Witte tellerplaten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Jorn schreef:ik heb ze binnen en meteen begonnen met monteren. Kan iemand mij vertellen of ze over de oude heen moeten of dat ze ter vervanging zijn van de oude? Ik was alweer te snel geweest en kheb nu de naalden van de benzine en temperatuur al los en krijg ze niet meer in :s


He...

Je moet ze er inderdaad gewoon overheen monteren. bij de middelste en de rechter is dit geen probleem bij de linker is dit een beetje passen en meten. Zolang je maar alles rustig en met beleid doet. Dit heb ik met mijn vorige ook gewoon gedaan en in mijn mx zitten ze perfect.

Je moet ze gewoon over de naalden heen schuiven.

Als je de naalden verwijderd heb je volgens mij inderdaad een probleem. Dan zijn ze stuk. Ik heb me laten vertellen dat je ze in iederegeval nooit moet verwijderen.

Sorry dat ik geen beter nieuws kan brengen. Die tellerhuizen zijn nogal prijzig.

Greetz Brutus
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

deze kunnen als vervanging dienen :mrgreen:
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

thank god ervoor dat ik toevallig nog een tellerhuis had liggen. dus dat probleem heb ik inmiddels opgelost.

volgend probleem: de naald van mijn toerenteller kan nu niet vrij bewegen. De nieuwe plaat is net iets te dik. het scheelt denk ik nog geen halve millimeter.

en de km stand is nu alleen de onderste helft van te zien :blink:

Kan je zonder problemen iets wegsnijden van die nieuwe platen?
MX-6 2.0 '95
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Brutus/Jorn:

Deze zijn anders dan de platen die ik al eerder aanbood.
Deze kunnen NIET over de oude naald heen geschoven worden.
De naalden kan je voorzichtig met een vork loswippen en dan deze platen als vervanging van je oude platen. Van te voren wel ff goed kijken wat de standen zijn van benzine en temperatuur etc. niet gaan snijden in de tellerplaten !!
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

Nou na lang klooien en vloeken zitten ze er eindelijk in. Voor de platen van benzine/temp en kilometerteller is het geen enkel probleem, deze konden bij mij over de oude geschoven worden.

Bij de toerenteller heb ik de oude plaat rond de wijzer weggeknipt. Het pennetje waar de wijzer tegenaan valt heb ik van de oude op de nieuwe geplakt met seconde lijm, hetzelfde geldt voor het glaasje van het grootlicht lampje. Dus de wijzers hoeven er nergens af.
MX-6 2.0 '95
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

@MZD-styling: Wat is er dan zo anders dan de vorige ? Ze komen toch van dezelfde leverancier ?

@Jorn: Ik neem aan dat je dit op die andere tellerbehuizing hebt gedaan ? of heb je die naalden kunnen herstellen?

Greetz Brutus
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

nope, de andere komen uit Duitsland deze uit Polen
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

MZD Styling schreef:nope, de andere komen uit Duitsland deze uit Polen


Op die van mij staat wel moman.pl ofziets. .pl weet ik zeker ;)

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

de naalden kreeg ik niet meer hersteld, dus ik heb het gedeelte van de benzine meter en temp uit mijn ander tellerhuis geschroefd met wijzer en al.

Ik merkte wel toen ik vanmorgen wegreed dat ik geen idee had hoe hard ik reed xD Waarschijnlijk komt de plaat tegen de wijzer dus moet ik nogmaals open maken, maar dat wordt iets voor morgenmiddag.
MX-6 2.0 '95
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Ik heb de type 1 platen er ook inzitten. Misschien zou je Jeroen (Turbulence) eens een PB kunnen sturen met de vraag hoe hij ze gemonteerd had.
Mazda MX-3 2.5L V6
Plaats reactie