
Bij de 1.6 is bekend dat er aardig wat ruimte aanwezig is in het motorruim, vandaar deze vraag.
1. alleen kaal blok erin hangen en dan de rest aansluiten, dynamo, versnellingsbak, intake, uitlaatspruitstuk
2. buiten het motorruim al inlaat en uitlaatspruitstuk, dynamo, versnellingsbak monteren en deze geheel in het motorruim te laten zakken
3. andere opties...
Bij de 1.6 is bekend dat er aardig wat ruimte aanwezig is in het motorruim, vandaar deze vraag.
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
gewoon alles buiten de auto monteren, ondanks dat er meer ruimte is bij een 4 cilinder heb je buiten de auto nog meer ruimte om overal goed bij te kunnen.
daarnaast past de motor er gemonteerd ook in 1x in, dus zou toch voor de weg van de minste weerstand gaan.
daarnaast past de motor er gemonteerd ook in 1x in, dus zou toch voor de weg van de minste weerstand gaan.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Contacteer:
ik ga met turbulence mee, tis veel makkelijker om alles buiten de auto te monteren zodat je alleen nog erin hoeft te hangen en aan te sluiten.
T erin hangen zal misschien nog genoeg problemen geven dus buiten de auto om in elkaar zetten, tis ook een heel stuk overzichtelijker dan als je in de auto alles monteerd. En gaat er wat verkeerd met monteren of zo is t makkelijker op te lossen buiten de auto dan dat je zit te kruipen tussen de balken en de motor.
als je vragen hebt kun je me ook ff via de msn aanspreken.
T erin hangen zal misschien nog genoeg problemen geven dus buiten de auto om in elkaar zetten, tis ook een heel stuk overzichtelijker dan als je in de auto alles monteerd. En gaat er wat verkeerd met monteren of zo is t makkelijker op te lossen buiten de auto dan dat je zit te kruipen tussen de balken en de motor.
als je vragen hebt kun je me ook ff via de msn aanspreken.
Driven by a sixpack
- BlackSheep
- Super-Pilot
We zijn weer even bezig geweest dus tijd voor een update en foto's
Nieuwe distributieriem, spanrol en meelooprol gemonteerd.
Intake en uitlaatspruitstuk gespoten.
En even voor het zicht gemonteerd, fuelinjectors worden nog mooi gekleurd.
Tevens een vervanging van de orginele turbo gevonden. Hier even een overzicht met de verschillen.
Nieuwe distributieriem, spanrol en meelooprol gemonteerd.
Intake en uitlaatspruitstuk gespoten.
En even voor het zicht gemonteerd, fuelinjectors worden nog mooi gekleurd.
Tevens een vervanging van de orginele turbo gevonden. Hier even een overzicht met de verschillen.
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- BlackSheep
- Super-Pilot
raymondmx-3 schreef:is het dan een grotere of sterkere turbo?
of wat is de reden?
Neehoor komt geen andere turbo Maatje van me had deze voor noppes kunnen krijgen, is afkomstig van volvo, maar meer weet ik ook niet.
Is in ieder geval een flinke slag groter diegene wat bij het 323 blok hoort. Wilde jullie ff op stang jagen, maar helaas niet veel mensen trapte erin.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot